Fülszöveg
Az Angol Nyelvtan 1 (alap-, közép- és felsőfokon) című könyv rendkívüli sikere és a könyv iránti - még a vártnál és a feltételezettnél is sokkalta nagyobb - igény arra késztette a szerzőt és a kiadót, hogy az eredetileg kétkötetesre tervezett munkát háromkötetesre bővítse. A második és a harmadik kötet (Angol Nyelvtan 2 és Angol Nyelvtan 3) ugyancsak alkalmas kezdő, középhaladó és haladó nyelvtanulók akár egyéni, akár csoportos oktatás keretében történő megfelelő nyelvtani felkészítésére az alap-, közép- vagy felsőfokú nyelvvizsgára.
A 2. kötet gyakorlati megközelítésben tárgyalja a mai angol nyelvnek a következő olyan fontos problémáit, mint: az alap- segédigék és a módbeli segédigék; a főnevek; a determinánsok; a névelők; a névmások; a melléknevek; a határozók; a számnevek; az elöljárók és a kötőszók különféle alakjai és azok képzése, különféle funkciói és használata a mai angol nyelvben.
A második és a harmadik kötet is kontrasztív megközelítésben foglalkozik a magyar...
Tovább
Fülszöveg
Az Angol Nyelvtan 1 (alap-, közép- és felsőfokon) című könyv rendkívüli sikere és a könyv iránti - még a vártnál és a feltételezettnél is sokkalta nagyobb - igény arra késztette a szerzőt és a kiadót, hogy az eredetileg kétkötetesre tervezett munkát háromkötetesre bővítse. A második és a harmadik kötet (Angol Nyelvtan 2 és Angol Nyelvtan 3) ugyancsak alkalmas kezdő, középhaladó és haladó nyelvtanulók akár egyéni, akár csoportos oktatás keretében történő megfelelő nyelvtani felkészítésére az alap-, közép- vagy felsőfokú nyelvvizsgára.
A 2. kötet gyakorlati megközelítésben tárgyalja a mai angol nyelvnek a következő olyan fontos problémáit, mint: az alap- segédigék és a módbeli segédigék; a főnevek; a determinánsok; a névelők; a névmások; a melléknevek; a határozók; a számnevek; az elöljárók és a kötőszók különféle alakjai és azok képzése, különféle funkciói és használata a mai angol nyelvben.
A második és a harmadik kötet is kontrasztív megközelítésben foglalkozik a magyar anyanyelvű nyelvtanulók számára különös nehézséget jelentő nyelvtani jelenségekkel és szerkezetekkel, mint például a határozott, a határozatlan és a zéró névelő használata; a megszámlálható és megszámlálhatatlan főnevek egyes és többes száma; a különféle névmások használata; a különféle határozók - közöttük a magyar anyanyelvű tanulók számára különös nehézséget jelentő "figyelmet irányító határozók", "szavakat és kifejezéseket összekapcsoló határozók" használata, valamint az "egyszerű és az összetett mondatokat összekötő kötőszók" használata.
A szerző az ELTE Idegennyelvi Továbbképző Központja angol szekciójának vezetője, az Állami Nyelvvizsga Bizottság alelnöke, az új típusú nyelvvizsgarendszer egyik kidolgozója.
E munkában is több évtizedes tanári és vizsgáztatói tapasztalatát használta fel arra, hogy kiválassza, melyek az angol nyelvtannak a magyarok számára a legnehezebben elsajátítható, a legtöbbször helytelenül alkalmazott részei.
E háromkötetes nyelvtankönyv-sorozat anyagának elsajátítását nagyban segíti Szentiványi Ágnesnek, a Hungaroton kiadásában megjelentetett "Angol Nyelvtan 1" és "Angol Nyelvtan 2-3" című hanganyag.
Vissza