Előszó a magyar kiadáshoz | VII |
Előszó | IX |
Elkezdeni | 1 |
Hogyan használjuk ezt a könyvet | 1 |
Miért olvassunk a tanulási készségekről? | 3 |
Szervezze meg magát! | 6 |
Az időbeosztás | 6 |
A feladat elvégzése | 8 |
Gyakorlati körülmények | 9 |
Mi a tanulás tulajdonképpen? | 11 |
Tanulás | 11 |
Felnőtt diáknak lenni | 12 |
Mik a tanulási készségek? | 13 |
Olvasni és jegyzetelni | 17 |
Bevezetés | 17 |
Olvasási reakciók | 19 |
Olvasással kapcsolatos érzések | 19 |
Az Ön viszonya a témához, amiről olvas | 22 |
A nyelvezet irritáló | 23 |
Idegesítő stílus | 26 |
Nem értünk egyet a szerzővel | 27 |
Érzelmek és motiváció | 28 |
Az olvasás stratégiája | 29 |
Összefüggés | 29 |
Sebesség | 29 |
Időegységek | 32 |
Célok | 32 |
Mi történik, ha elakad? | 33 |
Emlékezet | 34 |
Jegyzetelés | 36 |
Aláhúzás és sorkiemelő használata | 36 |
Valódi jegyzetelés | 38 |
Mi a jegyzetelés értelme? | 44 |
Mit tegyen a jegyzeteivel? | 45 |
Konklúzió | 46 |
A tanulás egyéb módszerei | 47 |
Bevezetés | 47 |
A tanulás és okulás természete | 47 |
A kimondott szó értéke | 48 |
Csoportos tanulás | 50 |
Mit nyújt a csoportos tanulás? | 50 |
A csoportos megvitatás természete | 53 |
Hogyan válhat élvezetessé a csoportos megbeszélésen való részvétel | 54 |
"Előadni" | 56 |
Önsegítő csoportok | 57 |
Beszédek és előadások | 58 |
Mit nyújtanak Önnek az előadások? | 58 |
Az előadásokból való tanulás problémái | 59 |
Gyakorlati tanács | 60 |
A televízió- és rádióadásokból tanulni | 64 |
Mit nyújt a tv-adás? | 64 |
A tv-ből való tanulás problémái | 65 |
Mit nyújtanak a rádióadások? | 67 |
A rádióból való tanulás problémái | 67 |
Ötletek a rádióból és tv-ből való tanuláshoz | 68 |
Más tanulási médiumok | 69 |
Hang- és videokazetták | 69 |
Bentlakásos iskolák | 70 |
Projekt munka | 70 |
Számítógépek és a tanulás | 71 |
Konklúzió | 73 |
Számokkal dolgozni | 74 |
A számokkal megismerkedni | 74 |
Számok és a tanulás | 77 |
Világunk leírása | 78 |
Leírás táblázatok segítségével | 79 |
Válaszok a gyakorlatra | 81 |
Összefoglaló megjegyzések táblázathasználóknak | 85 |
Grafikonokkal és ábrákkal való magyarázat | 87 |
A grafikonok és ábrák olvasásmódjának összegzése | 91 |
Hová jutottunk a számokkal? | 92 |
Nem minden adat számadat | 92 |
Próbálja ki szakértelmét | 93 |
Konklúzió | 94 |
Mi a jó írás? | 96 |
Az írás fontossága | 96 |
Mi a dolgozat (tanulmány)? | 96 |
Miért írunk dolgozatot? | 97 |
Hogyan fejlessze dolgozatírási készségét? | 98 |
Hogyan néz ki egy dolgozat? | 98 |
Nézzük meg mások dolgozatát! | 99 |
Sanyi dolgozatának kritikája | 103 |
Más megjegyzések Sanyi dolgozatáról | 109 |
Anna dolgozatának kritikája | 115 |
Kivonatok más dolgozatokból | 125 |
Milyen a jó dolgozat? | 129 |
Válaszolunk a kérdésekre | 129 |
A tananyagra támaszkodunk | 130 |
Bemutatjuk a tananyagban szereplő ötletek megértését | 130 |
Egy összefüggő indokolás előadása | 132 |
Tárgyilagos és elemző stílus használata | 133 |
Érthető írásmód | 133 |
Konklúzió | 135 |
Hogyan írjunk dolgozatot | 136 |
Bevezetés | 136 |
Az írás művészete | 137 |
Gondolkozzunk a dolgozat címéről | 138 |
A dolgozat anyagának összegyűjtése | 139 |
Az ötletek papírra vetése | 141 |
Az anyag szervezése | 143 |
Az első vázlat megírása | 145 |
A vázlat értékelése | 148 |
A végleges írásmű megírása | 149 |
A dolgozatírás művészetként kezelésének előnyei | 150 |
A dolgozat folyékony legyen | 152 |
Összekötő szavak | 153 |
Jelzőszavak használata | 156 |
Bekezdések | 157 |
Összefoglalás és gyakorlat tanácsok | 160 |
A meggyőző írásmű elkészítése | 161 |
Más szerzőktől átvett ötletek használata | 161 |
Bizonyítékok használata | 163 |
Logikusan indokolni | 165 |
Az írás élménye | 167 |
Önmagunk feltárulása | 167 |
Milyen mércével mérjük önmagunkat? | 167 |
Az egyén és a nyilvánosság kettőssége | 168 |
A kritika felhasználása | 168 |
Mindennapi nehézségek | 169 |
Konklúzió | 171 |
A vizsgára való felkészülés | 174 |
Miért vizsga? | 174 |
A vizsgával kapcsolatos félreértések felszámolása | 176 |
Amit a vizsgáztatók nem szeretnek | 182 |
A vizsgára való készülés | 185 |
Hogyan "csigázzuk fel" magunkat a vizsga előtti napok folyamán | 193 |
Az Ön vizsga-taktikai tervének kidolgozása | 196 |
Olyan jól fog sikerülni, mint kellene? | 202 |
Utószó | 203 |
Carl Gardner cikke | 204 |