1.067.291

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Általános iskolai napközi otthonok szervezési és módszertani útmutatója

Kézirat gyanánt

Szerkesztő
Szeged
Kiadó: Csongrád Megyei Továbbképzési és Módszertani Intézet
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 29 oldal
Sorozatcím: Csongrád Megyei Művelődésügyi Módszertani Központ közleménye
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 300 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
"1. A napközi otthon az iskola szerves része. Sajátos körülményei között az intézmény oktatási és nevelési feladatainak megvalósítását végzi. Zavartalan és eredményes... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
"1. A napközi otthon az iskola szerves része. Sajátos körülményei között az intézmény oktatási és nevelési feladatainak megvalósítását végzi. Zavartalan és eredményes működéséhez az iskola minden nevelőjének és dolgozójának hozzá kell járulnia.
2. A napközi otthon kellő színvonalú irányítása és ellenőrzése az igazgató egyik legfontosabb politikai és pedagógiai feladata. Az igényeknek megfelelő napközi otthon a veszélyeztetett, a hátrányos helyzetű és a fizikai dolgozók gyermekeinek nevelésében kulcsfontosságú tényezője az iskolának. Ezért az igazgató munkájában és törődésében kiemelt szerepet kell kapnia. Ennek érdekében
a/ Az iskola munkatervében külön fejezet foglalkozzon a napközi otthon helyzetével, eredményeivel, feladataival.
b/ Az osztályfőnökök és az úttörő csapat munkatervében szerepeljenek a napközi otthonnal közösen megvalósítandó feladatok.
c/ Az iskolavezetők heti és napi munkarendjüket úgy állítsák össze, hogy folyamatosan biztosítva legyen a napközi otthon irányítása és ellenőrzése.
d/ Az igazgató és helyettese rendszeresen látogasson a napközi otthonba is. Irányítson, ellenőrizzen és intézkedéseivel, tanácsaival hathatósan segítse a munkát. A látogatás félévenként egy alkalommal teljes félnapi foglalkozásra terjedjen ki. Célszerű, ha tanítási óra látogatását követi a napközis tanulmányi munka látogatása. A látogatott foglalkozás értékelése legyen hasonló a tantárgyi, elemzésekhez.
e/ Az iskolavezetés különös figyelemmel legyen a tárgyi feltételek biztosítására és a zavartalan működésre.
f/ Az összehangolt és hatékony nevelés érdekében segítse elő az igazgató az oktató nevelők és a napközis csoportvezető pedagógiai és didaktikai együttműködését." Vissza

Tartalom

I. A vezetés kérdései 3.
II. Elhelyezés, bútorzat, felszerelés 5.
III. Felvétel a napközi otthonba 6.
IV. A napközi otthon vezető feladatai 8.
V. A napközi otthon gazdasági ügykezelése 10.
VI. A napközis csoport szervezete és működése
közösségi élet 11.
foglalkozási idő 12.
tanulmányi munka 15.
egyéb foglalkozások 16.
jutalmazás, büntetés 17.
VII. Kapcsolatok /nevelőtestülettel, SZMK-val stb./ 17.
VIII. Napközis foglalkozások szervezése tanítás
nélküli munkanapokon 19.
IX. Étkeztetés a napk. otthonban 21.
X. Konyhai technikai dolgozók 23.
XI. Mellékletek
a/ Felszerelési normajegyzék
b/ Bibliográfia
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem