1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Ajánlás a helyi tantervek készítéséhez

Természetismeret, fizika, kémia, földrajz, biológia

Szerkesztő
Szeged
Kiadó: Mozaik Oktatási Stúdió
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 48 oldal
Sorozatcím: A tíz tanéves alapoktatás tankönyvei
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Mozaik Kiadó - lehetőségei szerint - a Nemzeti alaptanterv bevezetésének, helyi előkészítésének minden fázisában szeretne segítséget nyújtani az iskolák számára.
A Nemzeti alaptanterv a magyar... Tovább

Előszó

A Mozaik Kiadó - lehetőségei szerint - a Nemzeti alaptanterv bevezetésének, helyi előkészítésének minden fázisában szeretne segítséget nyújtani az iskolák számára.
A Nemzeti alaptanterv a magyar iskolarendszer történetében új állomás. Újszerű, hiszen a korábbi gyakorlattól eltérően nem tananyag-centrikus, nem a tanítandó fogalmak, tételek, törvények részletes felsorolását tartalmazza, hanem az adott korosztály szintjén elvárható, illetve fejlesztendő tanulói tevékenységeket határozza meg. A tananyag megfogalmazása keretjellegű, így a nevelőtestület számára lehetőség nyílik a részletes tanítási tartalmat a helyi körülmények, az adott iskola, a tanulók képességeinek, a szülők igényeinek figyelembevételével megtervezni. Ez a szabadság a pedagógusoknak óriási lehetőséget és megnövekedett felelősséget jelent. Ilyenformán a szabad tananyagválasztással a tankönyvek kiválasztásának jelentősége is megnő.
A Mozaik Kiadó a Nemzeti alaptanterv tantervi anyaga alapján az Ember és természet, Földünk és környezetünk műveltségi területekhez A tíz tanéves alapoktatás tankönyvei címen új tankönyvcsaládot fejleszt ki.
Az alábbiakban a tankönyvcsalád alapjául szolgáló, egységes elvek alapján kialakított részletes tantervi programok pedagógiai célkitűzéseit, szemléletmódját, és tananyagbeosztását mutatjuk be. Vissza

Tartalom

A Nemzeti Alaptanterv bevezetésének szükségessége5
Az Ember és természet, valamint a Földünk és környezetünk műveltségi terület főbb jellemzői7
Általános fejlesztési célok7
A természettudományok NAT szerinti tanításának-tanulásának legfontosabb vonásai12
A tantervek és tankönyvek alkalmazásához szükséges feltételek14
A heti óraszámok javasolt felosztása15
Dr. Halász Tibor: Természetismeret16
A természetismeret tanításának kiemelt céljai17
A tanulókkal szemben támasztható követelmények17
A tanterv és a tankönyvek felépítése19
A tanterv és a tankönyvek sajátosságai20
A tanterv és a tankönyvek sikeres használatának feltételei21
Dr. Halász Tibor: Fizika22
A fizika tanításának kiemelt céljai23
A tanulókkal szemben támasztható követelmények23
A tanterv és a tankönyvek felépítése25
A tanterv és a tankönyvek sajátos módszerei26
A tanterv és a tankönyvek használatának feltételei27
Dr. Siposné dr. Kedves Éva: Kémia29
A kémia tanításának kiemelt céljai30
Követelmények31
A tanterv felépítése32
Az értékelés főbb szempontjai34
Jámbor Gyuláné: Biológia és egészségtan36
A biológia és egészségtan tanításának céljai37
Követelmények38
Vízvári Albertné: Földünk és környezetünk - Földrajz43
A földrajz tanításának kiemelt céljai44
A tanterv követelményei45
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem