1.060.447

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Alkalmazott vezetéselmélet 2.

Vezetéselméleti ismeretek/A vezetés funkciói

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 242 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: T/2.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a tankönyvünk 1993--ban jelent meg először. A mostani kiadás immár az ötödik. A szerző, .akit az első kötetben megismerhettünk, minden kiadást felhasznált arra, hogy munkáját a változó... Tovább

Előszó

Ez a tankönyvünk 1993--ban jelent meg először. A mostani kiadás immár az ötödik. A szerző, .akit az első kötetben megismerhettünk, minden kiadást felhasznált arra, hogy munkáját a változó körülményekhez igazítsa, javítsa. Alapszerkezete azonban megmaradt. A tantárgy tartalmának megfelelően építkezett: az első, bevezető fejezetben összefoglalta az általános vezetéselméleti ismereteket, a ma leginkább elfogadott elméleteket, irányzatokat. Tette ezt széles körű kitekintéssel, a legújabb szakirodalom feldolgozásábal. A következő fejezetekben pedig sorra vette a vezetési folyamat funkcióit: a tervezést, a szervezést, az ellenőrzést, az értékelést, a döntést. A tartalmi feldolgozásban - az elmélet és gyakorlat egysége jegyzetében - azt a módszert követte, hogy a szükséges, eligazító elméleti bevezetés után tárgyalta a gyakorlati megvalósítás feladatait, módszereit. Ezek a részek többségükben egy kézikönyv jellegének megfelelő segítséget adják a vezető számára. Szemléletes példa erre a tanév különböző szakaszaihoz kötött iskolai szervezési feladatok ismertetése. Ez a tantárgyunk kiemelkedően fontos alaptantárgy, minden ami a következő tankönyvekben részletes kifejezésre kerül innen ágazik el, ide mindig vissza lehet utalni az összefüggések keresésében.
Ez az ötödik kiadás már több mint javított kiadás, több mint átdolgozás, ez bizony bővített kiadás. Az eddigi hat fejezet helyett tíz fejezetben dolgozza fel a tantárgyat. Eza bővítés azért vált szükségessé, mert igazodnia kellett az új, átdolgozott tantervi programhoz. Megmaradt tehát bizonyos átrendezéssel (a tantervezési fejezetből külön, önálló fejezetté vált az iskolai munkakterv készítése) az eddigi tankönyv és kiegészült két olyan fejezettel, amelyek eddig a 3. számú tankönyvben: Az iskola igazgatása címűben kaptak helyet. Mindekettő az igazgató munkájáról szól: az igazgató alkalmasságáról; az igazgató szerepéről a vezetésben. A kötet zárófejezete pedig teljesen új: A pedagógus helye az iskolai szervezetben, pedagógusetika. Ez a fejezet ugyan a képzésre vonatkozó miniszteri rendelet alapján került a tananyagba, de tényleges hiányt pótol, ezzel lett teljes az iskolavezetés elmélete és gyakorlata. A pedagógus természetesen benne volt eddig is a tankönyvben, mert a vezetés bármely területéről ír a szerző: szerepelő abban az igazgató is, a pedagógus is. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
Általános vezetéselméleti ismeretek9
Bizonytalanság a terminológiában9
A vezetési funkciók értelmezése21
Lexikonokból34
Kérdések -feladatok37
Az igazgató alkalmasságáról39
A törvényes előírások39
Az igazgató közéleti ember41
Az igazgató személyisége42
Az igazgató szakmai felkészültsége47
Önismereti gyakorlat52
Kérdések - feladatok55
A tervezés szerepe és követelményei57
A tervezés követelményeinek áttekintése57
Az iskolai munka tervezése60
Különböző tervezési technikák64
Kérdések - feladatok70
A szervezés alapelvei, a tanév szervezési feladatai71
A szervezés fogalma és elvei71
Az iskolai munka szervezése73
Nevelési formák a tanórán kívül84
Kérdések - feladatok89
Az ellenőrzés fogalma és célja, a pedagógiai ellenőrzés91
Az ellenőrzés fogalma és célja91
A pedagógiai ellenőrzés jellemzői95
A tanítási órák ellenőrzése102
Kérdések. feladatok116
Az értékelés tartalmi követelményei, értékelés az iskolában117
Az elemzés lehet strukturális és genetikus117
Az értékelés szembesítést jelent118
Az iskola munkájának értékelése119
Kérdések -feladatok126
A döntés felelőssége, konfliktusok, tárgyalástechnika127
A döntés jelentősége és formái127
Stratégiai döntések129
Konfliktusok a nevelőtestületben135
Tárgyalástechnika139
Kérdések - feladatok162
Az iskolai munkaterv készítése187
Az iskolai munkaterv tartalma187
A tervkészítés menete193
Tantárgyfelosztás, tanmenetkészítés197
Kérdések - feladatok
A pedagógus helye az iskolai szervezetben, pedagógusetika203
A pedagógus jogai és kötelességei203
A pedagógus munkatevékenységei206
A pedagógus kapcsolatai208
A pedagógiai folyamattervezés-szervezés209
Pedagógustípusok: szakmai önismeret a pedagógiai gyakorlatban215
A pedagógusetikáról221
A pedagógusetika követelményei231
Változat egy etikai kódex tartalmához, amely bővebb és magyarázóbb, mint a klasszikus etikai kódexek
Kérdések - feladatok238
Bibliográfia240

Mezei Gyula

Mezei Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Mezei Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem