kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 350 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-401-018-0 |
| Megjegyzés: | A könyv 1000 példányban készült. |
| Előszó a magyar kiadáshoz | 3 |
| Előszó | 5 |
| A didaktika tárgya és feladatai | 7 |
| A "didaktika" elnevezés etimológiája, keletkezése és jelentése | 7 |
| Általános didaktika és speciális didaktikák | 13 |
| A didaktika tárgya és feladatai | 14 |
| Didaktikai alapfogalmak | 17 |
| A didaktikai vizsgálatok módszerei | 27 |
| Összefoglaló | 34 |
| Didaktikai rendszerek | 37 |
| A herbarti didaktika mint az ún. hagyományos iskola alapja | 39 |
| A Dewey-féle didaktika mint a progresszív iskola alapja | 50 |
| A mai didaktika mint a szocialista iskola alapja | 60 |
| Összefoglaló | 70 |
| Képzési célok | 73 |
| Nevelési célok | 73 |
| Az általános képzés céljai | 75 |
| A szakképzés céljai | 78 |
| A képzési és nevelési célok összefüggése | 80 |
| Összefoglaló | 82 |
| A képzés tartalma | 85 |
| Társadalmi, szakmai és kulturális követelmények | 85 |
| Tudományos követelmények | 88 |
| A képzés tartalmának meghatározására vonatkozó pedagógiai elméletek | 91 |
| A didaktikai materializmus | 91 |
| A didaktikai formalizmus | 92 |
| A didaktikai utilitarizmus | 94 |
| A komplex problémák elmélete | 96 |
| Az exemplarizmus | 98 |
| A funkcionális materializmus | 99 |
| A didaktikai programozás | 101 |
| A tanterv és az oktatási programok | 107 |
| A tankönyvek | 108 |
| Összefoglaló | 112 |
| A tanítási-tanulási folyamat | 115 |
| A korszerű tanítási-tanulási modell kialakulása és fejlődése | 117 |
| A korszerű tanítási-tanulási modell jellemző jegyei | 121 |
| A tanítási-tanulási folyamat láncszemei | 124 |
| A tanítási-tanulási folyamat láncszemei a didaktikai munka átadó menetében | 125 |
| A tanítási-tanulási folyamat láncszemei a didaktikai munka kutató menetében | 127 |
| A tanítási-tanulási folyamat nevelési funkciója | 129 |
| Összefoglaló | 131 |
| Az oktatás alapelvei | 135 |
| Az oktatás alapelveinek fogalma | 135 |
| A szemléletesség elve | 139 |
| Az érthetőség elve az oktatásban | 143 |
| A tanulók tudatos és aktív részvétele a tanítási-tanulási folyamatban | 146 |
| A rendszeresség elve | 150 |
| A megszerzett tudás rögzítésének elve | 153 |
| A tanulók által elsajátított tudás operativitásának elve | 156 |
| Az elmélet és a gyakorlat összekapcsolásának elve | 158 |
| Összefoglaló | 160 |
| Oktatási módszerek | 161 |
| Történelmi vázlat | 162 |
| Az oktatási módszerek osztályozása | 165 |
| A megfigyelésen és a mérésen alapuló módszerek | 168 |
| A szavakon alapuló módszerek | 171 |
| A tanulók gyakorlati tevékenységén alapuló módszerek | 177 |
| Az oktatási módszerek és a legfontosabb didaktikai feladatok | 183 |
| Az oktatási módszerek megválasztásának a kritériumai | 186 |
| Összefoglaló | 188 |
| A programozott oktatás | 191 |
| A programozott oktatás kialakulása | 192 |
| A programozott oktatás alapelvei és fajtái | 195 |
| A program exponálására szolgáló eszközök | 212 |
| A programozott oktatás általános értékelése | 216 |
| Összefoglaló | 221 |
| Az oktatás szervezeti formái | 223 |
| Az oktatás szervezeti formái csoportosításának a kritériumai | 224 |
| Az egyéni oktatás | 227 |
| A kollektív oktatás | 228 |
| Az osztályórarendszer korszerűsítésére irányuló próbálkozások | 230 |
| A tanulók képességei | 231 |
| Az oktatás tartalma | 233 |
| A tanulók munkájának üteme | 236 |
| A csoportos oktatás | 240 |
| A tanítási óra. Szerkezete és típusai | 243 |
| Iskolán kívüli foglalkozások | 245 |
| Összefoglaló | 249 |
| Didaktikai eszközök | 251 |
| A didaktikai eszközök fogalma és funkciói | 251 |
| A didaktikai eszközök felosztása | 253 |
| Látási eszközök | 255 |
| Hallási eszközök | 257 |
| Az audiovizuális eszközök | 258 |
| A látási, a hallási és az audiovizuális eszközök, valamint a didaktikai gépek | 261 |
| Módszertani megjegyzések | 262 |
| A tömegtájékoztatási eszközök és felhasználásuk a didaktikai munkában | 266 |
| Összefoglaló | 267 |
| Az iskolai kudarcok | 269 |
| Az iskolai tanulmányi kudarcok okai az eddigi kutatások fényében | 274 |
| Társadalmi és gazdasági okok | 275 |
| Biopszichikus okok | 276 |
| Didaktikai okok | 281 |
| Az iskolai kudarcok elleni harc didaktikai eszközei | 289 |
| A pedagógiai profilaxis | 290 |
| A pedagógiai diagnózis | 291 |
| A pedagógiai terápia | 292 |
| Összefoglaló | 296 |
| A didaktikai munka tervezése | 299 |
| A didaktikai tervezés fajtái | 299 |
| A didaktikai tervezés módszerei | 303 |
| A didaktikai tervek megvalósításának ellenőrzése és értékelése | 306 |
| Összefoglaló | 310 |
| Az iskolarendszer és a képzési folyamat korszerűsítésének feltételei | 311 |
| Az iskolarendszer modernizálásának feltételei | 311 |
| A képzési folyamat korszerűsítésének feltételei | 319 |
| Jegyzetek | 325 |
| Irodalom | 335 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.