kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Dialóg Campus Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest-Pécs |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 483 oldal |
Sorozatcím: | Dialóg Campus szakkönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9123-38-2 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrált. |
Előszó | 9 |
Időrendi táblázat | 12 |
Bevezetés | 18 |
Egyetemes művészettörténet 1945 után | 18 |
Az absztrakció európában | 35 |
A "nem-objektív" festészet | 35 |
A nemzetközi absztrakció vezető mesterei | 35 |
Az érzelemmentesség víziói | 398 |
Tasizmus, az informel | 44 |
Művészet, ami sohasem vigasztal | 45 |
A közhelyek költészetté válnak | 47 |
A festészet mint cslekményes látvány | 50 |
Konstrukció és destrukció ("dadával" a háttérben) | 52 |
Föld(táj)-emlékképek | 53 |
Búcsú a történeti témák örökségétől | 57 |
Az absztrakció romantikus idealizmusa Németországban | 57 |
A szín mint formaképző elem | 59 |
Küzdelem a festmény teréért | 61 |
Pszichografikák. Wolfgang Schultze (Wols) | 64 |
Az egyetemes káosz poétikája. Henri Michaux | 68 |
Európa és Amerika párharca | |
A századközép művészete az USA-ban | 72 |
A kezdetek, 1913 | 72 |
Az amerikai avantgard felemelkedése | 74 |
Amerika és Európa különös versengése | 78 |
A századközép festészete az USA-ban | 78 |
Az absztrakt expresszionizmus | 86 |
Az USA legújabb kori művészete | 88 |
Az automatikus közléstechnikák | 92 |
Adolph Gottlieb | 95 |
Természet-fantasztikum-gesztus | 98 |
A gesztusok festői | 101 |
Rítus és civilizáció. Jackson Pollock | 105 |
Gyönyör-erőszak-fájdalom | 117 |
André Masson | 125 |
A mítosztalanság mítoszai | 125 |
Az automatizmus és a "színmező" között | 127 |
A hagyományok átlényegítése. Clifford Still | 132 |
Az én transzcendentális átalakítása. Mark Rothko | 135 |
Csak a tiszta eszmének van jelentése. Barrett Newman | 141 |
A fekete szerzetes. Ad Reinhardt | 147 |
Összegzés | 150 |
Az absztrakt expresszionizmus a művészeti irodalomban | 151 |
Európai reakciók az absztrakt expresszionizmusra | 152 |
Meditáció és a mozgás abszolútumai | 152 |
A fény mint anyagi médium | 154 |
Egy összefoglaló mű | 156 |
Yves Klein, a színes monokromia mestere | 162 |
Radikális realizmus Párizsban | 167 |
Álom a totális műtárgyról, avagy az idea kezdi legyűrni az anyagot | 171 |
Csendes forradalom. Angol szobrászat a hatvanas években (Természettől a technikáig) | 172 |
A "pop" képzőművészet | 183 |
Forrásai, művészettörténeti kapcsolatai | 183 |
A pop művészete Amerikában | 189 |
A pop "népmozgalmi" adatai | 195 |
Az angol "pop" | 205 |
A keserédes valóság | 215 |
Rohanó gondolatok: Jasper Johns | 217 |
Heraldika, emblematika | 219 |
A jelteremtők | 222 |
Szatíra és nosztalgia | 227 |
Dolgok | 228 |
A nem elkötelezett szemlélő | 230 |
Warhol "karriertörténete" | 234 |
Magány köznapokban | 240 |
Az ember mint "ready made" | 241 |
A titok földi mechnaikája | 244 |
A Fluxus | 247 |
Milyen izmus a Fluxus? | 247 |
A nem "akart" művészet | 254 |
A Fluxus története | 255 |
Proto-Fluxus és a korai Fluxus performansz: 1961-1964 | 256 |
Kiadványok és sokszorosított tárgyak (Multiples) 1964-1970 | 262 |
A késő Fluxus performansz: 1970-1978 | 267 |
A víz és a kő között. Példák | 272 |
Egy performansz | 273 |
További lejegyzett események | 275 |
Humor Fluxorum | 281 |
Nemek, nemi szerepek a Fluxus-eseményekben | 284 |
A Fluxus tárgyai | 287 |
A Fluxus-performansz mint a társadalmi gyakorlat modellje | 290 |
A zene szelleméből születő avantgard | 291 |
Intermédia | 298 |
Kinetikus optikai művészet | 300 |
"Nekünk elektronikus vésőink vannak..." | 300 |
Térdinamika | 300 |
A fénydinamika | 301 |
Az idődinamizmus | 303 |
A zárt és nyitott rend. Franciois Morellet | 307 |
Technológia és humanizmus. Victor Vasarely | 314 |
A fogalmak művészete | 320 |
A "Koncept Art" | 320 |
Sol Le Witt: Mondatok a "Konceptuális művészetről" | 323 |
Első jelzések | 325 |
Az érzékek és a jelentések átválthatósága | 326 |
Az Art and Language csoport | 328 |
A conventry nyelvművészeti csoport | 329 |
Robert Barryvel készült interjú | 331 |
"A művészet nem lázadó" | 332 |
A koncept (fogalmi) művészet | 334 |
Joseph Kosuth | 339 |
A Ian burn: Dialog (Párbeszéd) | 342 |
A Fibonacci-sorozat. Mario Merz | 343 |
William Wegman | 344 |
Christine kozlov | 345 |
Hanne Darboven | 345 |
Agnes Denes | 346 |
Michael Kirby | 347 |
Legjobb módszer a művészet előállítására | 349 |
Gilbert & George | 350 |
A koncept és a land art határterületén | 354 |
A "Művészi kert" | 356 |
A minimal art | 358 |
A minimal art wittgensteini vonalai | 363 |
Európai és amerikai minimalizmus | 367 |
A "táj művészete". A land art | 375 |
A "land art" és mesterei | 375 |
Jan Dibbets | 384 |
A "performance". A képzőművész "előadásai" | 386 |
A művész és élet egységében | 386 |
John Cage | 391 |
Az új performance (előadás, teljesítmény, mutatvány) művészete. John Cage és Black Mountain College | 393 |
Happeningek | 394 |
Fluxus | 396 |
Judson Táncszínház | 397 |
A performansz művészei | 398 |
Joseph Beuys | 407 |
Vito Accionci | 414 |
A kockázat mint a test tudata | 415 |
Kelet-európai közjáték. A lengyel új-avantgard Tadeusz Kantor | 422 |
Az "új művészet" példái Csehszlovákiában | 427 |
Az akcionizmus | 428 |
Az olasz transzavantgard | 431 |
Utószó | 436 |
Általános bibliográfia | 439 |
Névmutató | 482 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.