1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Amit nem az MBA-n tanultam meg

Avagy hogyan működik a stratégia a való világban

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 212 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 15 cm
ISBN: 978-963-05-9081-5
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Üzleti regényt tart a kezében az olvasó - történetünk főszereplője épp most fejezte be a MBA-t, és jelenleg eg globális óriáscégnél kell fontos stratégiai döntést hoznia. Miközben hősünk, Justin... Tovább

Előszó

Üzleti regényt tart a kezében az olvasó - történetünk főszereplője épp most fejezte be a MBA-t, és jelenleg eg globális óriáscégnél kell fontos stratégiai döntést hoznia. Miközben hősünk, Justin Campbell megtesz minden tőle telhetőt, felméri, mire megy azzal, amit az üzleti főiskolán megtanult, majd rájön arra is, mi az, amit megtanulhatott volna, de nem tanult meg, valamint - mindenekelőtt - saját magáról is megtud fontos dolgokat.

Ajánljuk ezt a könyvet:
- felső vezetőknek, akiknek kritikus helyzetekben kell stratégiákat kifejleszteniük és bevezetniük;
- jelenleg üzleti szakokon tanuló egyetemi hallgatóknak, akik a gyakorlatban szeretnék alkalmazni az arról tanultakat, mit kell egy cégnek tennie a versenyképessége érdekében;
- minden érdeklődőnek, aki kíváncsi, miként hoznak, hozhatnak működő vállalatoknál stratégiai döntéseket.

Miért üzleti regény?
Először is meggyőződésünk, hogy a stratégiafejlesztéshez és a fejlesztések hatékony megvalósításához összetett elemző módszerekre van szükség. Ezek közül a módszerek közül könyvünkben többet is tárgyalunk és kipróbálunk. Ahhoz, hogy ezek a módszerek valóban hatékonyak legyenek, képesnek kell lenniük arra, hogy alkalmazkodjanak a cég egyedi szervezeti viszonyaihoz. Talán viccesen hangzik, de az a legjobb, ha az elemző módszerek és a szervezeti működés közötti kapcsolatot, mely a valóságban olykor egyáltalán nem zökkenőmentes, regényesen írjuk le. Vissza

Fülszöveg

Ezt a regényt nem lehet letenni, legyen az olvasó akár frissen végzett menedzsertanonc, aki vért izzad, miközben alkalmazni igyekszik, amit az iskolapadban tanult, vagy tapasztalt cégvezető, aki jól tudja, hogy a stratégiák nem a semmiből teremnek.

Ismerkedjen meg Justin Campbell-lel, a zöldfülű vállalatigazgatási szakértővel, aki kifogott egy álomállást. Indulás Chicagóba! Az ügyfél egy hatalmas cég, a HGS, ígéretes új technológiával a tarsolyában - és még nem dőlt el, mi legyen a sorsa. Justint felvillanyozza a feladat, ám hamar ráébred, hogy az iskolában megtanult stratégiai fogásokkal legfeljebb padlót lehet fogni. A HGS-en belül talált érdek-összefonódások és hivatali viszonyok megnehezítik stratégiai elemző munkáját, és alapvetően megrendítik a fontos stratégiai képzetekről alkotott iskolás nézeteit.

Justin és munkatársai csupán a képzelet szülöttei: a mű egy üzleti regény. Nem valós esetről van szó, hanem valós helyzetekről. A történet szereplői olyanok, mint mi... Tovább

Fülszöveg

Ezt a regényt nem lehet letenni, legyen az olvasó akár frissen végzett menedzsertanonc, aki vért izzad, miközben alkalmazni igyekszik, amit az iskolapadban tanult, vagy tapasztalt cégvezető, aki jól tudja, hogy a stratégiák nem a semmiből teremnek.

Ismerkedjen meg Justin Campbell-lel, a zöldfülű vállalatigazgatási szakértővel, aki kifogott egy álomállást. Indulás Chicagóba! Az ügyfél egy hatalmas cég, a HGS, ígéretes új technológiával a tarsolyában - és még nem dőlt el, mi legyen a sorsa. Justint felvillanyozza a feladat, ám hamar ráébred, hogy az iskolában megtanult stratégiai fogásokkal legfeljebb padlót lehet fogni. A HGS-en belül talált érdek-összefonódások és hivatali viszonyok megnehezítik stratégiai elemző munkáját, és alapvetően megrendítik a fontos stratégiai képzetekről alkotott iskolás nézeteit.

Justin és munkatársai csupán a képzelet szülöttei: a mű egy üzleti regény. Nem valós esetről van szó, hanem valós helyzetekről. A történet szereplői olyanok, mint mi magunk: emberek, nem pedig emberi erőforrások. A cselekmény során kiderülnek az általában használt stratégiai eszközök előnyei és hátrányai, továbbá az is, miként lehet manőverezni - kis képzavarral - a szervezeti dinamika zavaros vizein.
Az itt elmesélt történet jó lecke lehet bárkinek, akinek az a célja, hogy vállalati igazgatási stratégaként törjön babérokra. A cselekmény sodró, a fejezet végén megbújó ravasz kérdések pedig segítenek az olvasónak kihámozni a lényeget - amit később saját munkájában is kamatoztathat.

JAY B. BARNEY menedzsmentprofesszor az Ohio State University Fisher College of Business karán tanít. Számos cikket és könyvet publikált stratégiai fejlesztésről és alkalmazásról.

TRISH GORMAN CLIFFORD a LEK Partnership és a McKinsey & Company tanácsadója volt, a Wharton Schoolban tanít a Columbia Egyetemen, valamint más vállalati és felsőoktatási intézményekben. Magánpraxisában tanácsadóként és stratégiafejlesztőként dolgozik. Vissza

Tartalom

Köszönetnyilvánítás 7
Előszó: regényesen, máshogy 11
A szereplők 13
Prológus. Kis zűrzavar 15
1. Egy egyszerű kérdés 19
2. Az új ing 33
3. Mozgó célpont 51
4. Munkaebéd 71
5. Értékes láncszem 85
6. Minden jó, ha a vége jó 93
7. Megvilágosodás 103
8. A magányos lovas 117
9. Csapatmunka 135
10. Főpróba 143
11. Jó tett helyébe 155
12. Konstruktív értekezlet 163
13. Fogós érvek 177
14. Prezentáció méretre 191
Epilógus: személyzetiskedés 203
Bibliográfia 209
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Amit nem az MBA-n tanultam meg
Állapot:
2.940 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba