1.062.463

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Általános didaktika

Levelező hallgatók számára/Kéziratként

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 350 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-401-018-0
Megjegyzés: A könyv 1000 példányban készült.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz3
Előszó5
A didaktika tárgya és feladatai7
A "didaktika" elnevezés etimológiája, keletkezése és jelentése7
Általános didaktika és speciális didaktikák13
A didaktika tárgya és feladatai14
Didaktikai alapfogalmak17
A didaktikai vizsgálatok módszerei27
Összefoglaló34
Didaktikai rendszerek37
A herbarti didaktika mint az ún. hagyományos iskola alapja39
A Dewey-féle didaktika mint a progresszív iskola alapja50
A mai didaktika mint a szocialista iskola alapja60
Összefoglaló70
Képzési célok73
Nevelési célok73
Az általános képzés céljai75
A szakképzés céljai78
A képzési és nevelési célok összefüggése80
Összefoglaló82
A képzés tartalma85
Társadalmi, szakmai és kulturális követelmények85
Tudományos követelmények88
A képzés tartalmának meghatározására vonatkozó pedagógiai elméletek91
A didaktikai materializmus91
A didaktikai formalizmus92
A didaktikai utilitarizmus94
A komplex problémák elmélete96
Az exemplarizmus98
A funkcionális materializmus99
A didaktikai programozás101
A tanterv és az oktatási programok107
A tankönyvek108
Összefoglaló112
A tanítási-tanulási folyamat115
A korszerű tanítási-tanulási modell kialakulása és fejlődése117
A korszerű tanítási-tanulási modell jellemző jegyei121
A tanítási-tanulási folyamat láncszemei124
A tanítási-tanulási folyamat láncszemei a didaktikai munka átadó menetében125
A tanítási-tanulási folyamat láncszemei a didaktikai munka kutató menetében127
A tanítási-tanulási folyamat nevelési funkciója129
Összefoglaló131
Az oktatás alapelvei135
Az oktatás alapelveinek fogalma135
A szemléletesség elve139
Az érthetőség elve az oktatásban143
A tanulók tudatos és aktív részvétele a tanítási-tanulási folyamatban146
A rendszeresség elve150
A megszerzett tudás rögzítésének elve153
A tanulók által elsajátított tudás operativitásának elve156
Az elmélet és a gyakorlat összekapcsolásának elve158
Összefoglaló160
Oktatási módszerek161
Történelmi vázlat162
Az oktatási módszerek osztályozása165
A megfigyelésen és a mérésen alapuló módszerek168
A szavakon alapuló módszerek171
A tanulók gyakorlati tevékenységén alapuló módszerek177
Az oktatási módszerek és a legfontosabb didaktikai feladatok183
Az oktatási módszerek megválasztásának a kritériumai186
Összefoglaló188
A programozott oktatás191
A programozott oktatás kialakulása192
A programozott oktatás alapelvei és fajtái195
A program exponálására szolgáló eszközök212
A programozott oktatás általános értékelése216
Összefoglaló221
Az oktatás szervezeti formái223
Az oktatás szervezeti formái csoportosításának a kritériumai224
Az egyéni oktatás227
A kollektív oktatás228
Az osztályórarendszer korszerűsítésére irányuló próbálkozások230
A tanulók képességei231
Az oktatás tartalma233
A tanulók munkájának üteme236
A csoportos oktatás240
A tanítási óra. Szerkezete és típusai243
Iskolán kívüli foglalkozások245
Összefoglaló249
Didaktikai eszközök251
A didaktikai eszközök fogalma és funkciói251
A didaktikai eszközök felosztása253
Látási eszközök255
Hallási eszközök257
Az audiovizuális eszközök258
A látási, a hallási és az audiovizuális eszközök, valamint a didaktikai gépek261
Módszertani megjegyzések262
A tömegtájékoztatási eszközök és felhasználásuk a didaktikai munkában266
Összefoglaló267
Az iskolai kudarcok269
Az iskolai tanulmányi kudarcok okai az eddigi kutatások fényében274
Társadalmi és gazdasági okok275
Biopszichikus okok276
Didaktikai okok281
Az iskolai kudarcok elleni harc didaktikai eszközei289
A pedagógiai profilaxis290
A pedagógiai diagnózis291
A pedagógiai terápia292
Összefoglaló296
A didaktikai munka tervezése299
A didaktikai tervezés fajtái299
A didaktikai tervezés módszerei303
A didaktikai tervek megvalósításának ellenőrzése és értékelése306
Összefoglaló310
Az iskolarendszer és a képzési folyamat korszerűsítésének feltételei311
Az iskolarendszer modernizálásának feltételei311
A képzési folyamat korszerűsítésének feltételei319
Jegyzetek325
Irodalom335

Czeslaw Kupisiewicz

Czeslaw Kupisiewicz műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Czeslaw Kupisiewicz könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem