A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
A marketingtudomány két jelentős alrendszerre bontható: a marketingre és a marketingmenedzsmentre. Míg a marketing alapvetően a piaci jelenségek leírására, értékelésére, addig a marketingmenedzsment a meghatározott cél érdekében szükséges döntések meghozatalára irányul. Az Amerikai Marketing Szövetség meghatározása szerint:
„A marketing olyan szervezeti funkció és eljárás, amely a vásárlók számára értéket teremt, kommunikál és közvetít, valamint az ügyfélkapcsolatokat oly módon ápolja, hogy azok a szervezet és az érdekelt személyek számára egyaránt hasznot hajtanak."
„A marketingmenedzsment a célpiacok kiválasztásának művészete és tudománya, amellyel kiemelkedő vevőérték jön létre. Ezt közvetítve és kommunikálva nyílik lehetőség a vevők megszerzésére, megtartására és számuk növelésére."
Az agrár- és élelmiszertermékek esetében a szerzők véleménye szerint a marketing integratív megközelítése a helyes. Vagyis a fogyasztói szükségletek, igények követése mellett a telítődő vagy...
Tovább
Fülszöveg
A marketingtudomány két jelentős alrendszerre bontható: a marketingre és a marketingmenedzsmentre. Míg a marketing alapvetően a piaci jelenségek leírására, értékelésére, addig a marketingmenedzsment a meghatározott cél érdekében szükséges döntések meghozatalára irányul. Az Amerikai Marketing Szövetség meghatározása szerint:
„A marketing olyan szervezeti funkció és eljárás, amely a vásárlók számára értéket teremt, kommunikál és közvetít, valamint az ügyfélkapcsolatokat oly módon ápolja, hogy azok a szervezet és az érdekelt személyek számára egyaránt hasznot hajtanak."
„A marketingmenedzsment a célpiacok kiválasztásának művészete és tudománya, amellyel kiemelkedő vevőérték jön létre. Ezt közvetítve és kommunikálva nyílik lehetőség a vevők megszerzésére, megtartására és számuk növelésére."
Az agrár- és élelmiszertermékek esetében a szerzők véleménye szerint a marketing integratív megközelítése a helyes. Vagyis a fogyasztói szükségletek, igények követése mellett a telítődő vagy telített piacok erős versenye miatt a versenytársak, valamint a beszállítókkal való kölcsönhatások figyelembevétele is elengedhetetlen. Ez minden olyan intenzív versenyfeltételek között működő iparágban indokolt, ahol a piaci szereplők (az alapanyag-termelők, a feldolgozók és a kereskedelem) közti kapcsolatokban meghatározóak az erős anyagáramlási folyamatok.
A mai tapasztalat azt mutatja, hogy a kizárólagos fogyasztó- vagy versenytárs-orientáció nem elegendő feltétele a sikeres piaci szereplésnek. A fő cél a külső környezetnek, a fogyasztói és a vevői igényeknek, a versenytársak magatartásának, a makro- és mikrokörnyezet változásának és a vállalat lehetőségeinek (erőforrásainak, erős és gyenge pontjainak) összevetése, összehangolása - amit az agrár- és élelmiszer-ipari vállalkozásoknak is szem előtt kell tartaniuk a siker érdekében. Ehhez nyújt segítséget a kötet, amely a marketing korszerű ismereteit agrár- és élelmiszer-ipari termékekhez kapcsolódó adatgyűjtéseken, példákon, elemzéseken keresztül tárgyalja.
Vissza
Tartalom
1. Bevezetés a marketingbe (Lehota József) 7
1.1. A marketing fogalma és kialakulása 7
1.2. A marketing orientációja és irányzatai 9
1.3. A marketing makro- és mikrokörnyezete 11
2. A piac és kategóriái (Sántha Tamás) 15
2.1. A piac résztvevői és a piaci mechanizmus 15
2.1.1. A piac résztvevői 15
2.1.2. A piaci mechanizmus 16
2.2. A piaci verseny összefüggései 16
2.3. Versenyformák és versenyeszközök 18
2.4. A piaci méret és a növekedési ütem 21
2.5. A piaci struktúra 22
3. Az élelmiszer-fogyasztói magatartás
(Horváth Ágnes - Fürediné Kovács Annamária) 25
3.1. Az élelmiszer-fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők 25
3.1.1. Közgazdasági tényezők 26
3.1.2. Demográfiai tényezők 27
3.1.3. Szociológiai tényezők 28
3.1.4. Kulturális/antropológiai tényezők 31
3.1.5. Biológiai tényezők 34
3.1.6. Pszichológiai tényezők 36
3.2. Az élelmiszer-fogyasztás kockázatai 40
3.3. Az élelmiszer-fogyasztói magatartást meghatározó trendek 41
3.3.1. Fogyasztói trendek 43
3.3.2. Az élelmiszer-kereslet trendjei 44
4. A szervezeti piacok és a beszerzési magatartás
(Lehota József - Komáromi Nándor) 46
4.1. A szervezeti piacok fogalma, jellemzői 46
4.2. A szervezeti piacok típusai, sajátosságai 47
4.3. A szervezeti piacok beszerzési magatartása 53
5. A piacok elemzése: piaci szegmentálás, célpiacok kiválasztása,
piaci pozicionálás (Lehota József) 57
5.1. A piacok elemzése 57
5.2. A fogyasztói és a szervezeti piacok szegmentálása 59
5.3. Az élelmiszer-fogyasztói piacok szegmentálása 63
5.4. A piaci pozicionálás és a piaci rések meghatározása 70
6. A termékstratégia legfontosabb összefüggései (Szakály Zoltán)
6.1. A termék fogalma, szintjei 72
6.2. A termékhierarchia szintjei élelmiszereknél 72
6.2.1. A termékminőség 75
6.2.2. A minőség dimenziói és differenciáló hatásuk 75
6.3. A márkázás szerepe 78
6.3.1. A jó márkanév kialakítása 80
6.3.2. Márkaérték 81
6.3.3. Márkázási stratégiák 83
6.4. A csomagolás szerepe 86
6.5. Új termék kialakítása, termékfejlesztés 87
6.6. A termékéletciklus fogalma, szakaszai 89
7. Árpolitika (Kárpáti László) 91
7.1. Az ár mint a marketingmix eleme 91
7.2. Az ármegállapítás elvi kérdései 93
7.3. Ármegállapítás a termék életgörbéjével összefüggésben 96
7.4. Az ármegállapítás gyakorlata 98
8. Az értékesítési csatorna (Lehota József) 103
8.1. Fogalma, csoportjai 103
8.2. Szereplői, funkciói 105
8.3. A piaci intézmények formái, feltételei 108
8.4. Szerződéses kapcsolatok, horizontális és vertikális integráció 110
9. Marketingkommunikáció (Tamus Antalné) 118
9.1. Folyamata 119
9.2. Reklám 120
9.2.1. Alapvető jellemzői 120
9.2.2. A reklámprogramok tervezése 120
9.2.3. A reklámcélok meghatározása 121
9.2.4. A reklámköltségvetés meghatározása 121
9.2.5. A reklámüzenet megalkotása 122
9.2.6. A reklámeszközök, a reklámhordozók kiválasztása 122
9.2.7. A reklámhatékonyság mérése 123
9.3. Public Relations (PR) 124
9.3.1. Célcsoportjai 124
9.3.2. Eszközei 125
9.4. Értékesítés-ösztönzés 126
9.4.1. Fogalma 126
9.4.2. Eszközei 127
9.5. Személyes eladás 128
9.5.1. Fogalma 128
9.5.2. Jelentősége 128
Irodalom 130
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.