1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Könyvtár és marketing

Szakirodalmi szemle

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Széchényi Könyvtár Könyvtártudományi és Módszertani Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 107 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN: 963-201-245-3
Megjegyzés: Megjelent 900 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A marketing alighanem az egyik legellentmondásosabb, legtöbb félreértéssel övezett kategória a könyvtári és az információs-dokumentációs szakma számára. Ez nem is meglepd, ha tekintetbe vesszük a... Tovább

Előszó

A marketing alighanem az egyik legellentmondásosabb, legtöbb félreértéssel övezett kategória a könyvtári és az információs-dokumentációs szakma számára. Ez nem is meglepd, ha tekintetbe vesszük a marketing összefoglaló néven emlegetett eljárások, megközelítések kialakulásának folyamatát. Bár "felfedezésének" idejét a kutatók valamikorra a század elejére teszik, a marketinget csak az ötvenes években fogadták el széles körben a tőkés országok gazdasági-üzleti életében. A szolgáltatások és az egyéb "nem kézzel fogható javak" marketingje egy évtizeddel később, a könyvtári marketing koncepciója pedig csak a hetvenes évektől kezdett terjedni. Nem csoda tehát, hogy gyakoriak a félreértések és félreértelmezések, s ez annál is inkább így van, mivel a marketing módszereinek, kategóriáinak átvétele, meghonosítása még a kérdéssel foglalkozó gazdasági szakembereknek is gondot okozott. A szocialista marketing felfogás kialakítása, a gazdasági életben való alkalmazására csak az elmúlt egy-két évtized folyamán került sor. Emellett csak szórványosak voltak azok a kutatások, amelyek az információ árujellegének, a könyvtárak gazdasági sajátosságainak és a könyvtárakban alkalmazható gazdasági módszereknek a vizsgálatát tűzték ki célul /Hegedűs, 53/. /A fogalmak körüli bizonytalanságra utal egyébként az is, hogy a szakirodalom visszakeresését - egy-két olyan eszköz kivételével mint a Library and Information Science Abstracts - csupán a könyvtárban folyó marketing egyes aspektusai szerint - közönségkapcsolatok, felhasználói vizsgálatok, propaganda - lehetett megoldani./
Összeállításunk természetesen nem vállalkozhatott sem a szakirodalom teljes körű feltárására, sem pedig minden vitás kérdés megválaszolására. Alapvető fogalmak tisztázására törekedtünk a könyvtárakban legcélszerűbben alkalmazható eljárások, technikák bemutatásával, jórészt az elmúlt öt év szakirodalmára támaszkodva. Reméljük, hogy bibliográfiával és a legfontosabb fogalmak definícióinak jegyzékével kiegészített szemletanulmányunk elolvasását követően az olvasók is egyetértenek Ford /39. p.3./ véleményével: "A könyvtáraknak nincs szükségük marketing alkalmazására "túlélésük" biztosítására. A társadalom mindig támaszkodni fog a könyvtárakra mint az ember felhalmozott ismereteinek őrzőire. Ha azonban a könyvtárak prosperálni akarnak, a marketing alkalmazása elengedhetetlen." Vissza

Tartalom

1. BEVEZETÉS 7
1.1 A marketing meghatározása 9
1.2 A marketing ás a cserekoncepció 11
1.3 A marketing koncepció - a felhasználói
igények megértésének szükségessége 13
2. PIACSZEGMENTÁCIÓ 20
2.1 A szegmentáció mint marketing stratégia,
szegmentációs eljárások 20
2.2 A fogyasztói /felhasználói/ magatartás 28
3. A MARKETING KÖRNYEZET 34
4. A MARKETING KUTATÁS 39
5. A MARKETING PROGRAM, A MARKETING MIX
5.1 A termék mint marketing eszköz 47
5.2 Az ár mint marketing eszköz 54
5.3 Az elosztás mint marketing eszköz 62
5.4 A kommunikáció mint marketing eszköz 65
6. ÖSSZEFOGLALÁS, KÖVETKEZTETÉSEK 76
MARKETING SZAKKIFEJEZÉSEK MAGYARÁZATA 85
IRODALOMJEGYZÉK 91
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Könyvtár és marketing
Állapot:
1.980 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba