kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Keresztény Értelmiségi Szövetség |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 152 oldal |
Sorozatcím: | Hitoktatási vázlatok |
Kötetszám: | 9 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Bevezetés: Milyen hitoktatásra van szükségünk? | 5 |
Szemelvények a neveléstörténetből | |
A nevelés fogalma | 15 |
A katekézis feladata a Direktórium alapján | 16 |
A neveléstörténet tanulságai | 17 |
Szemelvények a neveléstörténetből | 19 |
Nevelési intézmények: az iskola | 20 |
A XX. sz. pedagógiai törekvései | 21 |
Összegezésként néhány pedagógiai felismerés | 24 |
Hitoktatásunk közelmúltja: az örökség | 26 |
Napjaink hitoktatása | 29 |
Ajánlott irodalom | 32 |
Valláspedagógiai alapelvek | |
Irányelvek | 33 |
A célrendszer felbontása | 35 |
A vallásos fejlődés fázisai: | |
Elindítás a keresztény életbe | 38 |
Az iskolába járó kisgyerek | 40 |
Az általános iskola felső tagozatába járók | 46 |
A középiskolás korúak | 55 |
A hitoktató egyénisége | 57 |
Tízparancsolat tanároknak | 60 |
Kötelező és ajánlott irodalom | 60 |
Az oktató-nevelőmunka személyiséglélektani és fejlődéslélektani alapjai | |
Személyiségismeret | |
A személyiség szerkezete | 61 |
A személyiség fejlődése | 62 |
A személyiség interperszonális megnyilatkozásai | 62 |
Ajánlott irodalom | 64 |
Kreativitás és kölcsönösség a hitoktató és a gyermek kapcsolatában | |
A kreativitás fogalma, jellege, fajtái | 67 |
A kreativitás fajtái | 67 |
A kreatív gyermek tulajdonságai | 68 |
A kreativitás fejlesztéséhez szükséges eszközök | 68 |
A pedagógus magatartása | 69 |
Ki nevelhet kreatív gyermeket és hogyan? | 70 |
A kreativitást fejlesztő gyakorlatok | 71 |
A csoport kreatívvá válásának fontos mutatói | 72 |
Ajánlott irodalom | 73 |
A gyermek helyzete ma, és a nevelés általános kérdései | |
A gyermek helyzete | 74 |
A nevelés legáltalánosabb célkitűzései és megvalósíthatóságuk | |
Megőrizni | 75 |
Megelőzni | 77 |
Javítani | 78 |
Irányítani | 80 |
A gyermek pszichikai környezete és annak hatásai | 80 |
A gyermekről való gondoskodás 10 parancsolata | 81 |
Ajánlott irodalom | 82 |
Oktatásemléleti alapvetés | |
Bevezetés | 83 |
Didaktikai alapfogalmak | |
Az oktatás | 83 |
A képzés | 86 |
Az oktatás és nevelés kapcsolata | 87 |
Az oktatás és képzés tartalma | 88 |
Felkészülés az oktató-nevelőmunkára | |
Távolabbi felkészülés | 91 |
Konkrét tervezés | 92 |
Tanmenetkészítés | 93 |
Közvetlen felkészülés a tanítási órára | 94 |
Az ismeretszerzés didaktikai problémái | |
A világ megismerése | 96 |
A gondolkodási folyamat | 97 |
A gyermek megismerési folyamata | 97 |
Az oktatási folyamat menetében | 99 |
A tanítás-tanulás folyamata | |
A foglalkozások szerkezete és típusai | 100 |
A tanítás-tanulási óra | 100 |
A tanítási egység (óra) szerkezete | 100 |
A tanítási óra főbb változatai | 101 |
Új ismereteket feldolgozó óra | 102 |
Az ismereteket alkalmazó, gyakorló óra | 102 |
Az ismeretek megszilárdítása | 103 |
A tanulók munkájának ellenőrzése | 105 |
A tanulók munkájának értékelése | 107 |
A tanítás-tanulás módszerei, munkaformái és eszközei | 108 |
Az oktatómunka módszerei | |
Meghatározása | 109 |
Történeti áttekintése | 109 |
A módszer kiválasztásának meghatározói | 109 |
Módszeres eljárások | |
Közvetítés a tanár által | 110 |
A megbeszélés, mint oktatási módszer | 111 |
A szemléltetés, mint módszer | 113 |
A tanítás-tanulás munkaformái | |
Frontális osztálymunka keretében | 115 |
A csoport-foglalkozás | 116 |
Az egyéni munkaforma | 118 |
Hittanfoglalkozásaink munkaeszközei | |
Oktatástechnológia | 118 |
Az eszközök és használatuk | 118 |
Ajánlott irodalom | 119 |
Nevelési tényezők és a hitrenevelés lehetőségei | |
A nevelési tényezők | |
Bevezető | 121 |
A család, családi élet: | |
Mi a család? | 121 |
Válság vagy változás? | 123 |
Átalakulás a gyermek szempontjából | 124 |
A családi életre nevelni kell | 125 |
Az iskola, mint nevelési tényező | 126 |
Az egyházközségi élet, mint nevelési tényező | 128 |
A hitre nevelés alkalmai és megoldási formái | |
A liturgia | 131 |
A liturgikus nevelés szempontjai egyes életkorban | 132 |
Feladatok az egyházi évben | 133 |
Karácsonyi ünnepkör | 133 |
Felkészülés a húsvéti ünnepekre | 134 |
A nagyhét | 136 |
Húsvét: Urunk feltámadásának ünnepe | 139 |
A szentmise | 139 |
A vasárnap megszentelése | 140 |
Felkészülés a szentmisére | 140 |
A szertartás végzése | 140 |
Bűnbánati gyakorlat | |
A bűnbánattartás sarkalatos pontjai | 141 |
A bűnbánat és kiengesztelődés | 142 |
Hogyan neveljünk bűnbánatra? | 143 |
Ajánlott irodalom, kötelező irodalom | 144 |
A lelki nevelés segítői | |
Ima-elmélkedés-lelki vezetés | |
Az ima | 145 |
Az elmélkedésre tanítás | 146 |
A lelki vezetés | 147 |
A hitre nevelés egyéb eszközei | |
Az ének-éneklés | 147 |
Rajzolás a hittanórákon | 149 |
Kirándulás és zarándoklatvezetés | 150 |
Ajánlott irodalom | 151 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.