Elindulás | 1 |
A Tanfolyam a könyvben sorozatról | 1 |
Előfeltételek | 2 |
Az Adobe Premiere Pro program telepítése | 2 |
Az XP-s környezet médiaeszközei | 3 |
Az Adobe Premiere Pro indítása | 3 |
A Tanfolyam a könyvben fájlok másolása | 4 |
A Tanfolyam a könyvben fájlok C:\ meghajtóra másolása | 4 |
A leckefájlok egyéb meghajtókra másolása | 4 |
Alapértelmezett beállítások használata | 5 |
A Premiere Pro preferenciafájljának gyors megkeresése és törlése | 5 |
A Premiere Pro alapértelmezett preferenciáinak visszaállítása | 6 |
A Premiere Pro preferenciák mentése | 6 |
Az elmentett beállítások visszaállítása a leckék befejezése után | 6 |
További források | 6 |
Adobe minősítés | 7 |
A digitális videózás világa | 9 |
Hogyan illeszkedik az Adobe Premiere a videogyártásba | 10 |
Időmérés a videózásban | 11 |
Hogyan viszonyul egymáshoz az időalap és a képkockasebesség | 11 |
Idő számolása az időkóddal | 13 |
Képkockaméret és felbontás mérése | 16 |
Méretarány | 16 |
Nem négyzetes képpontok | 16 |
Képkockaméret | 17 |
Overscan és biztonsági területek | 17 |
Bitmélység | 19 |
Videoadat tömörítése | 20 |
Kliptulajdonságok és az adatráta elemzése | 20 |
A videotömörítési módszer kiválasztása | 22 |
Videodigitalizálás | 25 |
DV digitalizálása | 26 |
Analóg videó digitalizálása | 27 |
A Movie Capture ablak használata | 28 |
Kötegelt videodigitalizálás | 30 |
A videodigitalizálási minőséget befolyásoló összetevők | 30 |
Digitalizálás online vagy offline szerkesztés támogatására | 32 |
Kötegelt videodigitalizálás | 33 |
Automatikus jelenetkijelölés | 33 |
A DV eszközvezérlési opciók használata | 33 |
Átlátszóság és egymásra helyezés | 34 |
Hang használata a videóban | 35 |
A digitális hang | 36 |
A hang és a kép összhangba hozása | 36 |
A kész videó elkészítése | 37 |
Összefoglaló kérdések | 38 |
Válaszok | 38 |
Az Adobe Premiere Pro áttekintése | 39 |
Új projekt beállítása | 40 |
Klipek importálása | 41 |
A Premiere Pro munkakörnyezetének kezelése | 42 |
Audiofájlok összehangolása | 42 |
A trailer megtekintése kezdés előtt | 42 |
Nyersvágás | 43 |
Előnézet a Monitor ablakban | 44 |
Klipek trimmelése | 45 |
A trimmelő eszközök használata a Timeline ablakban | 46 |
Beillesztő és lefedő szerkesztés | 47 |
Be- és kilépési pontok beállítása a Source nézetben | 49 |
Különleges effektek | 50 |
Átmenetek | 50 |
A klip sebességének megválasztása | 52 |
A Blur videoeffekt hozzáadása | 53 |
Photoshop fájl használata | 54 |
Mozgási kulcsok | 55 |
Elhalványítás | 56 |
Feliratok létrehozása | 57 |
Hangok | 59 |
Az audioszintek szerkesztése | 59 |
Kimenet | 60 |
A munkakörnyezet | 63 |
A Premiere Pro munkakörnyezete | 64 |
Az Adobe Premiere Pro elindítása | 64 |
Projektbeállítások | 65 |
A munkakörnyezet megismerése | 66 |
A munkakörnyezet testreszabása | 68 |
A Project ablak használata | 68 |
Binek használata | 69 |
Klipek és képfájlok importálása | 70 |
Poszter képkockák megtekintése és cseréje | 70 |
Nézetek a Project ablakban | 72 |
Bélyegképek hozzáadása | 73 |
Projekt mentése és automentése | 74 |
A Monitor ablak használata | 74 |
A Timeline ablak használata | 77 |
Sávok használata | 79 |
A hangsáv | 79 |
Sáv magasságának megváltoztatása | 80 |
Sávformátum megváltoztatása | 81 |
Adott képkockára navigálás a Timeline ablakban és a Program nézetben | 82 |
Címkék használata | 84 |
Paletták használata | 84 |
A Tools paletta használata | 85 |
Az Effect Controls paletta használata | 85 |
Az Info paletta használata | 87 |
A History paletta használata | 87 |
Gyorsbillentyűk testreszabása | 88 |
Összefoglaló kérdések | 89 |
Válaszok | 90 |
A szekvenciába rendezés és a valós idejű szerkesztés alapjai | 91 |
Elindulás | 92 |
A kész film megtekintése | 93 |
A valós idejű szerkesztés élménye | 93 |
Valós idejű előnézet | 94 |
Klip hozzáadása a Timeline-hoz | 94 |
Szekvencia létrehozása és az Automate to Sequence használata | 95 |
Az Automate to Sequence parancs használata | 97 |
Többszörös szekvenciák | 98 |
A nyers vágás megtekintése | 99 |
Pásztázás a Timeline időegyenessel | 99 |
A Play gomb használata | 100 |
A nyers vágás finomítása | 100 |
Klipek trimmelése a Timeline ablakban | 100 |
Trimmelés a Monitor ablak Source nézetben | 102 |
Klipek előtrimmelése a Source nézet használatával | 105 |
Klipek áthúzása a Source nézetbe | 106 |
Klipek előtrimmelése és beillesztése | 106 |
Klipek előtrimmelése és lefedése | 108 |
Finombeállítás a Timeline-ban | 110 |
Ripple szerkesztés végrehajtása | 110 |
Rolling szerkesztés végrehajtása | 112 |
A Toggle Take Audio and Video használata kézi lefedés funkcióval | 114 |
A Timeline exportálása mozgóképként | 115 |
Önálló kísérletezgetések | 117 |
Összefoglaló kérdések | 117 |
Válaszok | 117 |
Átmenetek | 119 |
Elindulás | 120 |
A kész film megtekintése segítségként | 121 |
Az átmenetek | 121 |
Hogy működnek a klipek az átmenetekben? | 122 |
Az Effects paletta | 122 |
Az átmenet paraméterei | 123 |
Az alapértelmezett átmenet és az alapértelmezett beállítások | 123 |
Az alapértelmezett átmenet kiválasztása | 124 |
Átmenet beillesztése | 125 |
Az Automate to Sequence és az alapértelmezett átmenet használata | 125 |
Átmenetpéldányok paramétereinek megváltoztatása | 127 |
Az átmenet előnézete | 128 |
Átmenet előnézete alapbeállítás szerinti képkockasebességgel | 128 |
Valós idejű előnézet | 128 |
Renderelő pásztázás használata az átmenet előnézetéhez | 129 |
Klip előtrimmelése és átmenet hozzáadása | 130 |
Átmenet hozzáadása az Effects palettával | 132 |
Átmenetek tulajdonságainak megváltoztatása | 133 |
Átmenetpéldány módosítása | 133 |
Átmenetbeállítások módosítása | 135 |
Átmenetpéldány cseréje | 136 |
Több átmenet egyidejű hozzáadása | 137 |
Különleges effektként használt átmenetek | 138 |
Szekvenciában levő átmenet módosítása | 138 |
Átmenet különleges effektként való használata | 139 |
Átmenet módosítása és finomhangolása | 140 |
A 3. lecke projektjeként befejezése | 141 |
A mozgókép exportálása | 142 |
Önálló kísérletezgetések | 142 |
Összefoglaló kérdések | 143 |
Válaszok | 143 |
Szín és átlátszóság | 145 |
Elindulás | 146 |
A kész filmek megtekintése | 147 |
Színkezelés és -korrekció | 147 |
A waveform képernyő és a vectorscope | 147 |
A Color Corrector videoeffekt alkalmazása | 149 |
A Color Match videoeffekt használata | 153 |
A Color Match videoeffect használata különböző kamerákkal felvett klipek esetén | 156 |
Natív YUV feldolgozás | 157 |
A kulcsképkocka technikák értéke | 158 |
Kulcsképkockák létrehozása az Effect Controls ablakban | 158 |
Átlátszóság | 158 |
Osztott képernyő létrehozása | 159 |
A Blue Screen átlátszósági kulcs használata | 161 |
A Chroma kulcs alkalmazása | 163 |
A Track Matte átlátszósági kulcstípus alkalmazása | 166 |
A mozgókép exportálása | 168 |
Önálló kísérletezgetések | 169 |
Összefoglaló kérdések | 169 |
Válaszok | 169 |
Mozgási útvonalak | 171 |
Elindulás | 172 |
A kész filmek megtekintése | 172 |
Animáció létrehozása Premiere Pro-ban | 173 |
Mozgási útvonal alkalmazása állóképre | 173 |
Nemlineáris útvonal alkalmazása állóképre | 176 |
Méretezés, elforgatás és átlátszósági átalakítások nemlineáris mozgási útvonal esetén | 177 |
Több kulcsképkocka beállítása | 180 |
Mozgó maszk létrehozása | 181 |
Átlátszóság alkalmazása mozgó maszkra | 182 |
Állóklip cseréje animált klipre | 183 |
A mozgókép exportálása | 185 |
Önálló kísérletezgetések | 186 |
Összefoglaló kérdések | 186 |
Válaszok | 186 |
Különleges effektek: effektvezérlők használata | 187 |
Elindulás | 188 |
A kész film megtekintése | 188 |
Miért használunk effekteket? | 189 |
Az Effects munkakörnyezet megismerése | 190 |
Az effektek rendezése | 191 |
Más Adobe programok effektjeinek használata | 191 |
Effektek alkalmazása | 192 |
Effektek alkalmazásának sorrendje | 194 |
Effekt testreszabása | 195 |
Effektek, kulcsképkockák és beállítások másolása | 196 |
Effektek időbeli változása | 197 |
Effektek változtatásának kulcsképkockák használatával | 198 |
A Replicate effekt alkalmazása | 199 |
Effektek megváltoztatása átmenetek használatával | 201 |
A Scale, Rotate és ZigZag effektek használata | 203 |
Audioeffektek alkalmazása | 207 |
A mozgókép exportálása | 210 |
Önálló kísérletezgetések | 210 |
Összefoglaló kérdések | 211 |
Válaszok | 211 |
Az Adobe After Effects, a Photoshop és az Illustrator integrálása a Premiere Pro-val | 213 |
Elindulás | 213 |
A kész film megtekintése | 214 |
Más Adobe programok effektjeinek használata | 214 |
Effektek létrehozása Adobe Photoshop fájlokkal | 215 |
Effektek létrehozása Adobe Illustrator fájlokkal | 215 |
After Effects és Photoshop a Premiere Pron-n "belül" | 216 |
Szekvencia létrehozása réteges effektekhez | 218 |
Cross Dissolve átmenet létrehozása kulcsképkockákkal | 220 |
Effektek duplikálása effektvezérlőkkel | 221 |
Több kulcsképkocka kijelölése és áthelyezése | 223 |
Adobe After Effects-ből származó effekt használata | 224 |
Channel Blur | 224 |
Blend | 224 |
Lightning | 225 |
Ramp | 225 |
Twirl | 225 |
A Radial Blur effekt alkalmazása | 226 |
Az Image Matte Key (képi maszk) használata | 227 |
A mozgókép exportálása | 228 |
A Photoshop és az Illustrator önálló felfedezése a Premiere Pro-ban | 229 |
Összefoglaló kérdések | 229 |
Válaszok | 229 |
A többpontos vágás alapjai | 231 |
Elindulás | 232 |
A kész film megtekintése | 232 |
Az összerakott projekt megtekintése | 233 |
A három- és négypontos vágás | 233 |
Hárompontos vágás végrehajtása | 235 |
Klipek összekapcsolása és szétbontása | 237 |
Klipek összekapcsolása | 238 |
L-vágás készítése | 240 |
Szinkronizálatlan, összekapcsolt klipek kezelése | 241 |
Osztott vágás létrehozása | 243 |
Üres tér megszüntetése a Ripple Delete paranccsal | 244 |
Sávok lezárása | 244 |
A mozgókép exportálása | 245 |
Önálló kísérletezgetések | 246 |
Összefoglaló kérdések | 247 |
Válaszok | 247 |
Haladó szintű szerkesztés 1. Egyképkockás technikák | 249 |
Elindulás | 250 |
A kész film megtekintése | 250 |
Az összerakott projekt megtekintése | 251 |
Az Extract és Lift funkciók | 251 |
Képkockák eltávolítása az Extract gombbal | 252 |
Képkockák eltávolítása a Lift gombbal | 254 |
A klipek közötti üres tér megszüntetése | 256 |
A szerkesztések finomítása | 257 |
A Slide és Slip eszközök megismerése | 257 |
Előkészület a Slip és a Slide eszközök használatára | 259 |
A Slide eszköz használata | 261 |
A Slip eszköz használata | 264 |
A Trim ablak megismerése | 266 |
Ripple szerkesztés a Trim ablakban | 266 |
Rolling szerkesztés használata a Trim ablakban | 269 |
Három csinosító szerkesztés hozzáadása | 270 |
Egy utolsó klip hozzáadása a film lendületének feljavítása érdekében | 270 |
Két hangeffekt hozzáadása | 271 |
A mozgókép exportálása | 272 |
Összefoglaló kérdések | 273 |
Válaszok | 273 |
Haladó szintű szerkesztés 2. Beágyazott és többszörös szekvenciák | 276 |
Elindulás | 276 |
A kész film megtekintése | 276 |
Több szekvencia használata | 277 |
Szekvenciák beágyazása | 277 |
A másolat klipek | 278 |
A beágyazott szekvenciák | 279 |
Beágyazott szekvenciák létrehozása | 280 |
Forrásszekvenciák és -klipek összerakása | 280 |
Beágyazandó szekvenciák felépítése | 281 |
Beágyazott mesterszekvenciában levő szekvencia változásainak megtekintése | 282 |
Az első különleges effekt hozzáadása | 283 |
Effekt hozzáadása beágyazott szekvenciához | 284 |
Beágyazott szekvencia csiszolása és finomítása | 287 |
Beágyazott szekvenciák szerkesztése és trimmelése | 287 |
Szekvencia beszúrása beágyazott szekvenciákba | 289 |
Átmenet hozzáadása beágyazott szekvenciákhoz | 290 |
Hanganyag hozzáadása beágyazott szekvenciákhoz | 291 |
A mozgókép exportálása | 293 |
Önálló kísérletezgetések | 294 |
Összefoglaló kérdések | 295 |
Válaszok | 295 |
Feliratok és stáblista | 297 |
Feliratok és a Title Designer ablak | 298 |
A kész film megtekintése | 299 |
Létező projektfájl folytatása | 299 |
A Title Designer ablak áttekintése | 300 |
Új felirattervező ablak használata | 302 |
Új felirat beállítása | 303 |
Sablonok használata | 303 |
Egyszerű felirat létrehozása | 304 |
Képek és feliratok importálása | 304 |
Mintaképkocka megjelenítése referenciaként | 304 |
Szöveg létrehozása és szövegtulajdonságok megváltoztatása | 305 |
Értékek beállítása aktív szövegvezérlőkkel | 306 |
Szövegszín megváltoztatása | 307 |
Árnyék hozzáadása | 308 |
Átlátszóság megváltoztatása | 309 |
Szöveg alávágása | 310 |
Szöveg igazítása | 310 |
További szöveg hozzáadása | 311 |
Felirat használata új felirat háttérképkockájaként | 312 |
Sokszög rajzolása a toll eszközzel | 312 |
Objektumok áthelyezése | 314 |
Ívelt sokszög létrehozása | 316 |
Árnyék hozzáadása az & jelhez | 317 |
Az ellipszis eszköz használata | 317 |
Textúrázott kitöltés használata | 320 |
Színátmenet kitöltés létrehozása | 321 |
Megvilágítás hozzáadása az objektumhoz | 322 |
Függőlegesen és vízszintesen futó feliratok | 322 |
Függőlegesen futó felirat készítése | 322 |
A feliratok futásának időzítése | 325 |
Vízszintesen futó felirat létrehozása | 326 |
Feliratok alkalmazása Premiere Pro projektben | 327 |
Feliratok hozzáadása a Timeline-hoz | 327 |
A stáblista időtartama és időzítése | 328 |
Függőlegesen futó feliratok rétegekbe rendezése | 329 |
Vízszintesen futó felirat behelyezése | 329 |
Felirat frissítése a felirattervező ablakban | 330 |
Más programok használata feliratok létrehozásához | 330 |
A mozgókép exportálása | 332 |
Önálló kísérletezgetések | 332 |
Összefoglaló kérdések | 332 |
Válaszok | 333 |
Hang | 335 |
Elindulás | 336 |
Az Audio munkakörnyezet megismerése | 337 |
A keverési folyamat automatizálása | 342 |
Az audioszint beállítása az Audio Mixer vezérlőkkel | 342 |
A Panoráma/Egyensúlyvezérlő | 345 |
A Mute, a Solo és a Record Enable gombok használata | 346 |
Audioeffektek létrehozása és módosítása | 346 |
A kép és a hang összekapcsolásának megszüntetése | 347 |
Markerek használata klipek szinkronizálására | 348 |
Audioszintek beállítása a Timeline-ban | 348 |
A hangegységmegjelenítés használata a szekvenciában | 350 |
Kijelölt rész hangerejének növelése | 350 |
Hang elhalkítása a Timeline-on | 352 |
A film befejezése audioeffektekkel és zenével | 353 |
Hangeffekt hozzáadása | 353 |
Rövid pillanat hangerejének növelése | 353 |
Több audioeffekt egy klipben | 354 |
Hangcsatorna kiterjesztése | 355 |
Egymást fedő hangalámondások | 355 |
Rétegek egy hangeffektben | 356 |
A végső zene hozzáadása | 356 |
5.1 audiofájlok hozzáadása | 357 |
5.1 vágás létrehozása | 358 |
Az 5.1 mix összeállítása | 358 |
Surround hangszekvencia felépítése | 359 |
Sávok leosztása 5.1 hangszórópozíciókhoz az Audio Mixerrel | 361 |
A film exportálása 5.1 audiofájlként | 362 |
Az 5.1 audiofájl megtekintése | 363 |
Önálló kísérletezgetések | 364 |
Összefoglaló kérdések | 364 |
Válaszok | 365 |
Kimenet | 368 |
Kimenet | 368 |
A leckében levő feladatok teljesítése | 368 |
Az Export to Tape parancs | 369 |
A File > Export > Movie parancs használata | 369 |
CD-ROM | 370 |
CD-ROM létrehozása az Adobe Media Encoder használatával | 372 |
A világhálón megtekinthető videofájl exportálása | 373 |
Az Export to DVD parancs | 374 |
VCD/SVCD | 376 |
Csak a hangexportálása | 376 |
Képkocka exportálása | 376 |
Exportálás AAF-be | 377 |
Az Adobe Encore DVD használata | 379 |
A kész Encore DVD projekt megtekintése | 380 |
Markerek létrehozása Premiere Pro-ban | 381 |
Exportálás Premiere Pro-ból MPEG2-ként | 382 |
Markerekkel rendelkező MPEG2 fájl importálása | 383 |
Fejezetmarkerek bélyegképgombokhoz kapcsolása | 385 |
A projekt előnézete | 387 |
AVI exportálása Premiere Pro-ból | 388 |
Az Edit Original parancs használata Encore DVD-ben | 389 |
A Ripple edit eszköz használata | 389 |
Az AVI fájl frissítése Encore DVD-ben | 390 |
Kapcsolatok és viselkedések létrehozása | 391 |
A projekt előnézete | 392 |
A lemez megírása | 393 |
Tárgymutató | 395 |