Előszó
A gazdaság, a társadalom irányítása, ipari és szolgáltató rendszerek vezetése, működtetése ma már tudományos megalapozottságú módszerek használata nélkül nem igen képzelhető el.
Érthető ezért,...
Tovább
Előszó
A gazdaság, a társadalom irányítása, ipari és szolgáltató rendszerek vezetése, működtetése ma már tudományos megalapozottságú módszerek használata nélkül nem igen képzelhető el.
Érthető ezért, hogy az utóbbi évtizedekben a gazdaság-, vezetés és szervezéstudomány elméleti és gyakorlati művelői is arra törekedtek (és törekszenek), hogy tevékenységük során egyre több tudományosan megalapozott eljárást alkalmazzanak. E tudományok közismerten jelentős problémája - a társadalomtudományok más területeihez és a közgazdaság-tudományokhoz hasonlóan - jelenségeinek, összefüggéseinek, törvényszerűségeinek számszerűsítése, egzakt, matematikai módszerek és mérési lehetőségek kidolgozása.
Nem véletlen ezért, hogy a 30 éves gazdasági mérnökképzés tematikáiban a matematikai statisztika, a statisztika, a valószínűségszámítás oktatása jelentős helyet kapott, és az elmúlt két évtized fokozatos, határozott irányú oktatásfejlesztései révén - ezt a folyamatot 1965-ben, dr. Kindler József első átfogó jellegű, gyakorlati beállítottságú jegyzete indította el - eljutott abba a stádiumba, hogy kialakult egy sajátos, az alkalmazott gazdasági mérnöki, vezetői, szervezői tevékenységet figyelembevevő tematikája, arculata, gyakorlati hátterű tananyaga.
A fejlődés, és a speciális szakképzés igényei miatt a gazdasági mérnökképzés 1980-ban bekövetkezett reformja óta alapozó tárgyként "Alkalmazott statisztika" oktatása folyik, amely nem elsősorban tematikájában tér el a "klasszikus" statisztikai stúdiumoktól és a valószínűségszámítási tantárgyaktól - hanem döntően felfogásában, gondolkodásmódjában, a követelmények eltérő súlyozásában (kis hangsúly a matematikai bizonyításokon, képleteken - jelentős az alkalmazáson, a feltételeken, a szakmai összhangon stb.).
Vissza