1.063.261

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Amit a hallgatónak tudni illik a: tanulásról

Szerző
Szeged
Kiadó: SZEK Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 44 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a segédkönyv kifejezetten olyan hallgatóknak készült, akik változtatni szeretnének tanulási szokásaikon annak érdekében, hogy kevesebb idő ráfordítással, eredményesebbek legyen a tanulásban. De... Tovább

Előszó

Ez a segédkönyv kifejezetten olyan hallgatóknak készült, akik változtatni szeretnének tanulási szokásaikon annak érdekében, hogy kevesebb idő ráfordítással, eredményesebbek legyen a tanulásban. De azok is eredménnyel forgathatják, akik számára az eredményes tanulás stratégiája már megadatott, csupán egy olyan segédeszközt szeretnének, mely az elmélyedéshez támpontokat nyújt a tanlás végtelen pszichológiai szakirodalmában.
Ha megnézik most a tartalomjegyzéket, egyetlen olyan fejezet sem látnak benne, ami arról szólna, hogyan tanuljunk eredményesen. Őszintén remélem, hogy a jegyzet és a megválaszolandó kérdések alapos áttanulmányozása után néhány olyan módszer birtokába is kerül az olvasó, mely megkönnyíti az "iskolai tanulás" nehéznek látszó feladatát. Vissza

Tartalom

Bevezető 4
1. a tanulás fogalma, értelmezése 5
2. A tanuláselméletek 11
2.1. Behaviorista megközelítések 11
2.1.1. Klasszikus kondicionálás 13
2.1.3. Szociális tanulás 15
2.2. Kognitív megközelítések 17
2.2.2. Az alaklélektani iskola 17
2.2.1.1. Észlelési törvények 17
2.2.1.2. Lewin mezőelmélete 18
2.2.1.3. Belátásos tanulás 19
2.2.2. Kognitív térkép 19
2.2.3. Piaget kognitív tanulás-elmélete 20
2.2.4. Bruner felfedezéses tanulás-elmélete 20
2.3. Humanisztikus elméletek 21
2.3.1. Maslow elmélete (motiváció) 21
2.3.2. rogers elmélete (kliensközpontú szemlélet) 22
2.3.3. Combs elmélete (a tanár mint faciliátor) 22
2.4. Egy "köztes" elmélet 22
2.4.1. Erikson pszichoszociális elmélete 22
3. Az emlékezet és a tanulás 24
3.1 Tanulás és emlékezet: többszörös tár-elméletek 25.
3.1.1. Rövid távú emlékezet 25
3.1.2. Hosszú távú emlékezet 27
3.2. tanulás és felejtés (emlékezeti - felejtési törvények) 28
4. Áttekintés: a tanulásról olvasottak más szemszögéből 31
Az iskolai tanulással kapcsolatos alapfogalmak egy rendszere 34
Megválaszolandó kérdések 40
A témához kapcsolódó, illetve felhasznált irodalom 44

Démuth Ágnes

Démuth Ágnes műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Démuth Ágnes könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem