1.062.058

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Agria Media 2002

Az elektronikus tanulás a III. évezred pedagógiai kihívása/Electronic Learning: The Pedagogical Challenge of the Third Millennium

Szerző
Eger
Kiadó: Eszterházy Károly Főiskola
Kiadás helye: Eger
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 504 oldal
Sorozatcím: Agria Media
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-9417-09-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Megjelent 400 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

10 éves jubileumot ünnepelt az AGRIA MÉDIA konferencia. A szervezők, amikor 1992-ben megrendezték a sorozat első konferenciáját, nem biztos, hogy tudatában voltak annak, hogy jelentős hagyományt... Tovább

Előszó

10 éves jubileumot ünnepelt az AGRIA MÉDIA konferencia. A szervezők, amikor 1992-ben megrendezték a sorozat első konferenciáját, nem biztos, hogy tudatában voltak annak, hogy jelentős hagyományt teremtenek. A konferencia akkori sikere előre vetítette ugyan, hogy nagy lesz az érdeklődés a folytatásra, de akkor még csak sejteni lehetett, hogy az oktatástechnológia és a számítógép oktatási alkalmazásának fejlődése jelentősen felgyorsul, és hogy egyre gyakrabban és egyre gyorsabban új kihívásoknak kell megfelelni az oktatásban, az oktatásfejlesztésben és a pedagógiai kutatómunkában.
Az élet és az említett területek dinamikus (olykor hektikus) változása azonban szerencsére kikényszeríttette, hogy a szervezők azóta is 2 évente újra és újra meghirdessék a konferenciát. A résztvevők között sok „törzstagot" tarthatunk számon, de az érdeklődők köre mindig bővült is az aktuális témának megfelelően. Vissza

Tartalom

Tompa Klára: Előszó az Agria Média 2002 konferenciakötetéhez 7
A) A HAZAI RÉSZTVEVŐK ELŐADÁSAI 9
I. FOGALMAK ELMÉLETI KERETEK 11
Pléh Csaba: A kognitív architektúra módosulásai és a mai információtechnológia 13
Komenczi Bertalan: Az e-learning feltételei a tanulók szempontjából 22
Vörös Miklós: Információs társadalom: napos és árnyékos oldalak 32
Forgó Sándor:, Hauser Zoltán:, Kis-Tóth Lajos: E-learning kurzusok és a
minőségbiztosítás kérdései 40
Herendi István: E-learning és e-teaching. Tutorálás Internetes távoktatási
környezetben 64
Kovács Ilma: Az elektronikus tanulás közelítése a távoktatás irányából 73
Kadocsa László: Az e-learning és pedagógiai konzekvenciái 88
Udvardi-Lakos Endre: Lifelong-learning, modul, kompetencia
(tézisek és magyarázatok) 92
II. ESZKÖZÖK, SZABVÁNYOK, FEJLESZTÉSI IRÁNYELVEK 109
Elek Elemérné: A távoktatási tananyagok fejlesztésének szempontjai 111
Vigh György: Az Internet hatása a tanulókra, avagy egy honlapkészítés buktatói 123
Papp Gyula: Az e-learninget támogató szabványok a gyakorlatban 130
Vágvölgyi Csaba: A digitális dokumentumtárolás kialakulása, jelene és jövője 138
Erdős Endre Levente: Digitális videostúdió - íróasztalon 141
III. KÉPZÉS, PEDAGÓGUSKÉPZÉS 147
Bakó András:, Kis-Tóth Lajos: A médiainformatikus-képzés szükségessége 149
Estefánné Varga Magdolna:, Hanák Zsuzsanna: Multimédiás oktatócsomag
fejlesztése és alkalmazása a pedagógusképzésben és -továbbképzésben 158
Orczán Zsolt: Oktatástechnológia Linux alapon 162
Magyar István: Különböző információforrások szerepe a szociálpedagógia szakos
hallgatók szakmai felkészülésében 168
Siposné Németh Marianna: Mikor kezdjük az informatikaoktatást? 174
IV. A KÖNYVTÁR 179
Tóvári Judit: A könyvtár mint az információs társadalom stratégiai tényezője 181
Lengyelné Molnár Tünde: Hatékonyságnövelés a könyvtárakban szóstatisztikai
eljárások alkalmazásával 189
Horváth Róbert:, Tóth Ferenc Tibor: A hagyományos és az on-line könyvtári
tájékoztatás kapcsolata a LibInfo működésének tükrében 195
V. ELEKTRONIKUS OKTATÁSI PROGRAMOK A GYAKORLATBAN 201
Szini Erzsébet:, Lakatos Csaba: WEEPS - egy Internet bázisú interaktív
oktatócsomag - a PLC oktatás számára 203
Topor Gyula: Egy jó számítógépes oktatási segédeszköz a magyar iskolákban
-a LAPODA 207
Henkey István:, Ambrus Tibor: Az elektronikus tanulás (e-learning) lehetőségei
és tapasztalatai a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján 211
Horváth Katalin: Az igazgatásszervezők intormatikai képzése átalakításának
előkészületei a BKÁE Államigazgatási Karán -a távoktatás tele 216
Ambrus Tibor:, Kis Márta:, Kovács Ferenc:, Kovács Gergely: Intelligens füzetek
és könyvek alkalmazása a Modern Üzleti Tudományok Főiskoláján 225
Sikné Lányi Cecília: , Szalmás Attila: , Várady Géza: , Sándor Norbert: , Kálmán
Zsófia: Magyar nyelvű Bliss jelképrendszert! kommunikációs szoftverek
készítése 233
Schanda János:, Sikné Lányi Cecília:, Kosztyán Zsolt: A színtan oktatása 245
Szentpéteri József: Az Enciklopédia Humana Egyesület mint e-taneszközfejlesztő műhely 250
Tamáska Lajos: Interaktív távoktatás és a NOTESZ keretrendszer tapasztalatai 255
Vízer Zoltán: E-business oktatása e-learning módszerrel 262
Szakács István: Web alapú videókonferencia alkalmazása az oktatásban a
Dunaújvárosi Főiskolán 270
Vajda József: Szorobántanfolyamok e-learning módszerrel 277
Ringler András: Multimedia az egészségügyi tanítás és tanulás szolgálatában 285
Hargitai Ferenc: A Magyar Tartalomipari Szövetség tevékenysége az e-learning
módszerek terjesztésében 291
IV. INFORMÁCIÓS RENDSZEREK, TANESZKÖZÖK, SZOLGÁLTATÁSOK
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM TANÜGYÉBEN 301
Környei László: Informatika a tanügyigazgatásban 303
Nádasi András: Taneszközök az információs társadalomban 307
Szalay Sándor: Elektronikus taneszközfejlesztések a Nemzeti Tankönyvkiadóban 313
Árkos Iván: CD-ROM-ok az oktatás szolgálatában 317
Bíró Ferenc: Egy műfaj újjászületése 321
Tompa Klára: A Nemzetközi Taneszköztanács (ICEM) hatása a magyar
taneszközfejlesztésre 329
Csordás Józsefné: A MATANDA nevű manuális-vizuális matematikai eszköz
bemutatása 340
Kora András: A WebKat.hu, a Neumann-ház internet-katalógusa az oktatás
szolgálatában 356
VII. AZ E-LEARNING ISMERETE, FOGADTATÁSA 367
Bárdos Ilona Kinga: A távoktatás mint alternatív továbbtanulási lehetőség a
középiskolások körében 369
Tóthné Parázsó Lenke: Új tanítási-tanulási elvárások a felsőoktatásban 378
Vargáné Dávid Mária: Az egyéni tanulás pszichológiai háttere 388
B) A KÜLFÖLDI RÉSZTVEVŐK ELŐADÁSAI 397
I. ANGOL NYELVŰ ELŐADÁSOK 399
Alexa Pieper: Theory and Praxis of E-learning - A critical review 401
Mahmud Azmy: Introductory Words to the Conference on Distance Learning
-A 110 years old new entity 409
Yehia El-Mashad:, M. S. Showky: Decision Suppon Systems Using Artificial
Neural Networks in Predicting Single Time Point Survival 412
Saber M. Abd Rabbo:, Yehia El-Mashad: Fuzzy Logic Control For Energy
Managment of Air Condition Systems Based on Outdoor Conditions 425
M. A. EI-Samanoudi:, M. F. Abd-Rabo:, A. A. Sarhanj-M. Attia: Impact of
Water Desalination Technologies on Environmental Development 436
Saber M. Abd-Rabbo:, A. A. Ibrahim: An Invesligation for the Axial Vibration
During Turning and Its Effeet on the Workpiece Surface 449
Michalko Jan:, Stoffa Jan-Stoffa Veronika: Neologisms in English Terminology
of Educational Technology 460
Stoffa Jan:, Stoffa Veronika: Creation of the First Thesaurus of Educational
Technology 465
II. MAGYAR NYELVŰ ELŐADÁSOK 469
Peter Barth: Médiakompetencia a közoktatásban, Németországban 471
Igor Chezlov:, Szergej Gnatyuk: Korszerű oktatási technológia a Szentpétervári
Film és Televízió Tudományegyetemen 478
Stoffa Veronika: Az elektronikus tanulás lehetőségei a programozás
elsajátításában 480
Hambalík Sándor: Az információs és telekommunikációs technológiák hatása
a mérnök- és pedagógusképzésre 489
Dusan Driensky: Doktoranduszképzés a szaktantárgyak tanításelmélete szakon
Szlovákiában 494
Bohony Mária:, Bohony Pál: Óravezetési stílus az oktatástechnológiában 499
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Agria Media 2002 Agria Media 2002 Agria Media 2002

A lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
4.340 ,-Ft
35 pont kapható
Kosárba