1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Fiú lelkülete

A szerzetesképzés menete

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: L'Harmattan Kiadó-Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 298 oldal
Sorozatcím: Vita Consecrata
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-236-262-5
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Fiú lelkülete a szerzetesképzés folyamatának korszerű, emberi szabadságra építő, teljes körű teológiai-antropológiai modelljét mutatja be. De nemcsak a szerzetes- és papképzésben résztvevőknek vagy segítőfoglalkozású hívőknek nyújthat segítséget, hanem mindenkinek, aki fontosnak tartja személyes fejlődését, hitben való növekedését. A képzés célja az, hogy a megszentelt életre készülő fiatal ne csak Jézus életstílusát sajátítsa el, hanem gondolkodásmódját és érzelemvilágát is. Ehhez azonban nem elég a jó szándék, a jámborság, sőt még az őszinteség sem. A cél eléréséhez szükség van: személyes közvetítőkre, a segítség elfogadására, személyes élettörténetünk hívő értelmezésére, önmagunk igazságával való találkozásra, egónk alóli felszabadulásra, a szív mélyén gyökerező szabadság kialakulására, identitásunknak a rendi karizmában történő felfedezésére. Mindenkinek végig kellene mennie ezen a folyamaton, hogy kellő pszichés és spirituális érettséggel élhessen Istennek szentelt életet az... Tovább

Fülszöveg

A Fiú lelkülete a szerzetesképzés folyamatának korszerű, emberi szabadságra építő, teljes körű teológiai-antropológiai modelljét mutatja be. De nemcsak a szerzetes- és papképzésben résztvevőknek vagy segítőfoglalkozású hívőknek nyújthat segítséget, hanem mindenkinek, aki fontosnak tartja személyes fejlődését, hitben való növekedését. A képzés célja az, hogy a megszentelt életre készülő fiatal ne csak Jézus életstílusát sajátítsa el, hanem gondolkodásmódját és érzelemvilágát is. Ehhez azonban nem elég a jó szándék, a jámborság, sőt még az őszinteség sem. A cél eléréséhez szükség van: személyes közvetítőkre, a segítség elfogadására, személyes élettörténetünk hívő értelmezésére, önmagunk igazságával való találkozásra, egónk alóli felszabadulásra, a szív mélyén gyökerező szabadság kialakulására, identitásunknak a rendi karizmában történő felfedezésére. Mindenkinek végig kellene mennie ezen a folyamaton, hogy kellő pszichés és spirituális érettséggel élhessen Istennek szentelt életet az egyházban.

Amedeo Cencini
Kanossziánus (FdCC) szerzetespap, tanár, pszichológus, pszichoterapeuta. A szerzetesképzés területén a katolikus egyház egyik legismertebb szaktekintélye. Rendjében növendéknevelő. Tanít a szaléziak római egyetemén, a veronai San Zeno Teológiai Oktatási Központban (hivatáskísérés, alkalmazott pszichológia). Foglalkozik növendéknevelők képzésével, dolgozik pszichoterapeutaként, szerzetes- és papnövendékek képzésével kapcsolatos szakértői tevékenységet is folytat. 1995-től a Megszentelt Élet Intézményei és Apostoli Élet Társaságai Kongregációjának konzultora. Keresett előadó Olaszországban és külföldön egyaránt.
Alessandro Manentivel közösen a Psicologia e formazione (Pszichológia és képzés) című könyvsorozat szerkesztője. Könyveit számos nyelvre lefordítják, magyarul ez az első megjelent munkája. Vissza

Tartalom

Előszó
Képzés, szolgálat és misztérium 11
Első fejezet
A képzés ma - gondok és remények közepette 13
1. A nevelési folyamat összetettsége 14
2. Javaslattétel 17
3. Többé már nem damnatos ad pueros 17
4. „Vidimus Dominum!" 19
ELSŐ RÉSZ
A KÉPZÉS MODELLJE 25
Második fejezet
A képzés ma 29
A modell meghatározatlansága 30
1. A cél kétessége 30
2. A képzési szakaszok zavarossága 31
3. Szegényes módszertani útmutatások 33
Harmadik fejezet
„Ugyanazt a lelkületet ápoljátok magatokban, amely Krisztus Jézusban volt" 37
„A jövő felé tekintve" 37
1. A teológiai-antropológiai modell 38
2. Általános stratégiák: a teljesség és a tapasztalati-bölcsességi dinamizmus törvénye 41
3. Nevelési módszer: szabadságra nevelés 43
MÁSODIK RÉSZ
PEDAGÓGIAI KÖZVETÍTŐ SZEREPEK 51
Negyedik fejezet
A növendéknevelő közvetítő szerepe 53
1. A Szentháromság - az egyeden növendéknevelő 54
2. A növendéknevelő, „a küldött szőlőműves" 55
Ötödik fejezet
Nevelő közösség 69
1. Szerkezeti összetevők 70
2. Dinamikus összetevők 72
Hatodik fejezet
Belső nevelői környezet 81
1. Következetesség (koherencia) 82
2. Szépség 83
3. A provokálás képessége 86
4. Felelősségtudat 89
Hetedik fejezet
A külső nevelői környezet 91
1. Prenoviciátus: „gyertek, és nézzétek meg" 92
2. Noviciátus: „aznap nála maradtak" 94
3. Posztnoviciátus: „rögtön követték" 97
HARMADIK RÉSZ
NEVELÉS AZ EMBERSÉG SZINTJÉN 101
A képzés misztériuma 104
Nyolcadik fejezet
Az emberi dimenzió 107
1. Előfeltételek 107
2. Tartalmi elemek 108
Kilencedik fejezet
Az élet mint történet, a hit mint emlékezet 115
1. Darabokból (össze)álló történet 116
2. Érzelmi emlékezet 117
3. Biblikus emlékezet 120
4. Biblikus-érzelmi emlékezet 122
Tizedik fejezet
Emberi érettség 125
1. Az őszinteségtől az igazságig 127
2. Erő az erőtlenségben 129
3. Az előrébb lépés, az önfelülmúlás szabadsága 132
4. Az élet átadása 133
NEGYEDIK RÉSZ
SPIRITUÁLIS KÉPZÉS 135
Tizenegyedik fejezet
A spirituális dimenzió 139
1. Előfeltételek 139
2. Tartalmi elemek 141
Tizenkettedik fejezet
A hit dinamizmusa 149
1. A hit és a múltbeli élet 151
2. A hit és a jelen élet 155
3. A hit és a jövőbeli élet 162
ÖTÖDIK RÉSZ
KARIZMATIKUS KÉPZÉS 171
Tizenharmadik fejezet
A karizmatikus dimenzió 175
1. Előfeltételek 176
2. Tartalmi elemek 178
Tizennegyedik fejezet
A rendi karizma dinamizmusa 193
1. Az emberi és a spirituális dimenzió szintézise 194
2. Az identitás és a rendhez tartozás szintézise 196
3. Az ismeret, a tapasztalat és a bölcsesség szintézise 198
HATODIK RÉSZ
A FIATAL OLDALÁRÓL NÉZVE 203
Tizenötödik fejezet
A képzésre való készség 207
1. A docilitastól a docibilitasig 208
2. A félelemtől a non docibilitasig 211
Tizenhatodik fejezet
Az én felfedezése 217
1. „Az igazság szabaddá tesz benneteket" 218
2. „A szívből törnek elő a gonosz gondolatok" 219
3. „Vigyázzatok, legyetek éberek" 227
Tizenhetedik fejezet
Az én szabaddá tétele 229
1. Az inkonzisztencia dinamizmusa 230
2. Az inkonzisztencia leküzdése 233
3. Gödör az úton 240
Tizennyolcadik fejezet
Az új ember 243
1. „Szerezzetek magatoknak új szívet és új lelket" 244
2. „Térjetek hát meg, és éljetek" 245
3. „Teljes szívedből" 248
Tizenkilencedik fejezet
Szívükben szabadok 257
1. A fogalom 258
2. A dinamizmus 260
3. A stílus 265
4. A paradoxon 275
5. A gyökerek 280
Huszadik fejezet
Soha többé egyedül! 287
1. Nyitottság 288
2. Bizalom 289
3. Megkülönböztetés 290
4. Megosztás 295

Amedeo Cencini

Amedeo Cencini műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Amedeo Cencini könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem