1.059.778

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Andragógiai szöveggyűjtemény I.

Válogatás a felnőttnevelés elméletének polgári szakirodalmából (Európai országok)/Kézirat/Egységes jegyzet/Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar

Szerkesztő
Lektor
Kapcsolódó személy
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 233 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezzel a kötettel uj sorozat kezdődik a közművelődési jegyzetek között. Ezúttal a felnőttnevelés (az andragógia) szakirodalmából adunk válogatást a kultúraelméleti és kommunikációelméleti... Tovább

Előszó

Ezzel a kötettel uj sorozat kezdődik a közművelődési jegyzetek között. Ezúttal a felnőttnevelés (az andragógia) szakirodalmából adunk válogatást a kultúraelméleti és kommunikációelméleti szöveggyűjtemények sorozatához hasonlóan. Ha azokra elsősorban azért volt szükség, mert a magyar könyvkiadás mostohán bánt e területek szakirodalmával, akkor elmondhatjuk, hogy a felnőttnevelés szakirodalmában még nagyobb a hiány, magyar nyelven alig olvasható valami. Pedig külföldön számos országban van önálló folyóirata, s az andragógiai szakkönyvek száma miatt sem lehet panasz. Nálunk sem folyóirata, sem könyvkiadása nincs. Nagy lemaradottságunkat természetesen néhány szöveggyűjteménnyel nem lehet pótolni, hiszen teljes müvek megjelentetésére igy sem lesz lehetőség. De ez az alkalom legalább feltárhatja az érdeklődők előtt a nemzetközi szakirodalom jellegzetes álláspontjait, irányzatait és bemutathatja az ujabb évek termésének egy részét. Igaz, a sorozat most megjelenő első kötete is visszanyúlik a XX. sz. hatvanas éveinek elejére, s a legfrissebb keltezésű tanulmány is 1977-ből való. De a régebbi szakirodalom nem feltétlenül tartalmaz avult nézeteket; másrészt - véleményünk szerint - az ujabb álláspontok is csak e történelmi háttérrel együtt érhetők meg. Ezért nem látjuk fölöslegesnek a közelmúlt két évtizedéből adott válogatást, különösen akkor, ha ezt majd a 80-as évekből összeállított válogatás is követheti. Már csak azért is szükség van erre a folyamatosságra, mert az andragógia egyetemi oktatásának anyaga jelenleg még jórészt 20-30 évvel ezelőtti anyagokra épül, bár Durkó Mátyás igényes válogatása a 70-es évek első felében sok időtálló tanulmányt adott számunkra. (A felnőttnevelés és népmüvelés pszichológiai és andragógiai kérdései.) Ma már azonban ezt sem tekinthetjük önmagában elegendőnek. Épp e hiányt és az idővel való lépéstartás kényszerét felismerve határoztuk el, hogy folyamatosan jelentetünk meg az egyetemi oktatás támogatására felnőttnevelési tanulmányokat, tanulmányrészleteket. Az andragógusok önálló postgraduális szintű (diploma utáni) szakképzése a közeli jövőben alighanem valósággá válik, s ez a képzési forma már feltétlenül megköveteli a szakirodalom szélesebbkörü és korszerű ismeretét. Vissza

Tartalom

Maróti Andor: Előszó
I. Fogalomtisztázás, célmeghatározás
K.G. Fischer (Ausztria): Gondolatok a felnőttképzés
elméletéhez
K.G. Fischer: Andragógia - igen vagy nem? 16
H. Grau (Ausztria): Fogalmak és viszonylatok a felnőttképzésben 21
J. A. Simpson (Anglia): A felnőttoktatás fogalmának új
meghatározása 33
J. Ekola - T, Vaherva (Finnország): A felnőttoktatás kiindulópontjai és alapfogalmai 41
II. Elméleti koncepciók
K.H. Lawson (Anglia): Filozófiai fogalmak és értékek
a felnőttoktatásban
A. Champion (Anglia): További adalékok egy felnőttoktatási
ontológiához 108
H. Siebert (NSzK): A felnőttképzés elméleti alapjai 121
lile A gyakorlat megujitása
W, Niggemann (NSzK): A csoportmunka - mint a felnőttképzés
intenziv formája 143
W. Strzelewicz (NSzK): A felnőttképzésben végbement úgynevezett fordulat kérdéséhez 150
A. Girard (Franciaország): "Animáció" 155
J.M. Moeckii (Svájc): Folyamatos nevelés, kulturális
kezdeményezés és kulturális demokrácia 179
M. Crane (Anglia): Hogyan tanitsuk a felnőtteket? 190
IV. A felnőttoktatók képzése
T.T Have (Hollandia): A felnőttképzés, mint tanulmányi
terület az andragológiai szakon az amszterdami egyetemen 199
K.T. Eisdon (Anglia): Képzési módszerek és fejlesztés 213
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Andragógiai szöveggyűjtemény I. Andragógiai szöveggyűjtemény I.

A borító kissé foltos.

Állapot:
2.980 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba