1.062.236

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ifjúsági csoportvezetők gyakorlati kézikönyve

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Szeged
Kiadó: Nagyító Alapítvány
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 155 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-217-427-5
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

1995 óta foglalkozunk iskolán kívüli képzésekkel. Azóta kétszer jelentettük meg módszertani és játékgyűjteményünket, amelyben főképp a 14-18 évesek körében végzett tematikus képzéseink tapasztalatait, gyakorlatait foglaltuk össze. Azoknak készültek kiadványaink, akik a kiscsoportos, saját élményen alapuló módszereket alkalmazzák oktató-nevelő tevékenységeik során, akik a serdülők körében a nem-formális pedagógián alapuló ifjúsági munkát részesítik előnyben.
Azt tapasztaltuk, hogy hiányzik még valami a más-más tudással és tapasztalatokkal rendelkező önkénteseink részére: egy olyan elméleti és gyakorlati „közös alap" az ifjúsági csoportokkal való foglalkozáshoz, ami ebben a könyvben megtalálható.
A német és az angol kiadás után bízunk benne, hogy magyarul is segítségére lesz e könyv mindazoknak, akik a serdülők körében az iskolai tudás kiegészítésén munkálkodnak.

Tartalom

Előszó 7
1. A gyakorlati kézikönyv használata 9
2. Partneri munka a fiatalokkal 10
2.1. Mi az emancipáció? 10
2.2. Célkitűzések 10
2.3. Az emancipatorikus pedagógia elvei 11
2.3.1. A kortárscsoport különös jelentősége 11
2.3.2. önkéntes részvétel 12
2.3.3. Közeledés a valósághoz 12
2.3.4. Tapasztalati tanulás 13
2.3.5. Fiatalok részvétele 14
3. A kiscsoport pedagógiája 15
3.1. A csoport 15
3.2. Csoportfejlődés és csoportdinamika 15
3.3. A csoportfejlődés szakaszai 16
3.3.1. Orientációs szakasz: „Kik a többiek?" 16
3.3.2. Küzdelem a hatalomért szakasz: „Hol van az én helyem?
Hogy szerezhetek itt elismerést?" 17
3.3.3. A bizalom szakasza: „Igen, együtt vagyunk!" 18
3.3.4. A különbözőség szakasza: „Különbözők vagyunk, és
mindnyájunkra szükség van" 19
3.3.5. Az elválás szakasza: „Közel a búcsú. Elhagyjuk egymást" 20
4. Csoportvezetés 22
4.1. Demokratikus csoportvezetési stílus 22
4.2. A csoportvezető attitűdje 23
4.2.1. Feltétel nélküli elfogadás 23
4.2.2. Empátia 23
4.2.3. Hitelesség (kongruencia) 23
4.2.4. Csoportvezetési feladatok 23
4.2.5. A vezetői team-munka 25
4.2.6. A csoport és a vezetők közti kapcsolat 26
5. Személyes és szociális tanulás a csoportban 28
5.1. A szükséges képességek megszerzése 28
5.2. A személyiség egészének fejlődése 29
5.3. A Johari-ablak 30
5.4. Pedagógiai beavatkozás a csoportfejlődésbe 31
5.4.1. Reflexió 31
5.4.2. Visszajelzés (feedback) 33
5.4.3. „Téma - Én - Mi": Téma-centrikus interakció 35
5.4.4. Konfliktusmegoldás 37
6. A csoportmunka során alkalmazott módszerek 39
6.1. A módszerek a csoportcél elérésének sarokkövei 39
6.2. Módszerek a csoportmunka feltételeinek tükrében 39
6.3. Módszertani kompetencia 40
6.4. Módszerek átfogó válogatása és gyűjtése 41
6.5. Módszertani irányítás 41
7. Módszer-szótár 44
7.1. A módszerek tartalmi felosztása a csoportmunka különböző területein való alkalmazhatóságuk szerint 44
7.2. Jelmagyarázat 44
7.3. A módszerek tartalma 45
7.3.1. Ismerkedés, bemelegítés 45
7.3.2. Aktvitásra késztető játékok 54
7.3.3. Bizalomerősítés 58
7.3.4. A kommunikáció tanulása 66
7.3.5 Megoldáskeresés 76
7.3.6. A csoport felosztása párokra és kiscsoportokra 82
7.3.7. A kiválasztott téma feldolgozása 85
7.3.8. Koncentrálás, meditálás, relaxáció 93
7.3.9. Önmagunk megfigyelése, önismeret fejlesztése 99
7.3.10. Reflektálás és értékelés 111
7.3.11. Búcsúzás 121
8. Tematikus foglalkozások moderálása 125
8.1. Mit jelent a moderálás? 125
8.2. A foglalkozás szisztematikus megtervezése 125
8.3. Résztvevők kiválasztása, meghívása 130
8.4. A helyszínek, munkaanyagok és technikai berendezések előkészítése 132
8.5. A műhelymunka moderálása - beszélgetve vezetés 132
8.6. A munka formáinak moderálása 134
8.7. Az eredmények rendszerezése és bemutatása 135
8.8. Az eszközök használata 137
8.9. Szemléltető eszközök, munkaanyagok és jegyzetek 137
9. A tematikus műhelymunka során alkalmazható módszerek 138
9.1. Szakértők bevonása 138
9.2. „Információs vásár" 139
9.3. Riport történelmi események szemtanúival 140
9.4. Szerepjátékok és megtervezett játékok 141
9.5. Pódiumbeszélgetés 142
9.6. Jövő-műhelyek Róbert Jungk és Norbert R. Müllert nyomán 143
10. Projektmunka 147
10.1 „Mit jelent a projekt?" 147
10.2. A projektmódszer 147
10.2.1. A reformpedagógiában alkalmazott projektmódszer alapjai 147
10.2.2. Projektmunka az emancipatórikus pedagógiában 148
Jegyzetek 152
Módszerek betűrendes mutatója 154
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem