1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Általános pszichológia

Az óvónői szakközépiskola II. osztálya számára

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 215 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-18-2598-1
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 58 282/I. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
A pszichológia tudománya és annak kialakulása4
Mivel foglalkozik a pszichológia?4
A laikus és az önismereti pszichológia7
A pszichológia módszerei8
Az ellenőrzött kísérletezés10
A természetes megfigyelési módszer10
Az esettanulmány11
A statisztikai módszer12
A viselkedés kategóriái és a mérés a pszichológiában12
A pszichológia történeti gyökerei13
A test-lélek (agy-tudat) probléma megoldásmódjai14
A pszichológia és más tudományok kapcsolata15
A pszichológia ágazatai16
Összefoglaló kérdések22
Szakirodalmi tájékoztató23
A szervezet felépítése és működése24
A viselkedés biológiai alapja24
A funkciók specializálódása24
A receptor rendszerek25
Az effektor rendszerek25
Az idegrendszerek26
A neuron26
A szinaptikus kapcsolatok28
A környéki idegrendszer30
A központi idegrendszer31
Az ember központi idegrendszere31
Az agy működési szintjei, az aktiváló rendszer és az alkalmazkodás37
Összefoglaló kérdések41
Szakirodalmi tájékoztató41
Az érzékelés és az észlelés42
A megismerési folyamatokról általában42
Az érzékelés és az észlelés különbségei43
Az érzékletek jellemzői45
Az ingerküszöb46
A látásérzet keletkezése47
A hallásérzet keletkezése51
Egyéb érzékelésfajták52
A tárgyak és események észlelése54
Összefoglaló kérdések62
Szakirodalmi kérdések62
A figyelem63
A perceptuális kiemelés és a figyelem63
A figyelem (közvetlen emlékezet) terjedelme64
Észlelhetünk-e egy dolognál többet egyszerre?64
A spontán figyelem66
A kitartó figyelem (éberség)67
Összefoglaló kérdések70
Szakirodalmi tájékoztató70
A tanulás elemei71
A tanulás fogalma 71
A klasszikus kondicionálás74
Az operáns tanulás78
A programozott oktatás és más alkalmazások81
A gyakorlási transzfer82
Összefoglaló kérdések83
Szakirodalmi tájékoztató84
Az emlékezet és a felejtés85
A verbális tanulás és az emlékezet85
Az emlékezeti megtartás87
Az emlékezeti megőrzés mérése (az emlékezés típusai)88
A felejtés okai90
Az emlékezést serkentő tényezők92
A kettős emlékezet elmélete93
A vizuális (képi) és a verbális (szóbeli) feldolgozás96
A verbális tanulást és az emlékezetet segítő tényezők97
Összefoglaló kérdések99
Szakirodalmi tájékoztató100
A képzelet101
A képzelet fogalma101
A lelki térkép102
A szemléletes kép jellemzői103
Az álomkép105
Az észlelés és a képzelet kölcsönhatása106
Az alkotó képzelet109
Összefoglaló kérdések110
Szakirodalmi tájékoztató110
A gondolkodás111
Mi a gondolkodás?111
A nyelv és a kommunikáció114
A nyelv elsajátítása117
A fogalomalkotás120
A problémamegoldás122
Az alkotó problémamegoldás124
A kreativitás és az intelligencia125
Összefoglaló kérdések130
Szakirodalmi tájékoztató131
A motiváció és az érzelem132
Motivációs mechanizmusok, a motiváció alapfogalmai132
A motiváció alapfogalmai132
A drive a viselkedés hajtóereje, motorja133
A környezeti hatások szerepe a motivációs állapotok kialakításában134
A motivált viselkedés pszichofiziológiai alapjai136
A motívumtanulás alapvető formái138
Az érzelmekről általában140
Az emóció és a motiváció kapcsolata142
Érzelmek és kifejező mozgások146
Az érzelmek kialakulása147
Az érzelmek osztályozása148
A félelem152
A harag és az agresszív viselkedés152
Humán motiváció155
Az "önjutalmazó" és az eszközjellegű motivált viselkedés156
Az igényszint motivációs tényezői157
A szociális tényezők hatása az igényszintre159
A szándék, mint motiváló tényező161
Az akarati cselekvés162
Összefoglaló kérdések165
Szakirodalmi tájékoztató166
A személyiség167
A személyiség fogalma167
Személyiségelméletek169
A személyiségalakulás folyamata175
A szociális magatartásformák elsajátítása176
A spontán aktivitás, a "kíváncsiság"- és a "kompetenciakésztetés" szerepe a személyiségfejlődésben180
Az önszabályozó funkciók alakulása185
A személyiség és a közösség viszonya190
A csoport, a státus és a szerep191
Személyiségzavarok, személyiségvizsgáló módszerek196
Összefoglaló kérdések199
Szakirodalmi tájékoztató200
Magyarázó szótár201
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem