kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Noran Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 235 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 18 cm x 13 cm |
ISBN: | 963-9356-60-3 |
Fintorgó arcok a fa görcseiben vagy a festett tapétán. Leírom Angélica nevét. Holt hősök ügetése a felhők között | 5 |
Az emlékezés hava a Fekete Házon. Barthes és az Útvesztő. Esik a hó az ablak előtt. A körülírtság. A Fekete Ház télen. Corinthe az eget nézi, majd folytatja az írást. Az elveszett kézirat. Tükörképem. Sötétség | 7 |
Szakállas arcom. A mama orra. Sebhelyek és fekete foltok. Szakálltalan, bajuszos arc. A Recouvrance-híd. Raszputyin. Sémita arcélem. Corinthe mint megszállott szónok. Faulkneri várakozás a szellemlovasokra | 11 |
Corinthe és a Tetralógia. Wotan bűne. Az ostoba Siegfried. Alberich bűne. Kojéve aranygyűrűje. A negatív hős. Az áruló Hagen köszöntése | 16 |
Megkérdezni Jean Pielt. Kojéve a Gazdasági Minisztériumban. Az emlékek mozgása | 20 |
Corinthe és a forradalom. Apám folyton elhallgat. Föl-le járkál a fegyverteremben egy lángoló rönk fényénél. Esztelen gondolatok ezek. Corinthe lovagol az esőben | 22 |
Hóesés New Yorkban. Tom Bishop dolgozószobája, írói arcom és tanári pályám. Az író-előadás. Barthes és saját magáról alkotott képe | 25 |
A pártfogó Tom. A rongybabám. Látni akartam Corinthe urat. Az atyai tiltás. Léptei zaja. Elalszom az engedelmes babával | 28 |
Corinthe az ablaknál vár. A tükörképe. Az ős arcképe. A szekrénybe rejtett kék cipő. Corinthe ír. Az évszázadok szelleme és az utolsó író | 30 |
Corinthe ősrégi töltőtolla. Dragonyosai élén lovagol, majd magányosan üget egy egyenes úton. A hegeli elismerés | 33 |
Az ablakom Saint Louis-ban. Utazások a világ különböző pontjaira. Az alteregó. Rakoncátlankodó töltőtollam. A nélkülözhetetlen képek. Kútépítés Mesnilben | 34 |
Apám lovagol az éjszakában, magányosan a ködben, egy hosszú, egyenes, úton. A kaszás öregember. A kocsi hangja. Apám nyugtalanítónak ítéli a beszélgetést. Az erőszakos kasza és az öregember jóslatai. Apám végül átveszi a kaszát | 38 |
Az öregember eltűnt. Szőke lány áll a kordéban. Meglepett, majd hirtelen rémült mosolya. Az ankou kaszája. A négy nevető ulánus. Az akna felrobbanása. Kóma és emlékezetkihagyás | 43 |
Az elátkozottak kocsija. Gyermeki képzelgések. Halálbüntetés Anatóliában. A hasfelmetsző ekevas. Egy kellemes illusztráció leírása. Egy marokkói barátnő. Az Éden ekéi | 48 |
Boulevard Saint-Michel. Papa és a spanyol polgárháború. Egy sokat ígérő fénykép. A csábos ellenség megerőszakolása és megkínzása. Felnégyelés. | 52 |
A fiatal Brunhilda. Corinthe a gyanú árnyékában. Vadászat Uruguayban. Az elfogott lányok lemészárlása. Angélica furcsa levele (a mesélő összekeveri Marie-Ange-zsal?). Boccaccio meséje Kerangoffban. Játék a tűzzel | 55 |
Corinthe magával viszi apám élettelen testét. A kaszanyél. Három nap kómában. Homályba vesző emlékek. Különös egybeesések a két lovas életében. Kölcsönös életmentés | 58 |
A fiatal kémlány és két őre. Jónás jele | 61 |
Az önéletrajzi kutatás. Koherencia és kompetencia. Regényeim átélt valósága. Angélique. Én, Jean Robin. A bűbájos gyilkosok | 63 |
Corinthe a senkiföldjén. Simon lovas és foglya váratlanul útra kel. Ördögi szépség. A kordé és az öreg ló. Napsütötte erdő. Egy poszáta érthetetlen üzenete | 65 |
A fogoly megenyhül. Coeur Simon, más néven Pierre. Carmina és Joseph. Simon ki akar békülni. Carmina a fiú ártatlanságán csúfolódik. Pisilnie kell. A lovas nem tudja biztosan, hogy mi egy katon kötelessége. A démon csókja. Húsevő hüvely. A fogoly és zsákmánya | 69 |
Macskaszáj a festett tapéta virágaiban. Corinthe ír. Az ártatlan Siegfried és Morgane tündér. Hagen, a jövő szabad embere. A bűnöző író. A pénz. Negédes jelzők. Az utolsó olvasó | 76 |
Corinthe a Vész-erdőben Coeur Simon nyomában. Fél, hogy eltéved. Fejsze vagy sulykolófa hangja. A vörös poszáta ismét felbukkan. Corinthe végül követi. Egy láthatatlan mosónő csodálatos éneke | 80 |
A dallam szerkezete a poszáta énekére emlékeztet. A természetes medence egy kráter mélyén. Manrica fehér, makulátlan tisztaságú ruhában nézi magát a tiszta vízben. Bizonytalan származású talált gyerek boszorkánynévvel. Mit mosott? Corinthe-ot meleg fürdőre hívja. A szénégetők | 85 |
Corinthe gyanakszik. Carmina elmeséli elrablásának, természetgyalázó megerőszakolásának, kráterbe dobásának történetét. A nevető ulánus. A nemlétező favágók. A vallomás valószerűtlensége. Corinthe kisegíti a foglyot a veremből | 92 |
A képek bizonytalansága. Visszatérés Mesnilbe. A hollók a csupasz ágak között. Az előttem függő szimbolista festmény. Fehér paripa, véres ruhadarabot lengető és átlátszó ruhájú, leláncolt fiatal lányt vonszoló fekete ulánus, földre zuhant fehér lova | 97 |
Corinthe magához szorítja Manricát és Suippes felé üget. A puszta Süvölt falu. A bolond öregember. Manrica megrémül a süvöltő erdőben | 103 |
Az üres kordé visszatér. A kék flitteres báli cipő | 106 |
Odenwaldban készült, megsárgult fénykép. Mama mint az O.S.O tanára. A meztelen fiatal lányok és a kordé. Kitör az első világháború. A teáskészletet megették a molyok. Zarándoklat a mama nyomában | 108 |
Corinthe-ot és Manricát farkasok üldözik. Sárga és lilás sávok az égen. A farkasok az ágakon ülnek. A metszet kimerevedése | 112 |
Ugyanaz az ég Mesnilben. Olvadás. A visszatükröződő táj tisztasága. A szökőkút és a szemérem szemérmetlen szobra | 115 |
Szertefoszlanak a farkasok, szertefoszlik Manrica és a lovagló Corinthe. Az elbeszélés és a képzelet eltérései. A semmitől való szorongás. A szöveg | 116 |
A különböző piszkozatok egymásutánisága. Az odenwaldi apró virág a szimbolista festményen. Az irodám Davisban. Sacramento. A nagy amerikai vasútvonalak. Egy diáklány ismert néhány Corinthe-et. Ellentmondások | 119 |
A Tűzföldön Henri gróf nyomában. Ushuaia. Vadászat a szőrmefókára. Hiábavaló kutatás Patagóniáig | 124 |
Corinthe üzenete Boncourt-nak. Látogatása az Iguazu vízesésnél. Chamisso, a botanika és a bennszülött nyelvek | 126 |
Corinthe a Vész-erdőben lovagol és találkozik az üres kordéval. Megtalálja Simon és Carmina holttestét. Boncourt megjelenése, szépsége, különös viselkedése. Kölcsönös bemutatkozás. Carmina testét vizslatom | 128 |
Mit juttat eszembe a halál? Bilincsek a csuklóján. A patak. Boncourt magyarázata: a sérült dragonyos, Carmina fürdése és gúnyolódása, Simon fenyegetőzik, megöli, majd végez magával. A német nem avatkozott közbe. Reggeli találkozása a tündérrel | 133 |
Megvizsgálom a jeges vizű mélyedést. Kék cipő jelenik meg a vízben. A parányi virág | 137 |
Corinthe visszamegy a tisztiszolgához. Sem favágót, sem mosónőt nem látott. Hirtelen pisztolylövés | 138 |
Corinthe csapdába esik. A porosz ulánusok nevetve menekülnek. Egy őrült öregember kaszával támad rájuk, a tisztiszolga leüti. A harmadik támadás | 139 |
Boncourt és Corinthe a francia-német bizottságban. Pap és mama Hagondange-tól Thionville-ig. A portugál tarisznya. A család hallgatása Corinthe-tal kapcsolatban | 142 |
Nagy Károly birodalma. Boncourt a nácik ellen, az árja modell és az egészséges művészet. Lovis Corinth, önarcképei, önéletrajza. Kielben megkapom Josttól a Fürdő utánt | 145 |
A vér íze. A "gyönyörű lány". Feminista mozgalom Németországban. Traumatikus sztárok. Az Új Regény nemi egyenlősége. Hamilton a kukkoló irodájában, majd a Helyrajzban. Világméretű sikere. Perverzbe hajló szövegeim | 149 |
A humanista ránc. Nádszál és walkür. Az O története Crepax és Pauline Réage eltérő tolmácsolásában. A simaság, a hervadhatatlanság, az időtlenség birodalma. Fehérség és megszakítás | 154 |
A mű és az elmélet. A lény-tárgy megvetése. Vita és humor. A félreértések hatékonysága. Információ kontra jelentés. Az Egy új regényért olvashatósága. Előadói sikereim | 157 |
A kép. Paulhan és Lindon golyózik. Egy vitatott előszó. Én írtam az O történetét! A kép betiltása és lefoglalása. Illegális terjesztése. Az erkölcsök fejlődése. Malraux és a 121-ek kiáltványa. Az első filmemhez nyújtott segítsége | 160 |
A Halhatatlan forgatása, a diplomaták segítsége és a technikusok értetlensége. A film bukása a bemutatón. Három cikk a Le Monde-ban. A Mozi állítólagos füzetei. Bazin naturalista elméletei Eizensteinnel vagy Alekannal szemben | 164 |
A "hangosfilm ellenpontja" Eizenstein szerint. A realista ideológia diadala. A mozi mint művészet vége. A feldarabolás. A filmes anyag modernsége. Jelen idő és megszakításosság. Az "igazi átkötés" és az anyag átlátszóságának mítosza | 168 |
Az elméleti írások lapossága. Corinthe belép a képbe és hamis átkötésben leül | 173 |
Igazi átkötést veszek fel, majd megsemmisítem. Halfon és a Transeuropa-Express. A film látszólagos témája. A részletek és az elbeszélés küzdelme. A Traviata. A T.E.E. vitatható okokból arat sikert. Képzelgés a nemi erőszakról. A frusztrált hímek panasza | 175 |
A kierőszakolt szerelem. A képzelgés árnyéka és elkendőzése a szégyenkező amatőrnél. A lesújtó erkölcsi ítélet előnyei. Ujjal mutogatás mindenki előtt. Hollywoodi háború a köldökök ellen. A Roger-nak felajánlott Angélique. A nagyszerűség és a gúnyos nevetés. Az utánzás. Az elfojtás | 181 |
Utánzás. A tudatalatti szörnyei. A Nixon-bizottság és eredményei. A látvány katartikus hatása. A görög színház. Szigorított szabályozás. A távolságtartás szükségessége | 186 |
A Vágy sorozatos kilengéseit Palermóban elítélik. A producert a filiszteusok elé vetik. Velence júliusban. A fellebbviteli bíróság romokban. Az elbeszélés hiánya támadás az erkölcs ellen. Gutaütés kontra elegancia. Az ügyvédem nevetségessé teszi az igazságszolgáltatást. Az ítélet elnapolása. A máglya | 190 |
Átmeneti visszafogottság a film bemutatásakor. Közönségsiker, bukás egy "különleges" moziban. Feminista tiltakozás. Michelet Boszorkánya. Az értelmezés kilengései. A bíró és a pap pusztulása. Ambivalens pozíció | 195 |
Kapjanak szót a nők. Hallgassanak el a férfiak? A képzelgéseket elfojtsuk vagy segítsük kibontakozni? A rabszolga-úr játék | 200 |
Juliette és Justine. Az elbeszélés hatalma. Sade és a szépség. Felcserélhető áldozatok és sztereotipizált szókincs. A bűnös elnyomás kölcsönössége. A törött korsó | 203 |
Corinthe és Angélica von Salomon. Az öregen és sérülten is tiszteletet parancsoló katona. Angélica túlságosan szelíd gyermekkora, a büntetések iránti vágya. Jóakarói a pártban. Boncourt "unokahúga". Egy Bataille-nak elmesélt jelenet. Az Operát elfoglalják legyőzőink. Ájulás a büfében. Pirosas üvegszilánkok. Vaskarkötő és kék harisnyakötő. Corinthe közszemlére teszi Angélica vérét. Boncourt közbelépése | 206 |
Újra és újra felbukkanó részletek a műveimben. Angélica belép a Waffen SS-hez. A mesnili német temető. A szerencsétlenül járt hősök | 213 |
Nagy Katalin kékrókás szelleme lovasai élén. Vérengzések, kínzások, vallásos élőképek. Rémálom gyötri a cárnőt | 215 |
Lovak kifordított hassal. Szardanapál halála után. A ragacsos és az acéllal bevont. Halvány, fényes bronz. A motorosok. A filozófus a fogakkal felruházott vagináról beszél. Általános rémület. A szervező vágy kudarca | 219 |
Hóesés Mesnilben. A fehér park. A fekete lovak. Japán rajz. Összejövetel Dufournál. A mocskos árnyékszékről szóló férfiálom | 222 |
Kastélyvásárlás. Catherine parti üteget szeretne venni. Mesnil a szikrázó hóban. Jérome Lindon lelkesedése és nagyvonalúsága | 225 |
Az igazi Angélique-ot Arnónak hívták. A zöld éden. Álharcok. A "legyőzött" kislány provokációja. Az erőszak öröme. Felkínálkozik és ellök. Jótékony zápor. A római katona és a keresztény rabszolga | 227 |
Angélique játékai. A fogoly és a szolgája. Az ősi sérülés. Valószínűtlen megbecstelenítés. Az átkozott vér. Angélique megbabonáz | 231 |
Angélique eltűnik. A medence. Sápadt Ophélia a hínárkordén. Sebtiben intézett nyomozás. Az apró koporsót fekete lovak húzzák | 234 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.