kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 222 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-180-680-4 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz. Tankönyvi szám: 58065. |
Előszó | 3 |
A pszichológia tudománya és annak kialakulása | 5 |
Mivel foglalkozik a pszichológia? | 5 |
A laikus és az önismereti pszichológia | 8 |
A pszichológia módszerei | 9 |
Az ellenőrzött kísérletezés | 11 |
A természetes megfigyelési módszer | 12 |
Az esettanulmány | 12 |
A statisztikai módszer | 13 |
A viselkedés kategóriái és a mérés a pszichológiában | 14 |
A pszichológia történeti gyökerei | 15 |
A test-lélek (agy-tudat) probléma megoldásmódjai | 20 |
A pszichológia és más tudományok kapcsolata | 20 |
A pszichológia ágazatai | 22 |
Összefoglaló kérdések | 23 |
Szakirodalmi tájékoztató | 24 |
A szervezet felépítése és működése | 25 |
A viselkedés biológiai alapja | 25 |
A funkciók specializálódása | 25 |
A receptor rendszerek | 26 |
Az effektor rendszerek | 26 |
Az idegrendszerek | 29 |
A neuron | 29 |
A szinaptikus kapcsolatok | 31 |
A környéki idegrendszer | 32 |
A központi idegrendszer | 34 |
Az ember központi idegrendszere | 35 |
Az agy működési szintjei | 41 |
Az általános izgalmi-éberségi szint és az alkalmazkodás összefüggéséről | 43 |
Összefoglaló kérdések | 45 |
Szakirodalmi tájékoztató | 45 |
A tanulás elemei | 46 |
A tanulás fogalma (a válaszoló és az operációs viselkedés) | 46 |
A klasszikus kondicionálás | 49 |
Az operáns tanulás | 54 |
A programozott oktatás | 57 |
A gyakorlási transzfer | 59 |
Összefoglaló kérdések | 61 |
Szakirodalmi tájékoztató | 62 |
A motiváció | 63 |
Motivációs mechanizmusok, a motiváció alapfogalmai | 63 |
A motiváció alapfogalmai | 64 |
A drive a viselkedés hajtóereje, motorja | 65 |
A környezeti hatások szerepe a motivációs állapotok kialakításában | 67 |
A motivált viselkedés pszichofiziológiai alapjai | 69 |
A motívumtanulás alapvető formái | 73 |
Az érzelmekről általában | 75 |
Az emóció és a motiváció kapcsolata | 78 |
Érzelmek és kifejező mozgások | 79 |
Az érzelmek kialakulása | 80 |
Az érzelmek osztályozása | 83 |
A félelem | 84 |
A harag és az agresszív viselkedés | 87 |
Humán motiváció | 88 |
Az "önjutalmazó" és az eszközjellegű motivált viselkedés | 89 |
Az igényszint motivációs tényezői | 91 |
A szociális tényezők hatása az igényszintre | 94 |
A szándék, mint motiváló tényező | 95 |
Az akarati cselekvés | 97 |
Összefoglaló kérdések | 98 |
Szakirodalmi tájékoztató | 99 |
Az észlelés és a figyelem | 100 |
A megismerő folyamatok | 10 |
Az észlelés szenzoros alapjai | 103 |
Az érzékletek jellemzői | 103 |
Az ingerküszöb | 104 |
A látásérzéklet keletkezése | 106 |
A hallásérzéklet keletkezése | 109 |
A tárgyak és események észlelése | 110 |
A perceptuális kiemelés és a figyelem | 116 |
A figyelem (közvetlen emlékezet) terjedelme | 117 |
Észlelhetünk egy dolognál többet egyszerre? | 118 |
A spontán figyelem | 120 |
A kitartó figyelem (éberség) | 121 |
Összefoglaló kérdések | 124 |
Szakirodalmi tájékoztató | 125 |
A tanulás és a szimbolikus folyamatok | 126 |
A szimbólum és a szimbolikus viselkedés | 126 |
A késleltetett tanulás és a belátás | 127 |
A fogalomalkotás | 131 |
A verbális tanulás | 134 |
A verbális tanulás tényezői | 137 |
Összefoglaló kérdések | 139 |
Szakirodalmi tájékoztató | 140 |
Az emlékezet és a felejtés | 141 |
Az emlékezeti megtartás | 141 |
Az emlékezeti megőrzés mérése (az emlékezés típusai) | 142 |
A felejtés okai | 144 |
Az emlékezést serkentő tényezők | 146 |
A kettős emlékezet elmélete | 147 |
A verbális és a képi folyamatok szembeállítása | 149 |
Mnemotechnikai eljárások | 150 |
Összefoglaló kérdések | 151 |
Szakirodalmi tájékoztató | 152 |
A képzelet | 153 |
A "lelki térkép" | 153 |
A szemléletes kép jellemzői | 154 |
Az álomkép | 157 |
Az észlelés és a képzelet kölcsönhatása | 158 |
A tárgy képzeleti átalakítása | 160 |
Az alkotó képzelet | 162 |
Összefoglaló kérdések | 163 |
Szakirodalmi tájékoztató | 163 |
A gondolkodás | 164 |
Mi a gondolkodás? | 164 |
A nyelv és a kommunikáció | 165 |
A nyelv elsajátítása | 167 |
A problémamegoldás | 170 |
Deduktív következtetés | 171 |
Az alkotó problémamegoldás | 171 |
A kreativitás és az intelligencia | 173 |
Összefoglaló kérdések | 177 |
Szakirodalmi tájékoztató | 178 |
A személyiség | 179 |
A személyiség fogalma | 179 |
Személyiségelméletek | 181 |
A személyiségalakulás folyamata | 182 |
A szociális magatartásformák elsajátítása | 183 |
A spontán aktivitás, a "kíváncsiság"- és a "kompetenciakésztetés" szerepe a személyiségfejlődésben | 188 |
Az önszabályozó funkciók alakulása | 193 |
A személyiség és a közösség viszonya | 199 |
A csoport, a státus és a szerep | 200 |
Személyiségzavarok, személyiségvizsgáló módszerek | 206 |
Összefoglaló kérdések | 208 |
Szakirodalmi tájékoztató | 208 |
Magyarázó szótár | 209 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.