kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Comenius Bt. |
---|---|
Kiadás helye: | Pécs |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 254 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-03-5807-7 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér és színes fotókkal, ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 5 |
A pszichológia tudománya és annak kialakulása | 6 |
Mivel foglalkozik a pszichológia? | 6 |
A laikus és az önismereti pszichológia | 10 |
A pszichológia módszerei | 12 |
Az ellenőrzött kísérletezés | 13 |
A természetes megfigyelsési módszer | 15 |
Az esettanulmány | 15 |
A statisztikai módszer | 16 |
A teszt | 16 |
Leírási kategóriák és mérés a pszichológiában | 18 |
A pszichológia és már tudományok kapcsolata | 19 |
A pszichológia ágazatai | 20 |
A pszichológia történeti gyökerei | 22 |
Összefoglalás | 29 |
A viselkedés biológiai alapjai | 30 |
A funkciók specializálódása | 30 |
A receptorrendszerek | 30 |
Az effektorrendszerek | 31 |
Az idegrendszer | 33 |
A neuron | 33 |
A szinpatikus kapcsolatok | 35 |
A környéki idegrendszer | 36 |
A központi idegrendszer | 38 |
Az ember központi idegrendszere | 38 |
Az agy működési szintjei, az aktiváló rendszer és az alkalmazkodás | 46 |
Összefoglaló kérdések | 50 |
Az érzékelés és az észlelés | 51 |
A megismerési folyamatokról általában | 51 |
Az érzékelés és az észlelés különbségei | 53 |
Az érzékletek jellemzői | 55 |
Az ingerküszöb | 57 |
A látásérzet keletkezése | 59 |
A hallásérzéklet keletkezése | 62 |
Egyéb érzékelésfajták | 64 |
A tárgyak és események észelelése | 66 |
Összefoglaló kérdések | 75 |
A figyelem | 76 |
A perceptuális kiemelés és a figyelem | 76 |
A figyelem (közvetlen emlékezet) terjedelme | 77 |
Észlelhetünk-e egy dolognál többet egyszerre | 77 |
A spontán figyelem | 80 |
A kitartó figyelem (éberség) | 81 |
Összefoglaló kérdések | 85 |
A tanulás elemei | 86 |
A tanulás fogalma | 86 |
A klasszikus kondicionálás | 89 |
A operáns tanulás | 93 |
A programozott oktatás és más alkalmazások | 98 |
Megfigyeléses tanulás és összetett tanulásiformák | 99 |
A gyakorlási transzfer | 100 |
Összefoglaló kérdések | 102 |
Az emlékezet és felejtés | 103 |
A verbális tanulás és az emlékezet | 103 |
Az emlékezeti megtartás | 105 |
A emlékezeti megőrzés mérése (az emlékezés típusai) | 106 |
A felejtés okai | 108 |
Túltanulás, szervezés, csoportosítás | 110 |
A kettős emlékezet elmélete | 112 |
A vizuális (képi) és a verbitális (szóbeli) feldolgozás | 115 |
Szemantikus és epizodikus emlékezet | 117 |
A tanulás és az emlékezetet segítő tényezők | 120 |
Összefoglaló kérdések | 123 |
A képzelet | 124 |
A képzelet fogalma | 124 |
A "lelki térkép" | 125 |
A szemléletes kép jellemzői | 126 |
Az álomkép | 129 |
Az észlelés és a képzelet kölcsönhatása | 130 |
Az alkotó képzelet | 133 |
Összefoglaló kérdések | 135 |
A gondolkodás | 136 |
Mi a gondolkodás? | 136 |
A nyelv és a kommunkáció | 139 |
A nyelv elsajátítása | 141 |
A fogalomalkotás | 144 |
Következtetés | 147 |
Döntés | 148 |
Problémamegoldás | 149 |
Szakértők és kezdők | 152 |
Intelligencia és kreativitás | 154 |
Összefogló kérdések | 160 |
A motiváció és az érzelem | 161 |
Motivációs mechanizmusok, a motiváció alapfogalmai | 161 |
A motiváció alapfogalmai | 162 |
A drive a viselkedés hajtóereje, motorja | 163 |
A környezeti hatások szerepe a motivációs állapotok kialakításában | 166 |
A motívumtanulás alapvető formái | 168 |
A motívált viselkedés pszichofiziológiai alapjai | 170 |
Az éhség és evés pszichológiája | 173 |
Szexuális motiváció | 174 |
Az érzelmekről általában | 175 |
Az emóció és a motiváció kapcsolata | 178 |
Érzelmek és kifejező mozgások | 179 |
Az érzelmek kialakulása | 181 |
Az érzelmek osztályozása | 184 |
A félelem | 185 |
A harag és az agresszív viselkedés | 188 |
A boldogság | 190 |
Kíváncsiság és kompetencia motiváció | 191 |
Teljesítménymotiváció | 194 |
A szándék mint motiváció tényező | 198 |
Az akarat cselekvés | 200 |
Összefoglaló kérdések | 201 |
A személyiség | 202 |
A személyiség fogalma | 202 |
Személyiségelméletek | 204 |
A személyiségalakulás folyamata | 212 |
A szociális magatartásformák elsajátítása | 213 |
A spontán aktivitás a "kíváncsiság- "és a "kompetenciakésztetés" szerepe a személyiségfejlődésben | 217 |
Az önszabályzó funkciók alakulása | 222 |
A személyiség és a közösség viszonya | 228 |
A csoport, a státus és a szerep | 229 |
Személyiségzavarok, személyiségvizsgáló módszerek | 234 |
Összefoglaló kérdések | 238 |
Magyarázó szótár | 239 |
Tájékoztató irodalom | 253 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.