A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

VRML 2.0 - Alapkönyv

Szerző
Fordító
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Panem Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 705 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-545-253-5
Megjegyzés: Fekete-fehér illusztrációkkal, CD-melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Köszöntjük a VRML 2.0 - Alapkönyv Olvasóit! Könyvünknek az a célja, hogy könnyed, gyakorlatias és közérthető módon bevezetése az Olvasót a VRML (Virtual Reality Modeling Language) nyelvű... Tovább

Előszó

Köszöntjük a VRML 2.0 - Alapkönyv Olvasóit! Könyvünknek az a célja, hogy könnyed, gyakorlatias és közérthető módon bevezetése az Olvasót a VRML (Virtual Reality Modeling Language) nyelvű programozás rejtelmeibe. Ezért a könyv tele van hasznos és érdekes példákkal, hogy azonnal neki lehessen látni saját VRML világok építéséhez.
A könyv a stílusát és a szerkezeti felépítését illetően gyakorlatias és feladatközpontú. Másként fogalmazva ez azt jelenti, hogy az Olvasó elsősorban a "Mit kell tennem ahhoz, hogy..." jellegű kérdésekre kap választ, és csak másodsorban tanulja meg az illető szintaxis használatát. Ilyen módon már azt megelőzően hozzájut a szükséges információkhoz, mielőtt tudná, hogy mi a feladata például az IndexedFaceSet csomópontnak.
A VRML nyelv használata feltételezi, hogy egy kicsit értsünk a számítógépekhez és a programozáshoz, valamint egy kicsit a számítógépes grafikához. Ugyanakkor nincs szükség arra, hogy mélyebb ismeretekkel rendelkezzünk ezeken a területeken - ahol szükséges, megkapjuk a megfelelő háttér-információkat. A könyvnek az sem áll szándékában, hogy számítógépes grafikát vagy programozást oktasson. Vissza

Tartalom

Előszó21
Bevezető a VRML világába29
Az Internet és a World Wide Web29
Böngészés a weben30
MIME tartalomtípusok30
Böngészés a weben három dimenzióban33
A webböngésző konfigurálása33
URL-címek35
Fontosabb webhelyek36
A VRML 2.0 specifikáció37
Saját VRML világok létrehozása37
Összefoglalás38
Alapfogalmak39
A VRML fájl39
A VRML fájl részei39
Szintaxis: a VRML fejléc41
Csomópontnevek definiálása45
Szintaxis: DEF45
Csomópontnevek használata46
Szintaxis: USE46
Alakzatok felépítése egy VRML fájlban46
Az alakzatok leírása47
Alakzatok csoportosítása47
A VRML tér47
Építés két dimenzióban48
A harmadik dimenzió felvétele49
Események és útvonalak51
Csomópont bemenetei és kimenetei51
Szintaxis: Collision csomópont52
Csomópont bemenetének és kimenetének típusai53
Az útvonalak behuzalozása53
Összefoglalás53
Beépített alakzatok létrehozása és csoportosítása55
Az alakzatokról és a csoportosításról55
A Shape csomópont szintaxisa56
Szintaxis: Shape csomópont56
Az Appearance csomópont szintaxisa57
Szintaxis: Appearance csomópont57
A Material csomópont szintaxisa57
Szintaxis: Material csomópont57
A Box csomópont szintaxisa58
Szintaxis: Box csomópont58
A Cone csomópont szintaxisa58
Szintaxis: Cone csomópont58
A Cylinder csomópont szintaxisa59
Szintaxis: Cylinder csomópont59
A Sphere csomópont szintaxisa60
Szintaxis: Sphere csomópont60
A Group csomópont szintaxisa60
Szintaxis: Group csomópont60
Kísérletezés primitív alakzatokkal és a csoportosítással61
Kísérletezés hasábokkal61
Kísérletezés kúpokkal62
Kísérletezés hengerekkel63
Kísérletezés gömbökkel64
Kísérletezés csoportokkal64
Összefoglalás67
Szövegalakzatok készítése68
A VRML szövegről68
Szövegalakzatok69
Betűtípusok69
Karakterkészletek70
A Text csomópont szintaxisa71
Szintaxis: Text csomópont71
A FontStyle csomópont szintaxisa73
Szintaxis: FontStyle csomópont73
Kísérletezés szövegalakzatokkal83
Szövegalakzatok építése83
A szöveg hosszának szabályozása84
A szöveg maximális hosszának szabályozása85
Betűtípuscsaládok és stílusok megadása86
A betűméret szabályozása87
A sor- és oszlopközök szabályozása87
Egynél több szövegalakzat építése87
Szöveges és primitív alakzatok kombinálása88
Betűstílusok közös használata a DEF és a USE segítségével89
Összefoglalás90
Alakzatok elhelyezése91
Részletesebb ismeretek a koordináta-rendszerekről91
Alakzatok építése koordináta-rendszerekben92
Koordináta-rendszerek eltolása94
Csoportosítás és a koordináta-rendszerek94
A Transform csomópont szintaxisa95
Szintaxis: Transform csomópont95
Kísérletezés eltolással96
Eltolás különböző irányokban96
Alakzatok építése több koordináta-rendszerben99
Több koordináta-rendszer megépítése100
Koordináta-rendszerek egymásba ágyazása102
Összefoglalás104
Alakzatok elforgatása105
Az elforgatott koordináta-rendszerekről105
A forgástengelyek megadása107
Az elforgatási szögek megadása108
Eltolás és elforgatás109
Az elforgatás középpontjának megadása110
A Transform csomópont szintaxisa110
Szintaxis: Transform csomópont110
Kísérletezés elforgatással111
Elforgatás különböző iráűnyokba111
Több elforgatott koordináta-rendszer létrehozása114
Elforgatott koordináta-rendszerek egymásba ágyazása115
Koordináta-rendszerek eltolása és elforgatása116
Elforgatás egy forgásközpont körül118
Összefoglalás120
Alakzatok átméretezése121
Az átméretezett koordináta-rendszerekről121
A méretarány megadása123
Eltolás, forgatás és átméretezés124
Az átméretezés iránya124
Az átméretezés középpontja125
A Transform csomópont szintaxisa125
Szintaxis.Transform csomópont125
Kísérletezés átméretezéssel127
Átméretezés különböző irányokban127
Többszörösen átméretezett koordináta-rendszerek készítése130
Átméretezett koordináta-rendszerek egymásba ágyazása131
Koordináta-rendszerek eltolása és átméretezése132
Átméretezés középpont körül134
Az átméretezés iránya136
Összefoglalás138
A hely, az irány és a méretváltoztatás animálása139
Az animációról és az időről139
Abszolút idő140
Mozgásidő141
A mozgásidő ciklusba ágyazása142
A kulcsos animációról142
A mozgásidő kulcspillanatai és a kulcsértékek142
Lineáris interpoláció143
Eltolások és forgatások lineáris interpolálása144
Interpolálás több kulcsértékkel145
Átméretezés animálása145
A Time-Sensor csomópont szintaxisa146
Szintaxis: TimeSensor csomópont146
A PositionInterpolator csomópont szintaxisa149
Szintaxis: PositionInterpolator csomópont149
Az orentationInterpolator csomópont szintaxisa151
Szintaxis: OrentationInterpolator csomópont151
Kísérletezés alakzat animálásával152
Pozíció animálása153
Elforgatás animálása155
Átméretezés animálása156
Több alakzat animálása egyetlen interpolátorral158
Több interpolator használata160
Több időzítő szenzor használata162
Összefoglalás164
A néző cselekedeteinek érzékelése166
A néző cselekedeteinek érzékeléséről166
Érintés érzékelése167
Mozgás érzékelése168
Több szenzor használata169
Szenzoros áthelyezések170
Mutatóeszközök171
A TouchSensor csomópont szintaxisa172
Szintaxis: TouchSensor csomópont172
A PlaneSensor csomópont szintaxisa173
Szintaxis: PlaneSensor csomópont174
A SphereSensor csomópont szintaxisa176
Szintaxis: SphereSensor csomópont176
A CylinderSensor csomópont szintaxisa178
Szintaxis: CylinderSensor csomópont178
Kísérletezés szenzorokkal181
Animáció kiváltása a kurzor közelítésével181
Animációk kiváltása érintéssel182
Alakzatok eltolása egy síkban183
Alakzatok forgatása egy gömbön belül186
Alakzatok forgatása egy hengeren belül188
Több szenzor ugyanabban a csoportban189
Több szenzor egymásba ágyazott csoportokban190
Összefoglalás193
A megjelenés vezérlése anyagjellemzőkkel195
A megjelenésről195
RGB színek196
Árnyékolás197
Izzás hatások198
Átlátszóság199
Az anyag animálásáról199
HSV színek200
Színek animálása201
A Shape csomópont szintaxisa202
Szintaxis: Shape csomópont202
Az Appearance csomópont szintaxisa202
Szintaxis: Appearance csomópont202
A Material csomópont szintaxisa203
Szintaxis: Material csomópont205
A ScalarInterpolator csomópont szintaxisa206
Szintaxis: ScalarInterpolator csomópont206
Kísérletezés megjelenésekkel és anyagokkal207
Az Appearance és a Material használata208
Több alakzat megjelenésének és anyagának megadása208
Szín animálása209
Fénykibocsátó alakzatok készítése210
Alakzatok villogtatása212
Több színinterpolátor használata213
Átlátszó alakzatok készítése215
Az átlátszóság animálása216
Animális vezérlése skalár interpolálással218
Összefoglalás219
Csomópontok csoportosítása221
A csoportosításról221
Alapvető csoportok221
Választó csoportok221
Átalakító csoportok222
Billboard csoportok222
Befogadó dobozok222
A Group csomópont szintaxisa223
Szintaxis: Group csomópont223
A Switch csomópont szintaxisa224
Szintaxis: Switch csomópont224
A Transform csomópont szintaxisa225
Szintaxis: Transform csomópont225
A Billboard csomópont szintaxisa226
Szintaxis: Billboard csomópont226
Kísérletezés a csoportosításokkal227
Átkapcsolás alakzatok között227
Hirdetőtáblás csoportok készítése229
Befogadó dobozok használata232
Összefoglalás235
Fájlok beillesztése 236
A fájlok beillesztéséről236
URL-címek listája237
A beillesztés befogadó dobozai237
DEF és USE a beillesztett fájlokon belül238
Az Inline csomópont szintaxisa238
Szintaxis: Inline csomópont238
Kísérletezés fájlok beillesztésével240
Egy világ megépítése beillesztésekkel240
Beillesztett fájlok egymásba ágyazása242
Összefoglalás243
Alakzatok építése pontokból , vonalakból és síkidomokból244
A pontkészletekről244
A vonalkészletekről246
Többvonalas alakzat megrajzolása246
3-D alakzatok építése többvonalas alakzatokból248
A síkidomkészletekről249
Síkidomok építése249
3-D alakzatok építése síkidomokból251
Görbült síkidomok253
Összetett síkidomok készítése255
Zárt alakzatok készítése256
Alakzatok lágy árnyékolása256
A koordináta-animációról258
A Coordinate csomópont szintaxisa259
Szintaxis: Coordinate csomópont259
A coordinateInterpolator csomópont szintaxisa260
Szintaxis: CoordinateInterpolator csomópont260
A PointSet csomópont szintaxisa261
Szintaxis: A PointSet csomópont261
Az IndexedLineSet csomópont szintaxisa262
Szintaxis: IndexedLineSet csomópont263
Az IndexedFaceSet csomópont szintaxisa 264
Szintaxis: IndexedFaceSet csomópont264
Kísérletezés pont-, vonal- és síkidomkészletekkel266
Alakzat megépítése pontokból, vonalakból és síkidomokból266
Konkáv síkidomok készítése268
Nyitott alakzatok készítése270
Lágy árnyékolású alakzatok készítése271
Síkidomokból készült alakzatok kombinálása272
Koordináták animálása274
Összefoglalás275
Kiemelő rácsok készítése276
A kiemelő rácsokról278
Az Elevation Grid csomópont szintaxisa279
Szintaxis: ElevationGrid csomópont279
Kísérletezés a kiemelő rácsokkal281
Hegység megépítése281
Lágy felületek készítése282
Kiemelő rácsok kombinálása285
Összefoglalás286
Extrudált alakzatok készítése287
Az extrudálásról287
Keresztmetszetek287
Gerincek288
Keresztmetszet extrudálása gerincvonal mentén289
Kezdő és lezáró fedelek290
A keresztmetszet átméretezése291
A keresztmetszet automatikus igazítása292
A keresztmetszet irányítása293
Az Extrusion csomópont szintaxisa294
Szintaxis: Extrusion csomópont294
Kísérletezés extrudálásokkal298
Alakzat létrehozása extrudálással298
Nyitott keresztmetszetek299
Az extrudált alakzat fedeleinek kikapcsolása300
Konkáv keresztmetszetek300
Hajlított gerincvonalak301
Zárt gerincvonalak302
A keresztmetszetek átméretezése304
Keresztmetszetek elforgatása305
Gerincek animálása307
Összefoglalás310
Színek kötése pontokhoz, vonalakhoz, síkokhoz és koordinátapopntokhoz 312
A színek kötéséről312
Színlisták313
Pontkészletek színezése313
Vonalkészletek színezése313
Síkidomkészletek színezése314
Kiemelő rácsok színezése314
Színek és anyagok315
A Color csomópont szintaxisa315
Szintaxis: Color csomóponmt315
A PointSet csomópont szhintaxisa315
Szintaxis: PointSet csomópont316
Az IndexedLineSet csomópont szintaxisa316
Szintaxis: IndexedLineSet csomópont319
Az ElevationGrid csomópont szintaxisa321
Szintaxis: ElevationGrid csomópont321
Kísérletezés a színösszekötésekkel323
Pontkészlet pontjainak színezése323
Vonalkészlet többvonalas alakzatainak beszínezése324
Vonalkészlet koordinátáinak beszínezése326
Síkidomkészlet síkidomainak beszínezése327
Síkidomkészlet koordinátapontjainak beszínezése328
Kiemelő rács celláinak beszínezése330
Kiemelő rács rácspontjainak beszínezése331
Összefoglalás333
Mintázatok leképezése335
A mintázatok leképezéséről335
Mintázatkép336
Képfájlok formátumai338
Képtípusok339
Képek átlátszósága340
Mintázatcsomópontok341
Mintázatok leképezésének módjairól342
Hasábalakzatok342
Kúpalakzatok342
Hengeralakzat343
Gömbalakzat343
Szövegalakzatok343
Pontkészlet alakzatok344
Vonalkészlet alakzatok344
Síkidomkészlet alakzatok344
Kiemelő rács alakzat344
Extrudált alakzatok345
Az Appearance csomópont szintaxisa345
Szintaxis: Appearance csomópont345
Az Image Texture csomópont szintaxis346
Szintaxis: ImageTexture csomópont346
A PixelTexture csomópont szintaxisa347
Szintaxis: PixelTexture csomópont347
A MovieTexture csomópont szintaxisa351
Szintaxis: MovieTexture csomópont351
Kísérletezés mintázatok leképezésével354
Mintázatok leképezése primitív alakzatokra354
Mintázatok leképezése primitív alakzatok rézeire356
Mintázatok leképezése szövegalakzatokra357
Mintázatok leképezése síkidomokból készült alakzatokra358
Mintázatok leképezése kiemelő rácsos alakzatokra360
Mintáz atok leké-pezése extrudált alakzatokra361
Lyukak készítése átlátszó képpontokkal362
Szürkeárnyalatos mintázatok használata365
Szürkeárnyalatos mintázatok beszínezése366
Mintázatképek beágyazása VRML fájlba368
Mozgófilm-mintázatok használata369
Összefoglalás372
Mintázatok leképezésének vezérlése373
Mintázatok leképezésének vezérléséről373
Mintázat koordinátapontjai374
Mintázatok kötése377
A mintázatképek kiterítése381
A mintázatkoordináták behatárolása383
A mintázatkoordináták átalakítása385
Az Appearence csomópont szintaxisa389
Szintaxis: Appearance csomópont389
Az ImageTexture csomópont szintaxisa390
Szintaxis: ImageTexture csomópont390
A PixelTexture csomópont szintaxisa390
Szintaxis: PixelTexture csomópont390
A MovieTexture csomópont szintaxisa391
Szintaxis: MovieTexture csomópont 391
A TextureCoordinate csomópont szhintaxisa391
Szintaxis: TextureCoordinate csomópont391
A TextureTransform csomóponmt szintaxisa392
Szintaxis: TextureTransform csomópont392
Az IndexedFaceSet csomópont szintaxisa393
Szintaxis: IndexedFaceSet csomópont393
Az ElevationGrid csomópont szintaxisa395
Szintaxis: ElevationGrid csomópont395
Kísérletezés a mintázatok leképezésének vezérlésével396
Mintázatkoordináták használata396
Mintázatkoordináták használata több felületre398
Mintázat koordinátapontjainak eltolása400
Mintázat koordinátapontjainak átméretezése403
Mintázat koordinátapontjainak elforgatása404
Mintázatok átalakítáa primitív alakzatokon405
Mintázat leképezésének vezérlése kiemelő rácson406
Mintázat-átalakítások animálása408
Összefoglalás409
Az árnyékolás vezérlése411
A normálisokról411
Árnyékolás a normálisok irányai alapján412
A normális irányának meghatározása415
A normálisok kiszámítása416
A lágy árnyékolásról420
A lágy árnyékolás és a normálisok422
Normálisok kiszámítása lágy árnyékoláshoz425
Hajlási szögek426
A normálisok kötéséről426
Síkidomkészlet normálisai427
Kiemelő rács normálisai427
A normálisok animálásáról428
A Normal csomópont szintaxisa428
Szintaxis: Normal csomópont428
A NormalInterpolator csomópont szintaxisa429
Szintaxis: NormalInterpolator csomópont429
Az IndexedFaceSet csomópont szintaxisa430
Szintaxis: IndexedFaceSet csomópont432
Az ElevationGrid csomópont szintaxisa432
Szintaxis: ElevationGrid csomópont432
Kísérletezés normálisokkal434
Normálisok használata434
Félhenger lágy árnyékolása436
Kiemelő rács lágy árnyékolása440
Normálisok animálása441
Összefoglalás443
A világok megvilágítása445
A megvilágításról445
Pontfények446
Irányfények446
Fényszórók447
A fények színezése448
Szórt fény449
A fény csökkenése450
Több fényforrás451
A fejfény451
Árnyékok451
Lapos alakzatok megvilágítása452
A PointLight csomópont szintaxisa453
Szintaxis: PointLight csomópont453
A DirectionalLight csomópont szintaxisa455
Szintaxis: directionalLight csomópont455
A SpotLight csomópont szintaxisa456
Szintaxis: SpotLight csomópont456
Szintaxis: SpotLight csomópont456
Kísérletezés a fényekkel458
Tesztvilág készítése458
Tesztháló készítése459
Pontfények használata460
Alakzat sugárzó megvilágítása pontfény használatával462
Fények animálása464
Irányfények használata466
Napfény utánzása irányfénnyel468
Fényszórók használata471
Hamis árnyékok készítése473
Összefoglalás476
Csillogó alakzatok készítése Material csomópontok segítségével478
Csillogó alakzatok létrehozásának módjáról478
Fényvisszaverés478
Szórt fény482
A Material csomópont szintaxisa482
Szintaxis: Material csomópont482
Kísérletezés az összetettebb anyagjellemzőkkel484
Csillogó alakzatok készítése484
Csillogó fém és műanyag alakzatok készítése486
Összefoglalás487
Háttér felvétele488
A hátterekről488
Talajszínek490
Panorámaképek490
A háttér kötéséről491
A hátterek kártyacsomagja491
A hátterek kötése491
A Background csomópont szintaxisa492
Szintaxis: Background csomópont492
Kísérletezés a hátterekkel495
Az égbolt beszínezése495
A talaj beszínezése496
Panoráma felvétele497
Hátterek kötése és a kötés feloldása498
Összefoglalás500
Köd felvétele502
A ködökről502
Az alakzatok és a köd színei502
A köd és a hátterek503
A köd kötéséről503
A ködök kártyacsomagja504
A ködök kötése504
A Fog csomópont szintaxisa505
Szintaxis: Fog csomópont505
Kísérletezés ködökkel506
Tesztvilág készítése507
Lineáris köd felvétele508
Exponenciális köd felvétele509
színes köd felvétele510
Köd kötése és a kötés feloldása511
Összefoglalás512
Hang felvétele513
A hangokról513
Hangforrások513
A hangforrás vezérlése515
hangsugárzók516
A hangsugárzók rangsorolása517
Térbeli elhelyezés517
Az AudioClip csomópont szintaxisa518
Szintaxis: AudioClip csomópont519
A MovieTexture csomópont szintaxisa521
Szintaxis: MovieTexture csomópont522
A Sound csomópont szintaxisa522
Szintaxis: Sound csomópont522
Kísérletezés a hangokkal525
A hangsugárzót jelző alakzatok elkészítése526
Környező hang létrehozása527
Hang kiváltása528
A hang magasságának változtatása529
A hang helyének animálása533
Hang irányának vezérlése535
MPEG hangforrások használata537
Összefoglalás539
A részletesség vezérlése541
A részletesség vezérléséről541
A részletességi szintek csoportjairól542
A LOD csomópont szintaxisa543
Szintaxis: LOD csomópont543
Kísérletezés a részletességi szintekkel544
Egy alakzat különböző részletességű változatainak elkészítése544
Átkapcsolás az alakzatok között551
Az alakzatok automatikus be- és kikapcsolása553
Összefoglalás562
A nézőpont vezérlése563
A nézőpontokról563
A nézőpont látószögéről563
A nézőpont kötéséről565
A nézőpont kártyacsomagja565
A nézőpont kötése566
Átkapcsolás a nézőpontok között567
A navigációs információkról570
Az avatar navigálási típusai570
Az avatar navigálási sebessége571
Az avatar mérete572
Az avatar fejfénye572
Az avatar látási korlátai573
A navigálás kötéséről574
A navigálások kártyacsomagja574
A navigálás kötése574
A nézőpont és a navigációs információk közös használata575
A ViewPoint csomópont szintaxisa575
Szintaxis: ViewPoint csomópont575
A NavigationInfo csomópont szintaxisa578
Szintaxis: NavigationInfo csomópont578
Kísérletezés nézőpontokkal és a navigációs információkkal581
Tesztkörnyezet készítése581
A nézőpont pozicionálása582
A nézőpont irányítása583
A nézőpont látószögének vezérlése583
Több nézőpont használata584
Összefoglalás586
A néző közelségének érzékelése588
A néző közelségének érzékeléséről588
Láthatósági szenzorok588
Közelségi szenzorok589
Ütközés észlelése589
A VisibilitySensor csomópont szintaxisa590
Szintaxis: VisibilitySensor csomópont590
A ProximitySensor csomópont szintaxisa591
Szintaxis: ProximitySensor csomópont591
A Collision csomópont szintaxisa592
Szintaxis: Collision csomópont592
Kísérletezés a közelség érzékelésével594
Animáció indítása a láthatóság és a közelség érzékelésével595
Animáció indítása ütközés észlelésével598
Helyettesítő alakzatok használata ütközés észlelésénél600
Összefoglalás604
Horgonyok felvétele605
A horgonyokról605
Az Anchor csomópont szintaxisa606
Szintaxis: Anchor csomópont606
Kísérletezés horgonyokkal608
Horgonyos alakzat megépítése608
Nézőpont horgonyok használata610
Összefoglalás611
Tájékoztató a világainkról612
A világról adott tájékoztatásról612
A WorldInfo csomópont szintaxisa612
Szintaxis: WorldInfo csomópont612
Kísérletezés a világról adott tájékoztatással613
Cím és tájékoztató adása a világunkról613
Összefoglalás614
Programszkriptek készítése615
A Script csomópontokról615
Az illesztőfelület definiálása616
Programszkript definiáláa620
Programszkript viselkedésének vezérlése621
Java és JavaScript programszkriptek írása623
Hozzáférés az illesztőfelület mezőihez és eseményküldőihez624
Átalakítás az adattípusok között625
Események küldése625
Válaszolás több eseményre626
A böngésző elérése628
A Script csomópont szintaxisa628
Szintaxis: Script csomópont628
A Java és a JavaScript API felülete631
Kísérletezés szkriptekkel631
Interpolátor készítése632
Színusz hullámos interpolátor készítése634
Spirálvonalas interpolátor készítése635
Szűrő készítése Boole-eseményhez636
Időbélyeg-szűrő készítése641
Áramköri hibajavító készítése643
Alakzat vezérlése programszkripttel646
Összefoglalás649
Új csomópont-típusok készítése651
A prototípusokról652
A csomópont-típus nevének definiálása652
Csomópont illesztőfelületének definiálása652
A csomópont törzsének definiálása655
Több új csomópont-típus készítése658
A külső prototípusokról659
Több új csomópont-típus készítése ugyanabban a fájlban660
A PROTO definíció szintaxisa660
Szintaxis: PROTO definíció660
Az EXTERNPROTO deklaráció szintaxisa661
Szintaxis: EXTERNPROTO deklaráció661
Az IS kapcsolat szintaxisa663
Szintaxis: IS kapcsolat663
Kísérletezés új csomópont-típusokkal663
Új Material csomópont-típus készítése664
Új geometriai csomópont-típus létrehozása668
Új szűrő csomópont-típus készítése670
Forgócsoport szűrő csomópont-típus készítése 670
Összefoglalás672
Függelék
Radiánok és fokok673
Ajánlott források675
A CD-ROM mellékletről683
Tárgymutató689
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
VRML 2.0 - Alapkönyv VRML 2.0 - Alapkönyv

A lapélek enyhén foltosak.

CD-melléklet nélkül.

Állapot:
4.780 Ft
1.670,-Ft 50 30
19 pont kapható
Kosárba
30% garantált kedvezmény!
Állapotfotók
VRML 2.0 - Alapkönyv VRML 2.0 - Alapkönyv VRML 2.0 - Alapkönyv VRML 2.0 - Alapkönyv

A borító és a lapélek kissé foltosak. A lapéleken tulajdonosi bejegyzés látható.

CD-melléklet nélkül.

Állapot:
4.780 Ft
3.340,-Ft 30
38 pont kapható
Kosárba
30% garantált kedvezmény!