kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 198 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J 2-1649. |
Percepció és Képzelet | |
Additív színkeverés | 9 |
Szubsztraktív színkeverés | 12 |
Utóképek: negatív utóképek 1. (Emmert-törvény) | 14 |
Utóképek: negatív utóképek 2. (McColough-féle színes utóhatás) | 16 |
Utóképek: pozitív utókép | 18 |
Tárgy és árnyék | 19 |
Árnyék: a megvilágítás megtévesztő jelzései: Gelb- és Kardos-effektus | 22 |
A tárgyak észlelése: egyszerű értelmes ingerek | 24 |
A tárgyak észlelése: bonyolult értelmes ingerek | 26 |
A tér észlelése | 30 |
Az időtartam észlelése | 34 |
Az illúziók: 1.: vizuális illúziók | 37 |
Az illúziók 2.: súlyészlelési illúzió | 40 |
Az illúziók 3.: Deutsch-féle auditív illúzió | 42 |
A szaglás: a hét alapszag | 44 |
Keserű íz észlelése | 47 |
Ízlelés a szaglás és a látás kiiktatásával | 49 |
Hamis vizuális íz-jelzők hatása az ízlelésre (szaglás kikapcsolása nélkül) | 51 |
A fájdalomészlelés és mérése | 53 |
Perceptuális tanulás és adaptácó: torzító szemüveg | 57 |
Perceptuális hárítás | 60 |
Tárgynagyságra vonatkozó ítéletek a szubjektív érték | 63 |
Beszédészlelés | 65 |
Beszédészlelés: a látvány szerepe a beszédészlelésben | 68 |
Képzelet: "a szaganyagok terjedése a levegőben" | |
A képzeleti kép élénksége - VVIQ teszt | 72 |
Tanulás és Emlékezés | |
A verbális tanulási kísérletekben alkalmazott egyszerű ingeranyagok sajátosságai I.: értelmetlen szótagok | 77 |
A verbális tanulási kísérletekben alkalmazott ingeranyagok sajátosságai II.: az asszociációs és kategórianormák | 80 |
A verbális tanulási kísérletekben alkalmazott ingeranyagok sajátosságai III.: A gyakorisági normák | 83 |
Pillacsapás (szemhéjzárás) kondicionálás | 85 |
A fokozatos megközelítés módszere: "alakítás" (shaping) | 88 |
Tanulási görbe I.: dárdajáték | 92 |
Tanulási görbe II.: ujj-útvesztő | 94 |
Tanulási görbe III.: értelmetlen szótagok | 95 |
Tanulási görbe IV.: verstanulás | 96 |
Transzferhatás: tükörrajz | 97 |
Felidézés és felismerés | 99 |
A rövidtávú emlékezet terjedelmének mérése nyomra illeszkedő eljárással | 102 |
Felejtés a közvetlen emlékezetbő: Brown - Peterson paradigma | 106 |
RTM-terjedelem mérés az ismételgetés akadályozásával I. és II.: A megjegyzendő anyag jellemzői | 108 |
RTM-terjedelem mérés az ismételgetés akadályozásával III.: A közbeiktatott feladat jelellegének szerepe | 112 |
Szériális pozícióhatás és negatív recencia | 115 |
Páros asszociációs tanulás | 117 |
Történetfelidézés I.: klasszikus vizsgálat - Bartlett | 119 |
Történetfelidézés II.: Bevésési stratégiák hatása | 123 |
Történetfelidézés III.: Sorozatos felidézés - információátadás és torzulások | 125 |
Történetfelidézés IV.: képi és szóbeli történetek | 127 |
Képi emlékezet | 132 |
Arcok felismerése | 135 |
Az emberi emlékezet rekonstruktív természete | 138 |
A kontextus hatása a felidézésre | 140 |
A kontextus hatása a megértésre | 143 |
A szavak felidézésének kudarca: a "nyelvemen van" állapot | 144 |
Véletlen tanulás I. | 147 |
Véletlen tanulás II.: Felszínes (strukturális) feldolgozás | 150 |
A tanúvallomások megbízhatósága | 151 |
A hipnózisban adott tanúvallomások megbízhatósága | 155 |
Mnemotechnikai eljárások | 158 |
Mellékletek | 165 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.