kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Sport |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 362 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 14 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal, ábrákkal. |
Bevezetés | 3 |
Sportegészségtan | |
A sportegészségtan jelentősége az edző tevékenységében | 7 |
Biológiai alapfogalmak | 10 |
Élet, életjelenségek | 10 |
Alkat és öröklés | 11 |
Egészség, betegség, edzettség, sérülés | 13 |
A szervrendszerek felépítése és működése. Változások a rendszeres edzés hatására | 15 |
A szervezet szabályozó rendszerei | 17 |
Idegrendszer | 17 |
Érzékszervek | 25 |
Belső elválasztású mirigyek | 27 |
A rendszeres edzés hatása a szabályozó rendszerk működésére | 33 |
A hőszabályozás és a sport | 35 |
A szabályozó rendszer sérülései | 36 |
A mozgás passzív szervei. Csontok és ízületek | 37 |
A végtagok csontjai és ízületei | 37 |
A törzs csontjai és ízületei, a koponya csontjai | 39 |
A mozgás aktív szervei. Izomrendszer | 43 |
A felső végtag izmai | 47 |
Az alsó végtag izmai | 48 |
A törzs izmai | 50 |
A fej és a nyak izmai | 52 |
A mozgatórendszer működése | 53 |
Rendszeres edzés hatása a mozgatórendszerre | 54 |
A mozgatórendszer sportsérülései és ártalmai | 57 |
A szív-vérkeringési rendszer és a vér | 58 |
A vér | 58 |
A szív felépítése és működése | 59 |
A nagy vérkör és a kis vérkör | 59 |
Rendszeres edzés hatása a szív-vérkeringési rendszer működésére | 61 |
A légzőrendszer | 62 |
Felépítése és működése | 62 |
Rendszeres edzés hatása a légzőrendszer működésére | 63 |
A holtpont és a második légzés | 65 |
Az emésztőrendszer | 65 |
Felépítése és működése | 65 |
Változások a rendszeres edzés hatására | 66 |
A szervezet energiaforgalma | 67 |
Alapanyagcsere. Tápanyagszükséglet | 69 |
Táplálkozás és sport | 71 |
A kiválasztórendszer és a nemi szervek | 73 |
Változások a rendszeres edzés hatására | 73 |
A belső szervek (zsigerek) sportsérülései | 74 |
Sportegészségtani kérdések az edzői gyakorlatban | 75 |
Az edzésvezetés kérdésének egészségtani vonatkozásai | 77 |
A napi edzés egészségtani kérdései | 78 |
A versenyzés egészségtani kérdései | 80 |
A letörés | 81 |
Az ifjúság sportjának egészségtani kérdései | 83 |
A nők sportjának egészségtani kérdései | 84 |
A szórakozásszerű, testedzés egészségtani kérdései | 86 |
Sportlétesítmények, sportszerek, felszerelések | 89 |
A sportorvos tevékenysége sportmozgalomban | 90 |
Sportegészségügyi hálózat | 91 |
Szűrő, minősítő ellenőrző vizsgálatok | 93 |
A sportorvos gyógyító munkája | 94 |
A sportorvosi tudományos kutatómunka. A tudományosság kérdése a sportban | 95 |
Edző, versenyző és sportorvos együttműködése | 96 |
A sportmozgalom fejlődésének népegészségügyi jelentősége | 96 |
Sportlélektan | |
Bevezetés | 101 |
A pszichológia tárgya és jelentősége | 103 |
A pszichológia és az idegrendszer | 106 |
A megismerő tevékenység | 111 |
Látás | 112 |
Hallás | 114 |
Szaglás és ízlelés | 114 |
A bőr érzékletei | 115 |
Kinesztetikus és sztatikus érzék | 115 |
Szervi érzékelés és közérzet | 116 |
Időérzéklés (ritmus) | 117 |
Érzékelés és észlelés | 117 |
Figyelem | 118 |
Emlékezés | 121 |
Emlékezés és tanulás | 123 |
A képzelet | 127 |
Gondolkodás és beszéd | 131 |
Az érzelem | 137 |
Az akarat | 142 |
Az akarati cselekvés és a motivációk | 142 |
A személyiség | 145 |
A pszichikus sajátosságok | 145 |
Tipológia | 148 |
Pszichikai felkészítés | 150 |
Néhány szempont az edzésvezetéshez | 153 |
Sportpedagógia | |
A sportpedagógia általános alapjai | 159 |
A nevelés fogalma | 159 |
A nevelés társadalmi tevékenység | 159 |
A nevelés történeti és osztályjellege | 159 |
A nevelés nemzeti jellege | 161 |
A nevelés a felépítmény része | 162 |
A nevelés céltudatos, tervszerű és szervezett tevékenysége | 162 |
A nevelő és növendék viszonya | 163 |
A nevelés megtanulható | 163 |
A nevelés kiterjed a felnőttekre is | 164 |
A pedagógia tárgya és helye a tudományok rendszerében | 164 |
A nevelés lehetősége | 166 |
öröklés - fejlődés - nevelés | 166 |
Környezet - fejlődés - nevelés | 167 |
A nevelés célja és fő feladatai | 168 |
A nevelés célja | 168 |
A nevelés fő feladatai | 169 |
A nevelés területei | 173 |
A testnevelés és a sport kapcsolata a neveléssel | 178 |
A sportoktatás nevelőhatása | 179 |
A sportolók életkori sajátosságai | 182 |
Az óvodáskor | 183 |
Az iskoláskor | 183 |
Az ifjúkor | 188 |
A felnőtt kor | 190 |
A nevelés folyamata a sportolók közössége és a sportköri közösség megszervezése | 191 |
A nevelés folyamata | 191 |
A sportolók közössége | 193 |
A sportolók közösségi nevelésének módszertani kérdései | 194 |
A sportköri közösség megszervezése | 197 |
A nevelés és az oktatás alapelvei | 202 |
A mozgásoktaás általános alapjai | 207 |
Az oktatás fogalma | 207 |
Az oktatás folyamata | 210 |
Az ismeretszerzés útja | 211 |
Az oktatási folyamat fő mozzanatai | 212 |
A mozgásoktatás fogalma | 213 |
A mozgástanulás előfeltételei | 215 |
A mozgásoktatás szakaszai | 218 |
A mozgásoktatás első szakasza: A durva mogzásforma megtanulása | 219 |
A mozgásoktatás második szakasza: javítás, finomítás és differenciálás | 221 |
A mozgásoktatás harmadik szakasza: A mozgás megszilárdítása, állandósítása | 225 |
A mozgásoktatás összefüggő egysége | 228 |
A sportolók nevelése | 230 |
A nevelés tartalma | 230 |
A nevelés módszerei | 231 |
A meggyőzés leggyakoribb formái | 232 |
A szoktatás leggyakoribb módszerei | 234 |
A testi nevelés tartalma és feladatai | 239 |
A testi nevelés fogalma | 239 |
A testi nevelés történeti és osztályjellege | 239 |
A testi nevelés feladatai | 240 |
A világnézeti nevelés tartalma és feladatai | 242 |
Az erkölcsi nevelés tartalma és feladatai | 244 |
Az erkölcs fogalma, történeti és osztályjellege | 244 |
A szocialista hazafiaság tartalma és a sportolók hazafiságra nevelése | 246 |
A humanizmus tartalma és a sportolók humanizmusra nevelése | 248 |
Az igazság tartalma és a sportolók igazságra nevelése | 250 |
A munkához való viszony tartalma és a sportolók munkára nevelése | 252 |
A tudatos fegyelem tartalma és a sportolók tudatos fegyelemre nevelése | 253 |
Az esztétikai nevelés tartalma és feladatai | 254 |
Gimnasztika | |
A gimnasztika jelentősége | 259 |
A gimnasztika fogalma | 260 |
A gimnasztika mint eszköz | 264 |
A gimnasztika mint módszer | 270 |
A gimnasztika felhasználási területei | 272 |
A bemelegítés | 273 |
Az erőnlét | 276 |
A képességek | 280 |
A rajzírás megértéséhez szükséges magyarázat | 287 |
Gyakorlatanyag | |
Erőfejlesztő gyakorlatok | 290 |
Gyorsaságfejlesztő gyakorlatok | 302 |
Ruganyosságfejlesztő gyakorlatok | 314 |
Ügyességfejlesztő gyakorlatok | 326 |
Állóképesség-fejlesztő gyakorlatok | 337 |
Tájékoztató az oktatói tanfolyamról | 351 |
Irodalom | 356 |
Tartalom | 359 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.