kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 339 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52 431. |
Bevezető tanulmány | 7 |
A szerző előszava | 21 |
Az algoritmusok és az irányítási folyamat | 31 |
A gondolkodási módszerek tanításának problémája. Algoritmikus és nem algoritmikus jellegű módszerek | 33 |
A gondolkodási módszerek tanításának jelentősége | 33 |
Az algoritmikus módszerek jellemző vonásai | 36 |
A nem algoritmikus módszerek sajátosságai és szerepük a feladatok megoldásában | 43 |
Algoritmikus előírások | 53 |
Az algoritmikus előírás fogalma | 53 |
Az elemi műveletek fogalmának viszonylagossága. A műveletek elemi jellegének kritériumai | 56 |
A formális és a tartalmas viszonya az algoritmikus jellegű előírásokban | 60 |
Algoritmikus előírások, algoritmikus leírások és algoritmikus folyamatok | 65 |
Alapfogalmak | 67 |
Az algoritmikus folyamatok leírásának módjai | 68 |
A tanári tevékenység algoritmikus leírásának lehetőségei | 72 |
A tanári és tanulói tevékenység algoritmikus leírásának jelentősége a programozott oktatás számára | 75 |
Az irányított objektumok sajátosságai, az irányítási folyamatról szerzett információk jellege és az algoritmusok típusai | 82 |
Az algoritmusok osztályozása az irányítás feltételeitől és típusaitól függően | 82 |
Teljes információ alapján történő irányítás | 84 |
A részleges információn alapuló irányítás | 92 |
Az ember és az automaták tanításának és tanulásának egyes sajátosságai | 94 |
Átalakítási és felismerési algoritmusok | 107 |
Az algoritmusok oktatásának néhány elméleti kérdése | 113 |
Az algoritmusok oktatásának célszerűsége | 115 |
Feladattípusok az algoritmikus megoldás lehetősége és célszerűsége szempontjából | 115 |
Az algoritmusoktatás célszerűségének feltételei | 129 |
Az algoritmusoktatás célszerűségének feltételei | 129 |
Az algoritmusok iskolai oktatásának jelentősége és lehetőségei | 142 |
Az algoritmusok oktatásának jelentősége | 142 |
Az algoritmusok oktatásának módszerei és hatása a gondolkodási tevékenység egyes tulajdonságainak kialakításában | 150 |
A különböző sorrendű műveletekkel megoldható feladatok | 155 |
Individualizáció az algoritmusok oktatásában | 157 |
Az algoritmus fogalmának viszonya a jártasság és készség fogalmához | 158 |
Felismerési algoritmusok speciális oktatása | 161 |
A felismerési algoritmusok szerkesztésének logikai és pszichológiai problémái | 173 |
A jelenségek jegyei. A jegyek logikai struktúrái | 175 |
A jegy fogalma | 175 |
A jegyek megválasztása. A megválasztás néhány kritériuma | 178 |
A jegyek logikai struktúrájának fogalma és típusai | 183 |
A tankönyvek hibái a jegyek logikai struktúrájának feltárásában | 193 |
Meghatározások, amelyekből hiányzik a logikai kötőszó | 194 |
Meghatározások, amelyekben az és és a vagy kötőszók különböző grammatikai kötőszókkal vannak kifejezve | 195 |
A jegyek struktúrájának helytelen feltárása egyes meghatározásokban | 199 |
Szükségszerű megfelelés a jelenségek felismerési módszerei és a jegyek logikai struktúrája között | 202 |
Matematikai módszerek a felismerési algoritmusok szerkesztésére és értékelésére | 215 |
A felismerési algoritmusok elemzésére és értékelésére szolgáló kvantitatív módszerek jelentősége | 217 |
A felismerési keresés optimalizálása | 227 |
Keresés az alternatív kiválasztási feladatokban | 228 |
Keresés halmazkiválasztás esetén | 242 |
A gondolkodási tevékenység valószínűségi mechanizmusai az észlelési folyamatban és a jelenségek felismerésének folyamatában | 272 |
Irodalomjegyzék | 285 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.