kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 350 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-401-018-0 |
Megjegyzés: | A könyv 1000 példányban készült. |
Előszó a magyar kiadáshoz | 3 |
Előszó | 5 |
A didaktika tárgya és feladatai | 7 |
A "didaktika" elnevezés etimológiája, keletkezése és jelentése | 7 |
Általános didaktika és speciális didaktikák | 13 |
A didaktika tárgya és feladatai | 14 |
Didaktikai alapfogalmak | 17 |
A didaktikai vizsgálatok módszerei | 27 |
Összefoglaló | 34 |
Didaktikai rendszerek | 37 |
A herbarti didaktika mint az ún. hagyományos iskola alapja | 39 |
A Dewey-féle didaktika mint a progresszív iskola alapja | 50 |
A mai didaktika mint a szocialista iskola alapja | 60 |
Összefoglaló | 70 |
Képzési célok | 73 |
Nevelési célok | 73 |
Az általános képzés céljai | 75 |
A szakképzés céljai | 78 |
A képzési és nevelési célok összefüggése | 80 |
Összefoglaló | 82 |
A képzés tartalma | 85 |
Társadalmi, szakmai és kulturális követelmények | 85 |
Tudományos követelmények | 88 |
A képzés tartalmának meghatározására vonatkozó pedagógiai elméletek | 91 |
A didaktikai materializmus | 91 |
A didaktikai formalizmus | 92 |
A didaktikai utilitarizmus | 94 |
A komplex problémák elmélete | 96 |
Az exemplarizmus | 98 |
A funkcionális materializmus | 99 |
A didaktikai programozás | 101 |
A tanterv és az oktatási programok | 107 |
A tankönyvek | 108 |
Összefoglaló | 112 |
A tanítási-tanulási folyamat | 115 |
A korszerű tanítási-tanulási modell kialakulása és fejlődése | 117 |
A korszerű tanítási-tanulási modell jellemző jegyei | 121 |
A tanítási-tanulási folyamat láncszemei | 124 |
A tanítási-tanulási folyamat láncszemei a didaktikai munka átadó menetében | 125 |
A tanítási-tanulási folyamat láncszemei a didaktikai munka kutató menetében | 127 |
A tanítási-tanulási folyamat nevelési funkciója | 129 |
Összefoglaló | 131 |
Az oktatás alapelvei | 135 |
Az oktatás alapelveinek fogalma | 135 |
A szemléletesség elve | 139 |
Az érthetőség elve az oktatásban | 143 |
A tanulók tudatos és aktív részvétele a tanítási-tanulási folyamatban | 146 |
A rendszeresség elve | 150 |
A megszerzett tudás rögzítésének elve | 153 |
A tanulók által elsajátított tudás operativitásának elve | 156 |
Az elmélet és a gyakorlat összekapcsolásának elve | 158 |
Összefoglaló | 160 |
Oktatási módszerek | 161 |
Történelmi vázlat | 162 |
Az oktatási módszerek osztályozása | 165 |
A megfigyelésen és a mérésen alapuló módszerek | 168 |
A szavakon alapuló módszerek | 171 |
A tanulók gyakorlati tevékenységén alapuló módszerek | 177 |
Az oktatási módszerek és a legfontosabb didaktikai feladatok | 183 |
Az oktatási módszerek megválasztásának a kritériumai | 186 |
Összefoglaló | 188 |
A programozott oktatás | 191 |
A programozott oktatás kialakulása | 192 |
A programozott oktatás alapelvei és fajtái | 195 |
A program exponálására szolgáló eszközök | 212 |
A programozott oktatás általános értékelése | 216 |
Összefoglaló | 221 |
Az oktatás szervezeti formái | 223 |
Az oktatás szervezeti formái csoportosításának a kritériumai | 224 |
Az egyéni oktatás | 227 |
A kollektív oktatás | 228 |
Az osztályórarendszer korszerűsítésére irányuló próbálkozások | 230 |
A tanulók képességei | 231 |
Az oktatás tartalma | 233 |
A tanulók munkájának üteme | 236 |
A csoportos oktatás | 240 |
A tanítási óra. Szerkezete és típusai | 243 |
Iskolán kívüli foglalkozások | 245 |
Összefoglaló | 249 |
Didaktikai eszközök | 251 |
A didaktikai eszközök fogalma és funkciói | 251 |
A didaktikai eszközök felosztása | 253 |
Látási eszközök | 255 |
Hallási eszközök | 257 |
Az audiovizuális eszközök | 258 |
A látási, a hallási és az audiovizuális eszközök, valamint a didaktikai gépek | 261 |
Módszertani megjegyzések | 262 |
A tömegtájékoztatási eszközök és felhasználásuk a didaktikai munkában | 266 |
Összefoglaló | 267 |
Az iskolai kudarcok | 269 |
Az iskolai tanulmányi kudarcok okai az eddigi kutatások fényében | 274 |
Társadalmi és gazdasági okok | 275 |
Biopszichikus okok | 276 |
Didaktikai okok | 281 |
Az iskolai kudarcok elleni harc didaktikai eszközei | 289 |
A pedagógiai profilaxis | 290 |
A pedagógiai diagnózis | 291 |
A pedagógiai terápia | 292 |
Összefoglaló | 296 |
A didaktikai munka tervezése | 299 |
A didaktikai tervezés fajtái | 299 |
A didaktikai tervezés módszerei | 303 |
A didaktikai tervek megvalósításának ellenőrzése és értékelése | 306 |
Összefoglaló | 310 |
Az iskolarendszer és a képzési folyamat korszerűsítésének feltételei | 311 |
Az iskolarendszer modernizálásának feltételei | 311 |
A képzési folyamat korszerűsítésének feltételei | 319 |
Jegyzetek | 325 |
Irodalom | 335 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.