Angol nyelvi társalgási gyakorlókönyv
Általános iskola 7-8. osztályosai számára
Szerző
Lektor
Kisújszállás
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Előszó
Ahogy azt a tankönyv alcímében megfogalmaztuk, szándékunk szerint a 7-8. évfolyamos tanulók, valamint tanáraik kezébe szeretnénk segédeszközt adni.
Nem szükséges talán hangsúlyozni, hogy mind a...
Tovább
Előszó
Ahogy azt a tankönyv alcímében megfogalmaztuk, szándékunk szerint a 7-8. évfolyamos tanulók, valamint tanáraik kezébe szeretnénk segédeszközt adni.
Nem szükséges talán hangsúlyozni, hogy mind a napi társasági kommunikációban, mind a nyelvvizsgákhoz mennyire szükség van a kapcsolatteremtő készség, illetve ehhez lexikai bázis kialakítására.
A kurzuskönyvek természetesen általában tartalmaznak kommunikációs gyakorlatokat, viszont nagy részük - elsősorban a nem kifejezetten magyar, ill. közép-európai használatra szerkesztettek - kevésbé tud eligazítást adni olyan témakörökben melyek speciálisan jellemzőek a világ e részén. E könyv megpróbál segíteni ebben azon kívül, hogy mintegy össze is foglalja alapfokon az egy adott témakörben, megtanulandókat.
Másfelől tankönyvünk segédeszköz kíván lenni abban, hogy az ilyen gyakorlatok még inkább "kilépjenek" az iskolából, s az egyéb hétköznapokhoz közelebb kerüljenek. Kiegészítve tehát a tankönyvek feladatait, ezek a feladatsorok kicsit igyekeznek pótolni olyan ismereteket, s azok megszerzésének lehetőségét is, amelyeket legeslegjobban persze a nyelv természetes környezetében lehetni, de mint tudjuk, többek között a földrajzi távolság miatt ez még nem érhető el mindenki számra a tanulás alapszintjein.
Vissza
Fülszöveg
Ahogy azt a tankönyv alcímében megfogalmaztuk, szándékunk szerint a 7-8. évfolyamos tanulók, valamint tanáraik kezébe szeretnénk segédeszközt adni.
Nem szükséges talán hangsúlyozni, hogy mind a napi társasági kommunikációban, mind a nyelvvizsgákhoz mennyire szükség van a kapcsolatteremtő készség, illetve ehhez lexikai bázis kialakítására.
A tankönyv használatához hadd emeljük ki a következőket:
A könyv első részében mintapárbeszédek találhatók. A tanár belátása szerint ezek kiadhatók mint megtanulandó szituációk, de szolgálhatnak csupán alapul, lexikájukban, egyfajta ismétlésre is.
A könyv második részét a mintapárbeszédekhez kapcsolódó feladatok alkotják. Ezek felhasználása is többféle lehet. A tanár döntése, ill. a tanulócsoport tudásszintje szerint az egész fejezet feldolgozása is kezdődhet a feladatokkal. Ez esetben a mintaszituációk a javításhoz, (ön)korrekcióhoz használhatók fel. De természetesen e feladatok alkalmasak számonkérésre is az esetben, ha a...
Tovább
Fülszöveg
Ahogy azt a tankönyv alcímében megfogalmaztuk, szándékunk szerint a 7-8. évfolyamos tanulók, valamint tanáraik kezébe szeretnénk segédeszközt adni.
Nem szükséges talán hangsúlyozni, hogy mind a napi társasági kommunikációban, mind a nyelvvizsgákhoz mennyire szükség van a kapcsolatteremtő készség, illetve ehhez lexikai bázis kialakítására.
A tankönyv használatához hadd emeljük ki a következőket:
A könyv első részében mintapárbeszédek találhatók. A tanár belátása szerint ezek kiadhatók mint megtanulandó szituációk, de szolgálhatnak csupán alapul, lexikájukban, egyfajta ismétlésre is.
A könyv második részét a mintapárbeszédekhez kapcsolódó feladatok alkotják. Ezek felhasználása is többféle lehet. A tanár döntése, ill. a tanulócsoport tudásszintje szerint az egész fejezet feldolgozása is kezdődhet a feladatokkal. Ez esetben a mintaszituációk a javításhoz, (ön)korrekcióhoz használhatók fel. De természetesen e feladatok alkalmasak számonkérésre is az esetben, ha a mintaszituációkat korábban már feldolgozták.
A feladatsorok végén kommunikációs gyakorlatsor következik, mely ugyancsak három részből áll. Az első feladat játékos formában „találj valakit" típusú gyakorlattal a lexika elmélyítését, a témakör személyesebbé tételét szolgálhatja, csakúgy, mint az ezt követő kérdéssor. A harmadik feladat már valódi „szituációs kártyát" ad, tehát a tanulók lehetőséget kapnak önálló párbeszédekben való részvételre.
Vissza