1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Agresszió az iskolában - és a jog?

Helyzetkép, diagnózis, módszerek és eljárások/Jogászok, pedagógusok, szakértők az iskolai agresszióról és kezelésének törvényes eszközeiről

Szerző
Budapest
Kiadó: Jogismeret Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 186 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-06-4407-5
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Félelem, düh, és kiszolgáltatottság.
Senki nem szereti ezeket az érzelmeket ismerni és megtapasztalni, nemhogy akár minden nap újra és újra átélni az iskola falain belül.
Legyen szó diákról vagy pedagógusról - aki elszenvedője az agressziónak, az félelmet, dühöt és kiszolgáltatottságot is érez. És késztetést a kompenzáló agresszióra.
Ez a kötet a Jogismeret Alapítvány által szervezett „Agresszió az iskolában és a jog" című munkakonferenciák (akkreditált pedagógus-továbbképzések) tapasztalatait és hozadékát tartalmazza kutatási eredmények, jogi ismeretterjesztés és módszertárház formájában. A jogi-, nevelésmódszertani-, gyógypedagógiai-, gyermekvédelmi- és gyermekpszichológiai szakmai írások körüljárják az iskolai agressziós jelenségek szinte összes dimenzióját, és területét.
Könyvünk jól használható ismereteket és ötleteket nyújt az iskolában előforduló agressziós jelenségekre reagáláshoz - már csak a számos sikeresen alkalmazott és bevált fegyelmezési-, konfliktuskezelési-,... Tovább

Fülszöveg

Félelem, düh, és kiszolgáltatottság.
Senki nem szereti ezeket az érzelmeket ismerni és megtapasztalni, nemhogy akár minden nap újra és újra átélni az iskola falain belül.
Legyen szó diákról vagy pedagógusról - aki elszenvedője az agressziónak, az félelmet, dühöt és kiszolgáltatottságot is érez. És késztetést a kompenzáló agresszióra.
Ez a kötet a Jogismeret Alapítvány által szervezett „Agresszió az iskolában és a jog" című munkakonferenciák (akkreditált pedagógus-továbbképzések) tapasztalatait és hozadékát tartalmazza kutatási eredmények, jogi ismeretterjesztés és módszertárház formájában. A jogi-, nevelésmódszertani-, gyógypedagógiai-, gyermekvédelmi- és gyermekpszichológiai szakmai írások körüljárják az iskolai agressziós jelenségek szinte összes dimenzióját, és területét.
Könyvünk jól használható ismereteket és ötleteket nyújt az iskolában előforduló agressziós jelenségekre reagáláshoz - már csak a számos sikeresen alkalmazott és bevált fegyelmezési-, konfliktuskezelési-, fejlesztési módszernek is köszönhetően, amelyeket tanítók, tanárok és gyógypedagógusok osztanak meg most a kedves Olvasóval is. Vissza

Tartalom

I. KUTATÁSI EREDMÉNYEK
1. Kutatási összefoglaló a pedagógusok körében végzett iskolai agresszió-felmérésről 9
Bíró Kata programigazgató, Jogismeret Alapítvány
2. Helyi kiskutatások összefoglalói a résztvevők által végzett tanulói
felmérések zárótanulmányaiból 11
- diákok között végzett kiskutatások 11
(Nagy Sándorné)
- diákok és pedagógusok között végzett kiskutatások 16
(Feketéné Novák Zsuzsa, Stolárné Ertl Éva, Romhányiné Berényi Ildikó, Pátyodi Csilla, Igali István, Nikovics Ágnes)
- interjú a tanulásban akadályozott gyermekekkel és a velük foglalkozó pedagógusokkal 38
(Szalainé Skerlanitz Ildikó)
II. JOGÁSZOK ÉS SZAKÉRTŐK ELŐADÁSAIBÓL
1. Az iskolai magatartás-szabályozás jogi eszközeiről, különös tekintettel az agressziós jelenségek intézményi reagálásának jogpedagógiai összefüggéseire 46
Dr. Bíró Endre ügyvéd, közoktatási szakértő
2. Agresszió-kezelés a Kertész utcában és azóta 51
(Tapasztalatok a pedagógia-tudomány műhelyéből.)
Dr. Loránd Ferenc pedagógiai kutató, az Országos Köznevelési Tanács elnöke (2006)
3. Az (iskolai) agresszió polgári jogi és büntetőjogi jogkövetkezményeinek áttekintése; a pedagógus különleges büntetőjogi védelme
és különleges büntetőjogi felelőssége 55
Dr. Kovács Ervin ügyvéd
4. Az (iskolai) agresszió szabálysértési jogkövetkezményeinek áttekintése 62
Kontra Györgyné dr. jogász
5. A pedagógusok által elkövetett agresszió munkajogi megítélése; a közalkalmazott elleni fegyelmi eljárások tapasztalatai, a rendkívüli felmondás munkajogi megalapozása 71
Dr. Roth Ágnes ügyvéd
6. A tanulói fegyelmi eljárások és fegyelmi büntetések tapasztalatairól 79
Dr. Jásper András jogász
7. A tanulókkal szemben alkalmazott fegyelmező intézkedések tapasztalatairól 83
Dr. Karsai Orsolya ügyvéd
8. A beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő tanulók agressziós jelenségeiről és jogsértések nélküli pedagógiai kezelésükről; munkamegosztás és együttműködés a pedagógusok és a gyógypedagógus, gyermekpszichológus és más segítő szakember között 86
Földi Rita gyermekpszichológus, tanszékvezető PPTE BTK;
Birizló Szabó Irén, Szolnoki Nevelési Tanácsadó vezetője
Darabos Györgyi egyetemi oktató, Pannon Egyetem BTK;
Dr. Szabó Ákosné gyógypedagógus, főigazgató ELTE BGGYFK;
9. A gyermekotthonokban és nevelőszülőknél élő gyerekek iskolába járásával kapcsolatosan tapasztalt speciális jelenségekről. Az iskolai jogalkalmazás mindezekre történő reagálásának kérdései 107
Hollik Zsuzsa Szolnok megyei
Popovics Edit Nógrád megyei gyermekjog képviselő,
Tresó Zoltánné Veszprém megyei gyermekjogi képviselő
Rantalné dr. Szalai Erika Hajdú-Bihar megyei gyermekjogi képviselő
III. ÖTLETLISTA, MÓDSZERBÖRZE, ESZKÖZLELTÁR
(A munkakonferenciákon résztvevő pedagógusok iskolai agresszióról készített dolgozataiból.)
1. Házirendi szabályozás
(Czompó Melinda, dr. Ferencz Istvánné)
2. Fegyelmi eljárás (Horváthné Gyurasics Márta, Rókáné Vígh Rózsa) 132
3. Fegyelmező intézkedések, fegyelmezési módszerek 135
(Antal Andrásné, Brahmi Ilona, Somody Beáta, Sirokiné Handó Ildikó, Kicses Edit, Lámfalusniné Domján Hajnalka)
4. Interjú egy volt diákkal (Balázs Henriette) 144
5. Osztályfőnöki óra (Szikszainé Baranyi Anikó, Szabóné Lantai Laura, Szabó Bertalan, Krachun Éva) 147
6. Drámapedagógiai módszer (Szabó László, Patócs Julianna, Grauszmanné Valkó Judit) 153
7. Problémamegoldás, konfliktuskezelés, a pedagógus szerepe 157
(Ferenczy Ibolya, Kelemen Miklósné, Dr. Deákné Oravecz Katalin, Gyurmanné Mohácsi Mária, Pereszlényi Alex, Vágóné Reinauer Klára, Domonics Jánosné)
8. Közösségi érdekeltségi rendszerek 164
(Dr. Hajdú Rudolfné, Virág Károly, Gazda Ágota, Lovas Emma, Virágné Vasvári Zsuzsanna)
9. Megbízatás, bevonás, munkamegosztás, jutalmazás, sikerhez juttatás 171
(Erdei Krisztina)
10. Gyermekvédelem, gyermekotthonok (Somody Beáta, Kelemen Miklósné) 172
11. Jelzőrendszerek, jogorvoslatok, diákönkormányzat (Mátó Gyöngyi) 173
12. Eseti módszerek, eset bemutatások 176
(Utiné Piroska Adrienn, Molnárné Both Györgyi, Véghné Pintér Friderika)
13. Gyógypedagógiai megközelítés (Novák Tibor) 179
14. Gyöngyszemeink - rövid idézetek záródolgozatokból 181
(Szabó László István, Mátó Gyöngyi, Kovácsné Csatlós Ágnes R. J. idézete, Lovas Emma W.B. Yeats idézete, Nagy Imréné H.M. Idézete, Romhányiné Berényi Ildikó)
15. Pedagógus reflexiók 182
(Mátó Gyöngyi, Kovácsné Csatlós Ágnes, Bakos Ildikó, Erdei Krisztina, Molnárné Both Györgyi, Kormosói Gábor, Pállai Róza, Sirokiné Handó Ildikó, Ferenczy Ibolya, Szikszainé Baranyi Anikó, Grauszmanné Valkó Judit)
16. A Jogismeret Alapítvány JOGSULI című jogi ismeretterjesztő társasjátéka 185
(Bíró Kata)
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem