Fülszöveg
Antológiánk ezennel öt ciklusra bontatott, az első a Bivaly-patás fellgek alatt címet viseli, életképeket, tájlírát természetmagasztaló, hazaszerető írásokat (többnyire versket) foglal magába. A gyűjtemény utolsó blokkja pedig kapcsolatokról: szülőkről-gyermekről; hazafiságról, anyanyelvről referál, merthát, ki tagadhatná az anyaföld-anyatermészet-édesanyanyelv és az anyaság közti nyilvánvaló analógiákat.
A második a lelkünk szögei nevet kapta az irodalmi keresztségben. itt található minden olyan, ami rozsdás szegként lelkünket sérti, karcolja, sebzi: társadalmi egyenlőtlenségek, szociális gondok, szegénység, zsarnokság, megtorlás, nemzeti sérelmek, lelki problémák, sőt jellemrajzok, portrék. Tehát, egyén és társadalom térben és időben az alkotói szubjektum tükrében.
Aztán Ölelő karod fond körém...; bizony a szerelem. Szerelmes versek kollektívája szép és mély versezetek, bár néhol még az élmény intenzitása, őszintesége, tisztasága többet nyom a latba, mint a költői kelléktár...
Tovább
Fülszöveg
Antológiánk ezennel öt ciklusra bontatott, az első a Bivaly-patás fellgek alatt címet viseli, életképeket, tájlírát természetmagasztaló, hazaszerető írásokat (többnyire versket) foglal magába. A gyűjtemény utolsó blokkja pedig kapcsolatokról: szülőkről-gyermekről; hazafiságról, anyanyelvről referál, merthát, ki tagadhatná az anyaföld-anyatermészet-édesanyanyelv és az anyaság közti nyilvánvaló analógiákat.
A második a lelkünk szögei nevet kapta az irodalmi keresztségben. itt található minden olyan, ami rozsdás szegként lelkünket sérti, karcolja, sebzi: társadalmi egyenlőtlenségek, szociális gondok, szegénység, zsarnokság, megtorlás, nemzeti sérelmek, lelki problémák, sőt jellemrajzok, portrék. Tehát, egyén és társadalom térben és időben az alkotói szubjektum tükrében.
Aztán Ölelő karod fond körém...; bizony a szerelem. Szerelmes versek kollektívája szép és mély versezetek, bár néhol még az élmény intenzitása, őszintesége, tisztasága többet nyom a latba, mint a költői kelléktár magabiztos birtoklása.
A negyedik tartalmi egység a Vizet átszelő ezüsthídon... A lét és a nemlét, az immanens és a transzcendens tartományát összekötő gondolathídon sétálnak oda-vissza, libbennek fel s alá e fejezet gondolati, filozofikus és istenes költeményei.
Az utolsó kört A részeg éj egy akvarell megnevezéssel illettük. Itt groteszk é szürrelalisztikus, tehát igazán modern versek és abszurd, fantasztikus (olykor mese- vagy fantasy-jellegű) rövidprózák találhatók.
Vissza