Előszó
Környezet --> az a valóság, amelyet magunk köré teremtünk. Mit lát a gyerek az óvodai környezetben?
Szekrénysorokat, asztalokat, székeket, játékokat, különböző dísztárgyakat vagy egyéb...
Tovább
Előszó
Környezet --> az a valóság, amelyet magunk köré teremtünk. Mit lát a gyerek az óvodai környezetben?
Szekrénysorokat, asztalokat, székeket, játékokat, különböző dísztárgyakat vagy egyéb foglalkozáshoz használt képeket, eszközöket.
Milyenek a gyerekeket körülvevő formák, anyagok, színek?
Harmóniát, vagy diszharmóniát sugallnak-e, rajtunk, felnőtteken múlik.
Mi az esztétika?
Pontos fogalmi meghatározás helyett: egyszerűen harmónia, szépség, szemet gyönyörködtető, nyugtató egész.
Műanyag világunk műanyag tárgyai helyett az igényes óvodák csoportszobáiba, udvaraira régen visszatért a természetes anyagok változatos, megújult világa.
Óvodáink az esztétikai nevelést különböző szinten és színvonalon valósítják meg. A kép rendkívül változó. Néhol még mindig kovácsoltvas virágtartók, műanyag játékok, giccses Barbie-csodák között nevelődnek gyermekeink.
Az udvarok vasmászókáit lassan felváltják az ötletes, fantáziadús játékokra inspiráló fajátékok. (Sajnos az óvodák pénzhiánya miatt ezt sokan nem tehetik meg.)
A falakat tele lehet zsúfolni virágtartókkal, tárgyakkal, mindenféle színes képekkel, amiről azt gondoljuk, a gyerek szívesen nézegeti. Aki azonban ismeri a régi szabályt: „A kevesebb sokszor több", tudja, elég egy domináns szép falikép ahhoz, hogy esztétikai tartalmat, nyugalmat sugározzon.
A könyv első része ahhoz próbál segítséget adni, hogyan készítsünk igényes, természetes alapanyagú faliképeket, dísztárgyakat, játékokat.
Vissza