1.060.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Adoremus 2004. május

III. évfolyam 5. szám

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Új Ember Kiadóhivatala
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 224 oldal
Sorozatcím: Adoremus
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 16 cm x 12 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
AMIT A DOXOLÓGIÁKRÓL (DICSŐÍTÉS) TUDNI KELL
A kifejezés a görög doxa (dicsőség) és logos (beszéd) kifejezésekből származva, jelentése dicsőítő imádság. A tartalma... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
AMIT A DOXOLÓGIÁKRÓL (DICSŐÍTÉS) TUDNI KELL
A kifejezés a görög doxa (dicsőség) és logos (beszéd) kifejezésekből származva, jelentése dicsőítő imádság. A tartalma valamennyinek a Szentháromság dicsőítése hol egyszerűbb, hol díszesebb vagy bővebb formában.
Többféle doxológiát ismerünk, amelyek a liturgia különböző helyein találhatók meg. Szerepük mindenképpen az isteni személyek dicsőítése.
A nagy doxológia alatt a szentmise dicsőítő énekét - a Dicsőség a magasságban Istennek és a földön békesség a jóakaratú embereknek - kezdetűt értjük. Az ősegyház egyik legősibb, nem biblikus himnusza. Keletkezése a homályba vész. Kétségtelen, hogy keletről származik, és görögül imádkozták. Helye azonban nem a misében, hanem a hajnali dicsőítésben volt. Szent Atanáztól (373) tudjuk, hogy a szüzeknek hajnalban kellett énekelniük. Hogy ekkor már nagyon ismert himnusz volt, az bizonyítja, hogy csak egy részét írta le, hozzáfűzve: stb. A 3-4. században a hitviták korában kissé átalakították, hogy a hívek minél tökéletesebben ismerjék hitünk igazságait, főleg Krisztus istenségére vonatkozóan és őt felkiáltásaikkal magasztalják.
A nyugati egyházba a 4. században került át. Sokáig különböző személyeket jelöltek meg szerzőként, illetve fordítóként, de ezt pontosan megállapítani nem tudjuk. Kezdetben csak a karácsonyi misében a pápa énekelte, majd használatát kiterjesztették a vasárnapokra és az ünnepekre, ha azt püspök végezte. A 11. században azonban a személyek megkülönböztetése megszűnt, és a liturgikus előírásoknak megfelelően pap és püspök egyaránt énekelte. Mivel a nép énekére is számítottak, ezért kezdetben egyszerű dallamai voltak, majd egyre díszesebbek, a többszólamúság korában pedig már egyre hatalmasabb kompozíciói voltak a miséknek. Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Adoremus 2004. május Adoremus 2004. május

A borító gerince enyhén kopottas.

Állapot:
840 Ft
420 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba