Ady Endre kultúrharcai
Újabb titkos történetek
Szerző
Róla szól
Budapest
Kiadó: | Kárpátia Stúdió |
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: |
Fűzött kemény papírkötés
|
Oldalszám: | 331
oldal
|
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar
|
Méret: |
23 cm x 15 cm
|
ISBN: | 9786155374272 |
| |
Értesítőt kérek a kiadóról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Előszó
Részlet:
BEVEZETÉS
MI A KULTÚRHARC, AVAGY KIK ÉS MI CÉLBÓL AKARJÁK MEGSZÜNTETNI A KERESZTÉNY EURÓPÁT?
Legpontosabban a Magyar Katolikus Lexikon foglalja össze a fogalom lényegét: „kultúrharc (a...
Tovább
Előszó
Részlet:
BEVEZETÉS
MI A KULTÚRHARC, AVAGY KIK ÉS MI CÉLBÓL AKARJÁK MEGSZÜNTETNI A KERESZTÉNY EURÓPÁT?
Legpontosabban a Magyar Katolikus Lexikon foglalja össze a fogalom lényegét: „kultúrharc (a német Kulturkampf szóból): szoros értelemben Poroszország és a Német Birodalom törekvése a katolikus Egyház le-igázására a 19. sz. második felében; tág értelemben a liberális, ill. ateista erők nyílt vagy burkolt harca a vallásszabadság, főként a katolikus egyház szabadsága ellen a keresztény kultúra értékeinek lejáratásával, rombolásával
A kultúrharc kifejezést - legalábbis német területen - először Rudolf Virchow használta, aki a liberális Német Haladó Párt vezetője, 1880-tól parlamenti képviselője. Politikusként a katolikus egyház egyik leghatékonyabb ellenfele volt.2 Személye és politikai életműve annak bizonyítéka, hogy a kereszténység ellen a 19. században leghatékonyabban a liberalizmus dolgozott.
A kultúrharc szakkifejezést azonban mind a történettudományi, mind az egyháztörténeti szakirodalom szélesebb körre is kiterjesztette: nevezetesen a teljes európai egyház- és keresztényellenes küzdelmekre alkalmazza. Ez helyes és szakszerű kiterjesztése e német/porosz kifejezésnek, mert az általános fogalomhasználat bevezetésével olyan vizsgálati módszerhez jutunk, amelynek alkalmazásával láthatóvá válik a keresztény Európa elleni átfogó és szervezett, átgondolt, az élet minden területére kiterjedő, sokszor ismétlődő támadássorozat. Ez pedig annak megértése végett fontos, hogy láthatóvá váljék a keresztény Európa megsemmisítésének teljes folyamata. Az általunk összehasonlító folyamatelemzésnek nevezett módszer segítségével érthetővé válik az a sokeredőjű és sokirányú eseménysorozat és eszmetörténeti gondo-
1 Magyar Katolikus Lexikon. Online: http://lexikon.katolikus.hu/. A továbbiakban MKL. A lexikon szövegbeli rövidítéseit föloldottuk. (Dőlt betűs kiemelés: R. E.)
2 Rudolf Virchow (1821-1902) jelentős porosz kutató-orvos; több mint kétezer tudományos publikáció szerzője. Ld.: https://www.famousscientists.org/rudolf-virchow/
9
Vissza
Fülszöveg
ADY ENDRE KULTÚRHARCAI
1789-ben, mintegy 230 éve, a szabadság, egyenlőség, testvériség jelszavával indult meg a francia forradalom által vezérelt politikai-ideológiai változás, ami a későbbiekben minden idők leggyilkosabb rémuralmát eredményezte. Ekkor szabadultak el azok az erők, amelyek nemcsak százmillió ember kiirtásáért felelősek, hanem elhatározták, hogy megsemmisítik az európai kereszténységet és a nemzetekhez kötődő kultúrát.
Magyarország sokáig kimaradt ezekből a folyamatokból, ám a XX. század elején hozzánk is beköszöntött a felvilágosodás új formája. 1919-ben a Tanácsköztársaság és vérszomjas gyilkosai 133 napig tobzódtak a vérben, de ez csak a bemelegítés volt. A második világháború után már a legbetegebb vágyaikat is kiélhették a francia jakobinusok hazai kővetői, akik Marx, Engels, Lenin nyomdokain hozzákezdtek az „új társadalom" létrehozásához.
A legbrutálisabb gyilkosságokra épülő hazai kommunista terror ideológiai légköre az 1900 évek elején alakult ki. Ebben...
Tovább
Fülszöveg
ADY ENDRE KULTÚRHARCAI
1789-ben, mintegy 230 éve, a szabadság, egyenlőség, testvériség jelszavával indult meg a francia forradalom által vezérelt politikai-ideológiai változás, ami a későbbiekben minden idők leggyilkosabb rémuralmát eredményezte. Ekkor szabadultak el azok az erők, amelyek nemcsak százmillió ember kiirtásáért felelősek, hanem elhatározták, hogy megsemmisítik az európai kereszténységet és a nemzetekhez kötődő kultúrát.
Magyarország sokáig kimaradt ezekből a folyamatokból, ám a XX. század elején hozzánk is beköszöntött a felvilágosodás új formája. 1919-ben a Tanácsköztársaság és vérszomjas gyilkosai 133 napig tobzódtak a vérben, de ez csak a bemelegítés volt. A második világháború után már a legbetegebb vágyaikat is kiélhették a francia jakobinusok hazai kővetői, akik Marx, Engels, Lenin nyomdokain hozzákezdtek az „új társadalom" létrehozásához.
A legbrutálisabb gyilkosságokra épülő hazai kommunista terror ideológiai légköre az 1900 évek elején alakult ki. Ebben kiemelt szerepet kapott az a kulturális térfoglalás, amelyen keresztül elindult a magyar identitás megsemmisítése. Ez volt a napjainkban zajló kultúrharc első állomása.
A küzdelemben kiemelt szerepe volt a tragikus sorsú nagy magyar költőnek, a pontosan 100 éve elhunyt Ady Endrének is. Vajon ő hová állt ebben a harcban, és azt milyen indokkal tette ?
A könyvben megtaláljuk annak a rengeteg súlyos állításnak a bizonyítékait, amelyeket eddig az irodalomtörténészek kérdésként sem mertek feltenni. Raffay Ernő folytatja korábbi könyveiben megismert hiteles forrásokra épülő tényfeltáró oknyomozását. Kutatásaival újraírja a XX. század elejének magyar történelmét és irodalomtörténetét.
Vissza
Tartalom
TARTALOM
BEVEZETÉS 9
Mi a kultúrharc, avagy kik és mi célból akarják megszüntetni a keresztény Európát? 9
A KERESZTÉNYELLENES FRANCIA ÉS NÉMET
KULTÚRHARC 13
A francia kultúrharc 13
A „kontinens legbaloldalibb hagyományú országa" 23
Ady: „rendőr a templomban", avagy „gonosz papok"
Párizsban 29
A szabadkőműves Francia Köztársaság 30
A „falkában támadó" szabadkőművesek nagyképűsége,
avagy ki az az Isten? 35
A német kultúrharc 43
Ady és a német kultúrharc 45
Ady képe a németekről: „Németország mégis csak - német,
császári és militáris" 50
ADY A MAGYARORSZÁGI KERESZTÉNYELLENES
KULTÚRHARCBAN 55
A kultúrharc a Magyar Királyságban 55
Szekfű Gyula: kik csinálták a magyarországi kultúrharcot? 57
Kovács Ernő: „a szabadkőművesség egy állambontó, nemzetbontó
s egyoldalú faji politika letéteményesévé vált" 64
Kovács: „A zsidóság társadalmi beolvasztásának eszméje
megbukott." 66
Egy zsidó író: a magyarság nem alkalmas a maga
uralmának fönntartására 71
Görcsöni Dénes: a Nyugat a „nagyképű, mesterkélt,
immorális, hazagyalázó kanális-morál hordozója" 77
Ady „kultúrharca" a keresztény Magyar Királyság ellen 83
Apponyi gróf miatt „tombol az álkultúra" és a „gyalázatos
maradiság" 84
Apponyi gróf „egy magát rehabilitálni akaró sátán a pokol
előtt" 86
„Dolgozik a papokicai ( ) a kivándorlás, az alkoholizmus,
szifilisz, éhínség és tuberkulózis" 92
5
„Ebből az országból nem lesz latrok és csuhások barlangja" 93
Gyengeelméjű és szoknyapecér katolikus püspökök és „zsidó
zsenik" 97
Ady két gyűlölt ellensége: az arisztokrácia és a katolikus
főpapság 101
Budapesti Napló: a szabadkőművesek nagy része „üresfejű,
hamisszájú, harácsoló stréber" 107
Pintér Jenő: „A sajtóbanditák a zsidó kapitalizmus segítségével
azt tették, amit akartak." 114
„A haramiabanda idegen-lelkű mágnás-sereg" a pápa
igájába hajtja a magyarokat 119
Szent István király mint az első magyar „szemétszállító" 125
Zichy János gróf „a zsidót és pogányt dominikánus
szenvedéllyel gyilkolja" 129
Ady egyes római katolikus püspökök ellen 133
Ady és Schlauch nagyváradi bíboros: jezsuitizmus, zsidógyűlölet,
bárgyú nacionalizmus hiába fognak össze 135
Majláth Gusztáv miatt „Magyarország ma Európa
legklerikálisabb országa" 142
A fő ellenség: Prohászka Ottokár 153
Ady, Prohászka, Sáfár Zélig és Káhán Israel története 156
Prohászka „a klerikális morálról és világfelfogásról
pufogott " 160
Móricz Zsigmond matinéja: „keresztény titkos maffia"
Budapesten 163
Ady: „csak a zsidók tudhatnak harcolni a klerikalizmus
biztos rezsimje ellen" 168
Alkotmány: a Nyugat rejtett célja „a magyar irodalom
elzsidósítása" 170
Rákosi Jenő lapja és Ignotus szóváltása a Móricz-matiné
kapcsán 175
Ady: „keresztyén tüntetés" - az ultramontán lapok bűzt
árasztanak 178
Kenedi Géza: „egészen destruktív irányok is kezdenek
szabadon kibontakozni" 180
Rákosi Viktor: „mintha a poloska hivatkoznék az állatvédő
egyesületre" 180
Ady: Kenedi a „megmohosodott, hizlalóba jutott, irodalmi
őslényvilág" képviselője 184
Ady osztályharcos Dózsa-fölfogása: „Dózsa György unokája vágyókén " 188
6
„Nekem Dózsa György és Martinovics voltak mindenha
a kedvenceim" 188
„Jövel majdan Dózsa György is, ha buzogánynak használni
akarunk." 194
Tisza István gróf, a „vad, geszti bolond" , aki „úrnak,
magyarnak egyként rongy" 200
Ady: „a Tiszákban hittük és hisszük e szabadelvű ország
boldogulását" 201
Gróf Tisza István hideg, gőgös, modortalan és népszerűtlen 212
Ady: „Grófok, latrok, már tátong a sír / Felétek" 224
„Tévedés, gróf úr, de a magyarság sorsát a kutya se bízta
önre " 232
Az ellenség: Tisza gróf, a „geszti Napóleon" a „gondolattalan
politikus" 237
A mélypont: Ady s a Galilei Kör tagjai rohannak
a forradalomba 243
ADY ÉS A KERESZTÉNYELLENES FRANCIA
KULTÚRHARC 247
A francia konzervatívok „egyformán szidják a radikális haladás
híveit, a szabadkőműveseket, liberálisokat, a zsidókat" 248
A „nemzeti kloáka", avagy „eretnekek és zsidók és istentelenül
szabadgondolkozók vagyunk" 253
„A keresztyének legnagyobb része elzsidósodott " 259
„Hiába lázítanak, fanatizálnak immár a harcias abbék" 264
Ady attól félti Magyarországot, hogy keresztény marad 268
„Franciaországban kámpec a klerikális és nacionalista
bandának" 276
„A hangos hazafiak mindenütt - rabolni akarnak" 287
„Szűz Mária zavarban van " 292
Ady a mennyei és földi királyság ellen 295
„Látom, a tegnapelőtti, de a tegnapi forradalom is megvénül
és hasat ereszt" 300
„Csak a magyar zsidóknak van tehetségük gyorsan kivetkőzni
a magyarságból" 303
Az egyházellenes szabadkőművesek vagyongyűjtő erkölcse 307 „Elványadt, megromlott, meghamisult az úgynevezett
arisztokrácia itt Franciaországban" 310
Ady: Szomorú, „amikor az ember ( ) az ő szerelmes
Párizsából ábrándul ki" 312
UTÓSZÓ
315 -
MELLÉKLETEK Bibliográfia Névmutató
325 - 331