Előszó
A Kedves Olvasó azt az új feladatgyűjteményt tartja a kezében, amely a Matematika a közgazdasági alapképzés számára című sorozatban megjelent Analízis tankönyvhöz (Szerkesztette: Dr. Csernyák László, Nemzeti Tankönyvkiadó, 2006.) készült. A példatárban többször hivatkozom az említett tankönyvre TK. megjelöléssel. E feladatgyűjteményt tehát elsősorban a gazdasági jellegű felsőoktatási intézményekben analízist tanulóknak ajánlom, de hasznos lehet olyan középiskolások számára is, akik emelt szintű érettségire készülnek matematikából. Törekedtem arra, hogy önálló feldolgozásra is alkalmas legyen a példatár, vagyis ne csak a nappali tagozaton, hanem pl. a távoktatás tagozaton matematikát hallgatók is sikerrel készüljenek fel belőle.
A feladatatanyag a BGF matematika anyagából sok éves tapasztalat alapján alakult ki.
A tanulás során először az elsajátítandó anyagrész elméleti hátterével kell tisztában lenni, ehhez nyújt segítséget a már említett tankönyv. A példatár minden fejezete úgy kezdődik, hogy összefoglalja a legfontosabb elméleti kérdéseket; aki ezekre jól válaszol, az kezdhet hozzá a feladatanyag feldolgozásához. Igyekeztem minél több kidolgozott példát mutatni. Javaslom, hogy csak ezek áttanulmányozása után fogjunk hozzá a feladatok önálló megoldásához. A * -gal jelölt feladatok nem tartoznak a törzsanyaghoz, a tankönyvben is csak kiegészítő anyagként szerepelnek (* -os vagy apróbetűs részek). A nehezebb feladatok ^ jelet kaptak. Az egyes fejezetek végén vegyes feladatok találhatók. Ezek összetettebb, kevert típusú feladatok. Végül minden fejezet ellenőrző kérdésekkel és feladatokkal zárul.
A példatár második része tartalmazza a feladatok végeredményeit, és a vegyes feladatok esetében útmutatást ad a feladatok megoldásához.
A harmadik részben (CD-n) megtalálható csaknem valamennyi feladatnak a megoldása.
Bízom benne, hogy e példatár segíti felhasználóját a tananyag eredményes elsajátításában, és hozzájárul az analízis érdekességeinek, szépségeinek a felfedezéséhez.
Végül köszönetet mondok a BGF matematikát oktató tanárainak, legfőképpen a lektoroknak: Dr. Horváth Jenőnének és Fejes Ferencnek, akik értékes észrevételeikkel segítették munkámat, valamint Szegedi-Ötvös Edinának, aki gondos, türelmes munkával rögzítette a szöveget.
Vissza