Előszó | 3 |
Felsőszintű népgazdasági és szövetkezeti tervezés | |
A központi tervszerű népgazdasági irányítás új rendszerének főbb jellemzői | 7 |
Népgazdasági tervezés és irányítás áruviszonyok között | 7 |
Népgazdasági tervek egységes, különböző időtartamú rendszere | 9 |
A népgazdasági terv kidolgozásában részt vevő szervek és szektorok | 13 |
A népgazdasági terv jóváhagyása, a terv végrehajtásának ellenőrzése | 14 |
A SZÖVOSZ feladatai a népgazdasági terv és a gazdasági szabályozás rendszerének kialakításában | 15 |
A szövetkezeti sajátosságok | 15 |
A SZÖVOSZ közreműködése a népgazdasági tervezésben és a gazdasági szabályozás rendszerének kialakításában | 16 |
A szövetkezeti szektor saját felsőszintű tervezése (tervezés és belső gazdasági szabályozás) | 19 |
A felsőszintű szövetkezeti terv jellege | 19 |
A szövetkezeti szervek felsőszintű szektortervének időtartama és tartalma | 20 |
A tervezés megalapozása, közgazdasági számítások, információáramlás | 23 |
A szövetkezeti szervek gazdaságirányításának sajátos szabályozó rendszere | 24 |
A SZÖVOSZ országos terveinek jóváhagyása | 27 |
Területi tervezés és gazdasági irányítás | |
A területi tervezésről általában | 31 |
A népgazdasági területi terv fogalma | 31 |
A területi népgazdasági tervezés szerepe a gazdaságfejlesztésben | 32 |
A népgazdasági területi tervezés jelentősége a gazdaságirányítás új rendszerében | 33 |
A népgazdasági területi tervezés és a jelenlegi közigazgatási határokhoz igazodó (megyei) területi tervezés összefüggései | 34 |
A területi szövetkezeti szövetségek tervezési és gazdasági irányító munkája | 36 |
A megyei szövetségek feladata a tervezésben és a mechanizmus-elemek alkalmazásában | 36 |
A területi szövetség gazdasági programjának kialakítása | 38 |
A MESZÖV terveinek jóváhagyása | 39 |
Egy elképzelt megyei szövetség középtávú áruforgalmi előirányzata | 39 |
A területi szövetség tervmunkájának komplexitása | 55 |
Az Általános Fogyasztási és Értékesítő Szövetkezet gazdasági tevékenységének közgazdasági feltételei | |
Az általános fogyasztási- és értékesítő szövetkezetek működése a termékforgalmazás új rendjében | 59 |
Kiskereskedelmi forgalom | 59 |
Szolgáltatások | 60 |
Mezőgazdasági termékek felvásárlása és értékesítése | 61 |
Ipari termelés | 62 |
Ár- és haszonkulcsrendszer | 62 |
Az árszabályozás jelentősége | 62 |
Az árszabályozás formái | 63 |
Az árrések jellege | 63 |
Az árrések tartalma | 64 |
A szövetkezet jövedelmének és anyagi érdekeltségének szabályozási rendszere | 65 |
A szabályozás általános alapelvei | 65 |
A szövetkezetek jövedelemszabályozási rendszere | 66 |
A szövetkezetek saját alapjai | 68 |
A szövetkezet állóeszköz-gazdálkodása | 70 |
A szövetkezet forgóeszköz-gazdálkodása | 73 |
A forgóeszközök pénzügyi fedezete | 73 |
A hitelezés rendszere | 73 |
A szövetkezet hatásköre az anyagi érdekeltségben | 75 |
A szövetkezeti dolgozók egyéni anyagi érdekeltsége | 75 |
Szociális, kulturális ellátás | 75 |
A szövetkezet információ-rendszere | 76 |
Az Általános Fogyasztási és Értékesítő Szövetkezet tervének (gazdasági programjának) általános jellemzői | |
Az Általános Fogyasztási és Értékesítő Szövetkezet gazdasági programjáról általában | 81 |
Általános alapelvek | 81 |
A szövetkezet tervének időtartama és tartalma | 81 |
A szövetkezeti terv alapmutatói | 83 |
A szövetkezeti terv kialakításának célszerű sorrendje | 84 |
A tervezés megalapozása | 84 |
A terv fő célkitűzéseinek vázlatos kialakítása | 88 |
A gazdasági feladatok rangsorolása | 88 |
A tervcélkitűzések anyagi fedezetének tervezése | 90 |
A komplex szövetkezeti terv végleges kialakítása és jóváhagyása a tervezés demokratizmusa alapján | 91 |
A tervfeladatok kiadása a szövetkezeten belül | 94 |
A terv végrehajtását szolgáló intézkedések - a munka program - kialakítása | 94 |