kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Országos Pedagógiai Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 199 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákat, illusztrációkat tartalmaz. |
Előszó | 9 |
Elméleti alapok | 11 |
Bevezetés | 11 |
A tantárgy jelentősége | 13 |
A játékosság értelmezése | 14 |
Pedagógiai, szakmai, módszertani útmutatások | 15 |
Az iskolai testnevelés alapvető célja | 15 |
Az alapozó időszak fő feladatai | 15 |
A korszerűsítés főbb irányai | 16 |
Az egységek tartalmi fejlesztésének logikai rendszere | 18 |
Ismeretek | 20 |
Jártasság | 20 |
Készség | 20 |
Képesség | 21 |
Technika | 21 |
Taktika | 22 |
Kondíció | 22 |
Teljesítmény | 22 |
Szervezés | 23 |
Fejlődés | 23 |
Eredményesség ellenőrzés | 24 |
Mozgásintenzitás, terhelhetőség | 24 |
A mozgás minősége | 25 |
A mozgás sokrétűsége | 25 |
Az élmény mélysége | 25 |
Az osztály irányítása | 26 |
A tanterv felépítése | 27 |
Az éves tanterv | 27 |
A tanterv tematikus blokkjai és a modulok | 27 |
Az anyag tagolása | 28 |
Baleset-elhárítás | 30 |
A baleset-elhárítás főbb szempontjai | 30 |
Útmutató az óratervezéshez, szervezéshez | 32 |
A testnevelés óra és a napi sporttevékenység | 32 |
Módszertani útmutató | 34 |
A magyarázat főbb "ismérvei" | 34 |
A bemutatás | 34 |
A javítás fő szempontjai | 35 |
Főbb foglalkoztatási formák | 36 |
Atletikus komplex képességfejlesztés | 41 |
1. osztály | 42 |
Futások | 42 |
Ugrások | 43 |
Dobások | 43 |
Az értékelés szempontjai | 45 |
2. osztály | 50 |
Futások | 46 |
Ugrások | 47 |
Dobások | 47 |
Az értékelés szempontjai | 49 |
3. osztály | 50 |
Futások | 50 |
Ugrások | 51 |
Dobások | 51 |
Az értékelés szempontjai | 53 |
4. osztály | 54 |
Futások | 54 |
Ugrások | 55 |
Dobások | 55 |
Az értékelés szempontjai | 57 |
Játékos téli gyakorlatok (1-4. osztály) | 58 |
A képességfejlesztés gimnasztikai alapjai | 59 |
1. osztály | 59 |
Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek, gyakorlatok | 59 |
Járásgyakorlatok | 61 |
Légzőgyakorlatok | 61 |
Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 62 |
Támaszgyakorlatok | 62 |
Függésgyakorlatok | 63 |
Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 64 |
Az értékelés szempontjai | 64 |
2. osztály | 67 |
Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek, gyakorlatok | 67 |
Járásgyakorlatok | 68 |
Légzősgyakorlatok | 68 |
Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 69 |
Támaszgyakorlatok | 69 |
Függésgyakorlatok | 70 |
Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 71 |
Az értékelés szempontjai | 72 |
3. osztály | 75 |
Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek, gyakorlatok | 75 |
Járásgyakorlatok | 76 |
Légzőgyakorlatok | 76 |
Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 76 |
Támaszgyakorlatok | 77 |
Függésgyakorlatok | 78 |
Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 79 |
Az értékelés szempontjai | 80 |
4. osztály | 83 |
Tartásos- és dinamikus gyakorlatelemek, gyakorlatok | 83 |
Járásgyakorlatok | 84 |
Légzőgyakorlatok | 84 |
Egyensúly- és koordinációs gyakorlatok | 84 |
Támaszgyakorlatok | 86 |
Függésgyakorlatok | 87 |
Táncos, mozgásos gyakorlatok énekre, zenére | 89 |
Az értékelés szempontjai | 89 |
Szervezési alapismeretek és gyakorlatok (1-4. osztály) | 91 |
Az értékelés szempontjai | 91 |
Labdás képességfejlesztés | 93 |
1. osztály | 94 |
Az értékelés szempontjai | 95 |
2. osztály | 96 |
Az értékelés szempontjai | 97 |
3. osztály | 99 |
Az értékelés szempontjai | 100 |
4. osztály | 101 |
Az értékelés szempontjai | 103 |
Az alapozó időszak zárókövetelmények (kimenetszabályozott oktatásszervezés) | 105 |
Az úszásoktatás iskolai modulja (minta) | 109 |
Bevezetés | 109 |
Az oktatási anyag szerkezete | 110 |
Az oktatási anyag | 110 |
Végrehajtás | 110 |
Tervezés | 111 |
Az úszásoktatás általunk javasolt módszertani lépései | 112 |
Az úszásoktatás rendszere: | 112 |
Az oktatás folyamatának javasolt felépítése: | 112 |
Az úszásoktatás menete | 113 |
Általános módszertani útmutatások | 114 |
Az úszófoglalkozás felépítése | 115 |
A foglalkozás tervezésének, vezetésének javasolt szempontjai és feladatai | 116 |
Szervezési alapformák | 117 |
Az oktatás eredményességét elősegítő eszközök: | 118 |
Az oktatási anyag felépítése, elrendezése fokozatokban | 119 |
Feladatok és célok | 119 |
Az úszásoktatás folyamatának tervezése, ütemezése | 121 |
Módszertani útmutatás a fokozatok felépítésére (I. fokozat) | 122 |
A "nedvességhez" és a "hideghez" szoktatás | 122 |
Víz alatti "tartózkodás" | 122 |
A felhajtóerő érzékeltetése | 123 |
Légzés | 123 |
Vízfekvés | 124 |
Siklás | 124 |
Tánc, néptánc modul | 127 |
Motívumfűzések | 127 |
Kapuzás | 127 |
Egyes csárdás | 128 |
Cifra - höcögő | 130 |
Nyílt rida | 132 |
Játékfűzések | 134 |
Új a csizmám | 134 |
Ki játszik ilyet? | 137 |
Túró rekeny | 140 |
Volt-e itt az úr? | 144 |
Sportpályák, sportszerek, szabványok | 157 |
A tervezés szempontjai | 157 |
Felhasznált, javasolt irodalom | 195 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.