1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

"Ami a magvetés a földnek, az a tudomány elhintése az emberi szellemnek"

1950-2000/Tanulmányok és dokumentumok a Szent István Egyetem Tanárképző Intézetének történetéből/Az 1998. november 20-i emlékülés előadásai

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egy intézmény életében 50 év már történelmi távlatnak tekinthető. A múlt, légyen az család vagy intézmény, fontos a számunkra. Ismerete nemcsak abban segít, hogy tudjuk honnan jöttünk, honnan... Tovább

Előszó

Egy intézmény életében 50 év már történelmi távlatnak tekinthető. A múlt, légyen az család vagy intézmény, fontos a számunkra. Ismerete nemcsak abban segít, hogy tudjuk honnan jöttünk, honnan erednek gyökereink, de erőt is ad. Erőt a múltból a jövő érdekében. E kötet a Tanárképző Intézet megalapításának 50. évfordulójára kíván emléket állítani. A megemlékezés - amikor e kötet tanulmányai elhangoztak - az intézet 30 évét öleli fel. Azt az időszakot, amikor intézetünk véglegesen egyetemi rangra emelkedett visszakerülve a Gödöllői Agrártudományi Egyetem keretébe. 30 év sok is, kevés is, hiszen az elmúlt egyharmad évszázadban sokan működtek közre azért, hogy a tanárképzés megfeleljen azoknak az igényeknek, amit a kor megkívánt. A 30 év ugyanakkor korai, hiszen itt még nincs meg az a történeti objektivitás, ami az értékelést hitelesíti. Ezek után bárki megkérdi, miért kell akkor megemlékezni? Tömören, azt mondhatjuk, az önazonosítás igénye és élménye nemcsak az egyénnek, az intézményeknek is fontos. A megemlékezés megfogalmazott célja és apropója a gödöllői léthez kapcsolódik. Az egyetem - ma már mindegy, hogy milyen megfontolásból - befogadta a tanárképzést és ezzel nemcsak helyet, de rangot is biztosított az itt folyó munkának. Az is igaz viszont, hogy az egykori befogadás nem jelentett egyidejű elfogadást, sokáig a tanárképzés egyfajta szatellitként létezett az egyetem szervezetében. Egy lassú folyamat eredményezte - és itt éppen azoknak a munkáját kell kiemelni, akik az alapokat lerakták - hogy a Tanárképző Intézet és maga a tanárképzés szerves részévé vált az egyetemnek. Ennek kapcsán mondhatjuk el, hogy a Tanárképző Intézetben oktatott diszciplínák ma már nemcsak egy elkülönült szak specifikumainak tekinthetők, hanem integráns módon bekapcsolódtak az egyetemi szakirányok, illetve karok oktatótevékenységébe. A megemlékezés még egy nagyon fontos lehetőséget biztosít. Napjainkban minden nemzedékben megfogalmazódik a visszatekintés igénye, nemcsak egyének, az intézmények is keresik a gyökereket, keresik azokat az értékeket, amit az elődöktől vállalhatnak, és amit büszkén a jövőnek továbbadhatnak. Tudjuk, hogy ezeknek az értékeknek a megtalálása, kibontása milyen nehéz, hiszen már az elmúlt évtizedek dokumentumait is igen fáradtságos munkával lehetett csak részben reprodukálni. Amikor tehát, mi megemlékezünk az elmúlt évtizedekről, egy kicsit a jövőnek is dolgozunk, annak reményében, hogy az utódoknak ily módon kézenfekvőbb lesz az az értékrend, amit a gödöllői tanárképzés közvetíteni kívánt. Vissza

Tartalom

Lectori salutem! 3
Előszó -5
Tanulmányok a Tanárképző Intézet történetéből 7
Dr. Gubán Gyula: Szakképzési modell-világbanki ifjúsági szakképzési program 9
Dr. Völgyesy Pál: Agrármérnök-tanárképzés tradíciói, helyzete és fejlesztésének lehetőségei 17
Dr. Heckenast József: A szaktanárképzés története 23
Dr. Barkó Endre: Pedagógiai folyamatosság és megújulás 31
Rakaczkiné dr. Tóth Katalin: Fejezetek az agrár tanárképzés történetéből 39
Dr. Szilágyi Klára: Apályára nevelés lehetőségei 61
Dr. Wallendums Árpád: Az agrárszakoktatás feladatai az ezredfordulón 67
Dr. Nagy Gyula: Az agrár tanárképzés 1968 után 79
Dr. Vendégh Sándor: A mezőgazdasági szaktanárképzés intézményi rendszere 85
Dr. Lengyel Sándor: A gyakorlati oktatás helyzete és jelenlegi formái 95
Farkasné dr. Gelei Júlia: A mezőgazdasági szaktantárgyak módszertanának tartalmi változásai 101
Dr. Tóth Benedekné: A keszthelyi gazdászképzés kapcsolata a tanárképzéssel 109
Dr. Simonyi Istvánné: Az élelmiszeripari tanárképzés negyedszázada 117
Császi Katalin: Egy tanárjelölt visszaemlékezése 121
Dr. Emőkey András: A követelmények pedagógiai megközelítése 123
Dr. Balla Gábor Tamás: A pedagógusok presztízse 129
Dr. Jereb Katalin: Középiskolai tanulók környezeti ismereteinek és környezethez fűződő attitűdjének vizsgálata 137
Dr. Hassan Elsayed: Növényhatározó multimédia formában 147
Soósné dr. Faragó Magdolna: A pedagógusképzés rendszere 155
Nádaskúty Márta: Az iskolai gyakorlati képzés feltételeinek változása a szakoktatóképzésben 177
Dániel Péterné: Rendszerszemlélet és tanulócentrikus oktatás 183
Janzsó Antal: A Cserháti Sándor Mezőgazdasági és Gépészeti Szakközépiskola 187
Köntösné Rajnai Annamária: Szakoktatóképzés Szekszárdon 193
Dokumentumok a gazdasági szaktanító- és szaktanárképzés történetéből 197
A Tanárképző Intézet igazgatói és oktatói 1950-1998 221
A Tanárképző Intézet hallgatói 1950-1998 227
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem