kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Gondolat Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 361 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-280-190-3 |
Kerülj körül, Peer! | 11 |
Tények és elméletek | 13 |
Kételkedjünk! | 15 |
A tények és az elmélet | 19 |
A kopernikuszi fordulat | 22 |
Az élet egysége | 25 |
Az élet és az élettelen | 27 |
Az entrópia-óra és az élet órája | 30 |
Gerincesek és ízeltlábúak | 32 |
A küzdelem a létért | 35 |
Az "öngyilkos civilizáció" | 38 |
Nemzedékek | 43 |
Rész és egész | 46 |
Egyed és csoport | 49 |
A faj egysége | 55 |
Az ösztönök | 57 |
A motiváció | 58 |
A méhek "beszéde" | 65 |
A népesedési kérdés | 69 |
Népesedés és közösség | 72 |
A 2000. év gondjai | 76 |
A csoport szerkezete | 79 |
A másodpercek motivációja | 81 |
Kifejező mozgások | 82 |
A tudat | 89 |
A reflexek | 91 |
A szabályozókörök | 95 |
Szubjektív és objektív leírásmód | 98 |
Az agyi időfolyamatok | 105 |
Agy és tudat | 107 |
A pavlovi pszichológia | 111 |
A tudat kérdése | 115 |
A két jelzésrendszer | 121 |
A beszéd és a tudat | 124 |
A beszéd tartalmi rétegei | 124 |
A belső beszéd | 126 |
A nyelv és a tudat | 131 |
Összetartás és elkülönülés | 131 |
A nyelv terjedelme | 134 |
A nyelv és a megismerés | 135 |
A nyelv eredete | 143 |
Az agy egyeztető tevékenysége | 145 |
A tudat és a tudattalan | 151 |
A tudat és a gondolkodás | 157 |
A tudatos megismerés | 163 |
Az ösztönök és az adaptáció | 165 |
A motivációk szabályozókörei | 169 |
Az emberi tanulás és a nyelv | 176 |
A téves tájékozódás | 178 |
Az információs krízis | 184 |
Az információs körfolyamat | 190 |
A bőbeszédűség (az információk redundanciája) | 196 |
A tudományos és művészeti orientáció | 200 |
Agy és idő | 205 |
A fizikai és az adaptációs idő | 207 |
Az agy teherbíró képességének vizsgálata: a psychochronographia (PCG) | 214 |
Az agy működési sebessége | 214 |
Az agy mikroidőintervallumai | 216 |
Fechner | 221 |
A fáradtság | 228 |
A megszokás (habituáció) | 233 |
Az agy egyeztetési ideje | 238 |
A nevelési-tanulási kapcsolat (bevezetés a relációpszichológiába) | 243 |
A tudat és az érzelmek | 245 |
Az én | 250 |
A konduktív pedagógia | 253 |
Az idegrendszeri mozgássérültek helyreállítása | 256 |
A pedagógiai csoport | 265 |
A játék és munka | 271 |
A játék motivációja | 273 |
A visszajelentés vagy reafferentáció elve | 280 |
A pszichológiai vakfolt | 289 |
A három nemzedék | 293 |
Heurisztikus megközelítés | 300 |
A spirális lexikon | 309 |
Nevelés és oktatás | 318 |
A mentálhigiéné és a pszichopedagógia | 323 |
A barátság | 333 |
Szerelem és házasság | 338 |
A hamis utak | 344 |
Az alkoholizmus | 347 |
Távlatok | 355 |
Agyközpontúság (cerebrocentrikus szemlélet) | 357 |
Utószó | 360 |