1.062.486

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Általános statisztika példatár

Feladatgyűjtemény az Általános statisztika című tankönyvhöz

Szerző
Szerkesztő
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 70 oldal
Sorozatcím: Ifjúsági szakképzési világbanki program
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Könyvem a szakközépiskolai képzés részére készült. A leírt tananyag oktatására a marketing tantárgyon belül kerül először sor, orientáló tantárgyként a szakközépiskolai oktatáshoz viszonyítva... Tovább

Előszó

Könyvem a szakközépiskolai képzés részére készült. A leírt tananyag oktatására a marketing tantárgyon belül kerül először sor, orientáló tantárgyként a szakközépiskolai oktatáshoz viszonyítva kevesebb óraszámban. Így kompromisszumot kellett kötnöm a szakmai igényesség és a szűk órakeret megszabta terjedelem között. A dilemmát úgy oldottam meg, hogy a szakközépiskolai oktatás igényességével és követelményei szerint szerkesztettem meg a teljes könyvet, ugyanakkor jól láthatóan megjelöltem ebben azokat az anyagrészeket, amelyeket a marketing tantárgyon belüli oktatáskor nem javaslok kötelező anyagként.
Kérem, hogy tanár kollegáim erre az oktatás során figyeljenek. A könyv teljes egésze is jól használható lesz a marketingképzés ötödik évében, adott továbbképzési irány választása esetén.
A könyv megírása során arra törekedtem, hogy útmutatást adjak a statisztika általánossá vált módszereinek megismeréséhez, a kapott eredmények értelmezéséhez és felhasználásához.
Tapasztalataim szerint a matematika tantárgy már elfoglalta azt a megérdemelt helyet a tanulók gondolkodásában, amit többféleképpen megfogalmazva, de azonos tartalommal úgy neveztek, hogy "a tudományok kiszolgáló mestere", de a statisztika még a legjobb szándékkal és megfogalmazással közelítve is hozzá - legfeljebb előkelő idegen maradt.
Könyvem stílusával, szerkesztésmódjával, tartalmi megközelítésével szerettem volna ezt a megítélést megváltoztatni. Ehhez segítségül hívtam azokat is, akiknek íródott e könyv. Egy kiemelkedően jóképességű, statisztikát majdan tanuló szakközépiskolai osztályban és egy statisztikát jelenleg is tanuló osztályban - egy tulajdonképpeni statisztikai adatfelvételezést megvalósítva - véleményeket kértem "milyen a jó tankönyv?", illetve "milyen a jó statisztika tankönyv?" címmel.
A tanulók meglepően jó ötleteket adtak, amelyeket bátran tudnék ajánlani mindazok számára, akik tanulóknak könyvet írnak.
A jó könyvet minősítő tényezők közül a tanulók szinte mindegyike fontosnak tartotta, hogy a könyv a diákok nyelvezetén íródjon, olykor legyen humoros, szellemes. Csak a legszükségesebb számú idegen szót tartalmazza, rövidebb anyagrészekre legyen tagolva, amelyeket a fejezetek végén képi-logikai sémákba szerkesztve is foglaljunk össze. Fontosnak tartották a bemutatott példákkal kapcsolatban azt, hogy a fiatalok gondolatvilágához közel álló példákkal vezessük be a tanult fogalmakat.
A statisztika nyelvezetét, módszertanát, a szakirodalom ajánlásait, valamint a fentieket is figyelembe véve alakítottam ki a könyv tartalmi, formai, képi megjelenítését.
A képéi megjelenítésben, a formai eszközökben és esetenként a leírtak illusztrálására bemutatott példákban engedtem a tanulók humor iránti érzékenységének, remélve azt, hogy ezzel elősegítem a statisztika iránti félelmek oldását.
A könyv megírásakor széles körű szakirodalmi forrásanyagra támaszkodtam. Ezek a kitűnő anyagok nagyban elősegítették munkám remélt sikerét.
Megköszönöm könyvem lektorának, Pál Zoltánnénak a legapróbb részletekre kiterjedő szakmai kritikáját és jobbító megállapításait, javaslatait. Vissza

Tartalom

1. A statisztika alapvető fogalmai 2
2. A statisztikai adatok vizsgálatának egyszerűbb módszerei 5
2.1 Statisztikai sorok, statisztikai táblák 5
2.2 Viszonyszámok 13
2.3 Grafikus ábrázolás 24
3. A statisztikai adatok feldolgozásának módszerei mennyiségi ismérvek esetén 31
3.1 Gyakorisági sor, koncentráció 31
3.2 Középértékek 33
3.3 Idősorok, trend 41
4. Statisztikai indexek 57
5. Ismérvek közötti sztochasztikus kapcsolat 64

Sáfrány Ferenc

Sáfrány Ferenc műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sáfrány Ferenc könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem