Előszó
Részlet:
A TÖKÉLETES NYELVTUDÁS AZ ALAPOKON MÚLIK
Amikor számítási feladatot oldunk meg, akkor leginkább tanult sémákat alkalmazunk. Habozás nélkül meg tudjuk mondani, hogy mennyi 6-szor 8 vagy...
Tovább
Előszó
Részlet:
A TÖKÉLETES NYELVTUDÁS AZ ALAPOKON MÚLIK
Amikor számítási feladatot oldunk meg, akkor leginkább tanult sémákat alkalmazunk. Habozás nélkül meg tudjuk mondani, hogy mennyi 6-szor 8 vagy 132 osztva 6-tal. Ez az alaptudás lehetővé teszi, hogy arra koncentráljunk, ami nehezebben megoldható. Általánosságban elmondható, hogy tudásunk 20 %-a (az alaptudás) elegendő egy feladat 80 %-ának megoldásához.
Ha ezt a 20 %-nyi alapot jól elsajátítja, és képes automatikusan használni, akkor lehetségessé válik, hogy a feladat bonyolultabb részeire is koncentrálni tudjon.
Hasonló helyzetet figyeltek meg idegen nyelvek használatakor is. A mondatszerkezetek, a szavak, a nyelvtani tudás 80 %-a az alaptudásból származik. A maradék 20 %-ot az olyan mondatok alkotják, amelyek megformálásához további erőfeszítéseket kell tennünk, komolyabban el kell gondolkodnunk. A könnyebb kifejezések, mondatok (a 20 %-nyi alaptudás) erőfeszítés nélküli felismerése vagy megszerkesztése lehetővé teszi, hogy a bonyolultabb és ritkábban előforduló problémákra is oda tudjunk figyelni.
A mondatszerkezetek, a nyelvtan és a szókincs folyamatos gyakorlásra az ELO tananyaga szerint, elősegíti és fejleszti ennek az automatizmusnak a kialakulását. Ezáltal képes lesz idegen nyelven kis erőfeszítéssel mondatokat szerkeszteni vagy lefordítani. Jobban fejlődik a nyelvérzéke, ha folytatja a rendszeres tanulást és időről időre átismétli gyakorlatainkat! Higgye el, hogy az alaptudás elsajátítása eredményezi azt a képességet, aminek a segítségével egy bizonyos szöveg 80 %-át le tudja fordítani!
A tanuláshoz további sok sikert kíván
az ELO
Vissza