Előszó (Király József) | 9 |
Az alkotó vezetés alapjai és feladata | 17 |
Az alkotó vezetés tudományának szerepe | 19 |
Meghatározás | 20 |
Alkotó vezetés és hatékony vezetés | 22 |
A vezető alkotó befolyásának formái | 22 |
Sajátosan vezetői újítások | 25 |
Összegzés | 30 |
A kiváló vezetői újítás titkai | 32 |
Mások megelőzése az eszmék megvalósításában | 32 |
Haladás és rutin | 33 |
Négy történelmi példa | 34 |
A majdani tengernagy engedetlensége | 35 |
Napóleon titka | 38 |
A sokoldalúság művésze | 44 |
A kedvező feltételek együttese | 49 |
A fejlődőképesség megőrzése a kezdeti sikerek után | 51 |
Összegzés | 59 |
Az alkotó vezetés feladatai | 61 |
A társadalmi-gazdasági fejlődés optimalizálása | 61 |
A leküzdendő nehézségek. A szubjektív korlát | 62 |
A struktúrák merevsége | 64 |
Katalizáló újítások | 66 |
Az alkotó vezetés humanisztikus céljai | 68 |
A jutalmazás két osztálya | 68 |
A lélektani jutalmazás és az irányítás filozófiája | 70 |
Az axiológiai követelmény | 71 |
A pszichológiai feladatok maximalizálásának "technológiája" | 74 |
Összegzés | 75 |
Az újítás hajtóerői | 77 |
Két külső erő: a kényszer és az esély | 75 |
Újítási stratégiák | 78 |
A vezetési stílus és az újító légkör | 81 |
Az újítás különböző fogadtatása | 87 |
A kétkedés és az ellenállás haszna | 92 |
A vállalkozó szellem | 94 |
Összegzés | 97 |
A vezetői önképzés kiinduló feladatai | 99 |
A legfontosabb szubjektív újítások kiválasztásának alapjai | 99 |
A készségek három szintje | 100 |
A hatékony cselekvés stratégiája | 102 |
A vezető produktivitásának fő kritériuma | 104 |
A hatékony tevékenységet gátló külső nyomás | 106 |
A hatékonyság szubjektív feltételei | 107 |
Gondos időbeosztás | 108 |
A vezető hozzájárulása a szervezet sikeréhez | 112 |
Az erős oldalakra építés, avagy az erők produkivizálása | 115 |
Összpontosítsunk a fontos feladatokra! | 120 |
Hatékony döntéshozatal | 123 |
Összegzés | 131 |
Az újító vezető speciális készségei | 133 |
Az alkotó légkör megteremtése | 135 |
Az alkotó légkör és a személyiség | 136 |
A ráhatási eszközök viszonylagossága | 140 |
A vezető önképzési készsége mint a "Z stílus" alapja | 143 |
Egyéni segítség | 147 |
A személyeskedő viták kiküszöbölése | 152 |
Az ötletek megvizsgálása | 153 |
Összegzés | 160 |
Hadviselés az ellenállással szemben | 162 |
A naivitás főnixe | 162 |
Az újdonságra való reagálások skálája | 163 |
Az ellenállás okai | 165 |
A kedvező és a negatív viszonyulások prognózisa | 169 |
Az ellenállás csökkentése és szövetségesek szerzése | 171 |
Összegzés | 176 |
Az újdonságok ösztönzése a vezető saját hatáskörében | 178 |
Fogyatékos kezdeményező készség | 178 |
A vezető autonóm és nem autonóm újításai | 179 |
Az automóm újítások fejlesztése | 181 |
A vezetői újítások információbankja | 182 |
A tartalékok két szintje | 186 |
Az újítások bevezetésének nyitott stílusa | 187 |
Összegzés | 189 |
Az ötletbörze szervezése és vezetése | 191 |
Az elnök Szküllája és Kharübdisze | 192 |
A problémák kiválasztása | 192 |
A személyek kiválasztása | 193 |
Szereposztás a csoportban | 195 |
A csoportvezetés módszerének kiválasztása | 200 |
Az "ötletbörze" | 202 |
Az érlelődés jelenségének felhasználása | 207 |
Összegzés | 208 |
A beosztottak elégedettségének és fejlődésének maximalizálása | 210 |
A probléma gyakorlati időszerűsége | 210 |
A szükségletek pszichológiájának szerepe | 211 |
Jogos ellenvetés a lélektani jutalmazással szemben | 212 |
A minimális lépés | 213 |
A kérdések sorrendjének megfordítása | 214 |
Az ideális célok módszere | 219 |
A teljes "nyereségmátrix" optimalizálása | 220 |
Diagnosztizáló segédmódszerek | 221 |
Kimagaslóan hatékony kollektíva megteremtése | 223 |
A magasabb rendű szükségletek fajtái és dinamikája | 227 |
A vezető személyes haszna | 234 |
Összegzés | 234 |
Forrásmunkák | 237 |