A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Animációkészítés Corel R.A.V.E. programmal

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 209 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-16-1990-7
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes ábrákkal. Tankönyvi száma: MK-1990-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Internet használatának kezdetén csak szöveges információk cseréjére kerülhetett sor, mivel kevés használható eszköz volt, másrészt kicsi volt a kommunikáció sebessége. A hardver és a szoftver... Tovább

Előszó

Az Internet használatának kezdetén csak szöveges információk cseréjére kerülhetett sor, mivel kevés használható eszköz volt, másrészt kicsi volt a kommunikáció sebessége. A hardver és a szoftver fejlődésének és a grafikus felhasználói felületek rohamos terjedésének köszönhetően már képeket, később hangokat és videoállományokat lehetett küldeni, majd széles körben publikálni. Ma a világhálót a vizuális közegbe ágyazott multimédiás tartalmak jellemzik. Sokszor a látvány hordozza a fő információt, hiszen erre fogékonyabbak a weben bolyongó felhasználók.
A webszörfözők számára leglátványosabbak az animációk, amelyek rajzok, képek, grafikai elemek, szövegek együttes mozgásával vonják magukra a figyelmet. Ezt használják ki a webes reklámok. Gondoljunk például a reklámcsíkok, "bannerek" rohamos terjedésére.
Az animációk másik fontos területe a szemléltető oktatás, bemutatás, ahol kihasználhatjuk a nézők grafikus megjelenítésére való fogékonyságát a tényleges gyakorlat vagy drága kísérlet bemutatása nélkül is. Hadd hívjuk fel itt a figyelmet két szép és viszonylag egyszerű flash animációs példára. A www.atomenergia.hu/erdekesseg/reaktor/reaktor.htm webcímen animációs bemutatót tekinthetünk meg a nyomottvizes atomerőművek működéséről, a www.flash.hu/komaromi/fotok/napfogy/bolygok.swf címen pedig a Nap, a Hold és a Föld állásáról. Ilyen bemutatók megtekintéséhez csak a minimális eszközök szükségesek: internetböngésző, amelyet kiegészítettek - ingyenes - Flash lejátszó beépülő modullal (plugin). A flash animációban a vetített filmekhez hasonlóan másodpercenként 12-24 képkockát látunk, amelyeket szemünk egyetlen képfolyammá olvaszt össze. Ezt a hatást használják ki gyakran a látványosságra törekvő webhelyek. A ilyen típusú animációk jellegzetessége, hogy a szerző csak kulcskockákat készít el, a közteseket a szoftver számítja ki.
A webes animációk másik, elterjedten használt típusa az animált gif, amely nem más, mint a viszonylag kis felbontású raszterképek egyetlen fájlban tárolt sorozata. Ez esetben minden képkocka adott ideig (0,1-3 másodpercig) látható. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 7
ISMERKEDÉS A PROGRAMMAL 11
A program környezete 11
A minimális (a fejlesztők szerint elégséges) konfiguráció 12
A Corel R.A.V.E használata 12
Első lépések 13
A szoftverkörnyezet 14
Környezeti beállítások, alapértelmezések 32
Megjelenítési üzemmódok 34
Navigálás a színtéren 37
ÁLLOMÁNYOK KEZELÉSE 38
Új rajz létrehozása 38
Képek, animációk megnyitása 39
Utoljára szerkesztett képek betöltése 41
Képek importja 41
Rajz mentése, exportálása 43
Visszaállás az eredetire 44
A fájl bezárása 45
A VEKTOROS ELEMEK 46
Objektumok alapértelmezett tulajdonságai 46
A tulajdonságbeállító lapok 48
Igazodás szabályozása 50
Kitöltések és körvonalak 53
Körvonal szabályozása 53
Kitöltés szabályozása 59
Egyenesek és görbék rajzolása 66
Bézier-görbék rajzolása 68
Téglalapok és négyzetek rajzolása 73
Hárompontos téglalapok 76
Ellipszisek, körök és ívek rajzolása 77
Hárompontos körök és ívek 79
Sokszög, csillag, csillagsokszög 80
Spirális rajzolása 82
Rácsozat készítése 84
Művészi eszközök 84
Toll eszköz 88
Összekötő vonal eszköz 88
Hárompontos görbe eszköz 88
Intelligens rajzeszköz 89
Előre elkészített alakzatok 90
Interaktív rajzeszközök 90
Interaktív kitöltő eszköz 91
Interaktív hálós kitöltés 97
Interaktív átlátszóság 98
Interaktív vetett árnyék 100
Interaktív átváltozás 103
Interaktív kontúr 105
Interaktív torzítás eszköz 106
Interaktív burkológörbe 108
Interaktív térhatás eszköz 109
Vágólappal végezhető feladatok 112
Kivágás és törlés 113
Másolás 113
Beillesztés 113
VEKTOROS ELEMEK SZERKESZTÉSE 114
Átalakító eszközök 114
Rajzelemek mozgatása 115
Méretezés és nyújtás 118
Forgatás 119
Döntés 120
Tükrözés 121
Transzformálások törlése 122
Rajzelemek szerkesztése 123
Rajzmódosítás a művészi eszközzel 123
Rajzelemek szétvágása 124
Zárt rajzelem, görbe szélvágása 124
Nyitott rajzelem, görbe szélvágása 125
Objektumrészek törlése 126
Virtuális résztörlő eszköz 127
Objektumok érdesítése 127
Objektumok mázolása 128
Objektumok összeforrasztása 128
Objektumok szétszedése 129
Objektumok metszete 130
Egyéb vágófunkciók 131
SZÖVEGEK ÉS SZIMBÓLUMOK KEZELÉSE 132
Szövegbevitele 133
Grafikus szöveg 134
Bekezdésszöveg 135
Szövegszerkesztési beállítások 137
Szövegfájl importálása 138
Szöveg görbére illesztése 139
Keret-és hasábjellemzők 140
Automatikus javítás 142
Szimbólumok kezelése 143
Szimbólumok bevitele 143
Szimbólumok átalakítása 144
Saját szimbólumok létrehozása 145
NAGYÍTÁS ÉS NAVIGÁCIÓ 147
A nagyítás beállítása 147
Nagyítás kijelöltre 147
Nagyítás összesre 147
Nagyítás színtérre 148
Nagyítás szélességre 148
Nagyítás magasságra 148
A nagyító eszköz használata 148
Referenciaablak használata 149
Kép mozgatása 149
Mozgatás görgetéssel 149
Mozgatás a pásztázó eszközzel 150
Mozgatás a navigátorral 150
OBJEKTUMOK ANIMÁLÁSA 151
Animációkkal kapcsolatos alapfogalmak 151
Módszerek 152
Mozdulatfázisok 153
Az idővonal használata 153
Köztes elemek 155
Átváltozás animálással 155
Kontúr animálása 160
Térhatás animálása 161
Árnyék animálása 163
Kép széttörése darabokra 164
Képelemek széthúzása 166
Kép összerakása darabokból 168
Bitképes effektus animálása 170
Mozgás létrehozása 171
Objektumok mozgatása egyenes vonalon 171
Objektumok mozgatása útvonal mentén 174
Párhuzamos mozgások 177
Hátterek alkalmazása 178
SZÖVEGEK ANIMÁLÁSA 180
Szöveganimálás útvonalon 180
Animált szövegeffektusok készítése 182
Grafikus szövegek áttűnése 184
ANIMÁCIÓK SZERKESZTÉSE 186
Munka az idővonallal 186
Rétegek kezelése az Idővonal dokkolóban 188
Keret beszúrása 189
Keret törlése 189
Keretek áthelyezése 189
Munka a köztesekkel 189
Objektumok és színátmenet gyorsítása 192
Tulajdonságok másolása 193
Köztes elemek sorrendjének megfordítása 194
Interaktív film készítése 194
ANIMÁCIÓK ELŐZETES MEGTEKINTÉSE 197
Előzetes megtekintés a szerkesztőben 197
Előzetes megtekintés Macromedia Flash programban 198
FÜGGELÉK 200
A program telepítése 200
Alapértelmezett beállítások helyreállítása 205
A súgó kezelése 205
A súgó lapjai és parancsai 206
A súgóoldali szöveg helyi menüs parancsai 207
A Corel R.A.V.E. tankönyv 207
Egyéb súgóparancsok 208
FELHASZNÁLT ÉS AJÁNLOTT IRODALOM 209

Dr. Pétery Kristóf

Dr. Pétery Kristóf műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Pétery Kristóf könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Animációkészítés Corel R.A.V.E. programmal Animációkészítés Corel R.A.V.E. programmal
Állapot:
2.440 Ft
1.220,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba
3 antikvár könyvből 1 INGYEN!