1.063.817

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Általános utasítások a gimnázium és leánygimnázium tantervéhez

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Királyi Magyar Egyetemi Nyomda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 234 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 13 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kiadta a m. kir. vallás- és közoktatásügyi miniszter 1939. évi május hó 2-án kelt 133.848/1939. IX. ü. o. sz. rendeletével. Nyomatta a Királyi Magyar Egyetemi Nyomda.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A m. kir. vallás- és közoktatásügyi miniszter 183.848/1939. számú rendelete a gimnáziumi általános utasítások életbeléptetése tárgyában.
Valamennyi tanker. kir. főigazgatónak, a bpesti,... Tovább

Előszó

A m. kir. vallás- és közoktatásügyi miniszter 183.848/1939. számú rendelete a gimnáziumi általános utasítások életbeléptetése tárgyában.
Valamennyi tanker. kir. főigazgatónak, a bpesti, debreceni, pécsi középiskolai tanárképző-intézet elnökének.
A gimnázium a nemzeti életben vezető szerepre hivatott értelmiség nevelését szolgáló iskola. Ezért nem szakműveltséget ad, hanem a nemzet korszerű művelődési eszményének megfelelő általános műveltséget, amely a magasabb értelemben vett szellemi munkára, bármilyen tudományos tanulmányra, továbbá az élet szerteágazó kérdéseinek kellő megértésére és megítélésére képesít. A gimnázium célja és feladata tehát az általános emberi és sajátos nemzeti eszményekre törekvő összhangzatos emberalakítás. Ez a cél egyfelől a tanuló szellemi világának tartalmi gyarapodására, másfelől pedig lelki életének formai gazdagodására utal. Az így megnyilvánuló kettősség a gimnáziumi oktatás és nevelés karöltött és egymással egyenlő értékű tevékenységében ölt testet.
A gimnáziumi tanterv az oktatás kereteit jelöli meg, a tantervhez kapcsolódó utasítások pedig elsősorban a nevelés eszközeire mutatnak rá. Az oktatás a helyesen kiszemelt tárgyi ismeretek közvetítésével is nevelő hatást fejt, még jobban erősödik azonban ez a hatás a tanítást kísérő lelki mozzanatok megfelelő kiaknázásával és az iskolai élet egyéb körülményeinek tervszerű és tudatos felhasználásával. Vissza

Tartalom

Életbeléptető rendelet............................3
I. A gimnázium célja és helye iskolarendszerünkben
1. A gimnázium célja és feladata ......................8
2. A gimnázium kapcsolata a népiskolával ..............16
3. A gimnázium kapcsolata a polgári iskolával ..........21
4. A gimnázium kapcsolata a gyakorlati középiskolákkal....23
5. A gimnázium kapcsolata a főiskolákkal ..............24
II. Nevelés.
6. Vallásos nevelés ........................................................................30
7. Nemzetnevelés ...........................................36
a) Hazafias nevelés.............................................................37
b) Állampolgári nevelés ...............................54
c) Társadalmi nevelés................................................................65
8. Esztétikai nevelés........................................................................84
9. Az értelem nevelése....................................................................92
10. Testi nevelés és egészségvédelem......................102
11. A fiúk és a leányok nevelésének eltérése...............107
III. Oktatás.
12. Tanmenet ..........................................116
13. Helyi tanterv ........................................ 123
14. A tantárgyfelosztás ..................................125
15. Az órarend.................................................128
16. Óravázlat............................................ 131
17. A tanítási óra felépítése.............................. 134
18. Az új anyag feldogozása.............................. 137
19. Szemléltetés.......................................... 155
20. A tantárgyak összekapcsolása ........................164
21. Összefoglalás ........................................169
22. Számonkérés ........................................172
23. A tanulók elbírálása ................................178
24. írásbeli dolgozatok ...............................187
25. A tankönyv szerepe az oktatásban ....................199
26. Ismétlés és áttekintő összefoglalás ....................204
IV. Önképzés.
27. Az ifjúság öntevékenysége ............................216
28. Rendkívüli tárgyak ..................................224
29. A tanár önművelése és továbbképzése..................225
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem