kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 159 oldal |
Sorozatcím: | Korszerű nevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 11 cm |
ISBN: | 963-17-6521-0 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 52 586/18. |
Bevezetés | 5 |
Matematikai statisztikai alapfogalmak, összefüggések, eljárások | 9 |
Ismerkedjünk meg néhány alapfogalommal! | 11 |
Mi a statisztika? | 11 |
Mit nevezünk adatnak? | 11 |
Mit kezdhetünk az adatokkal a statisztika segítségével? | 13 |
Minta és populáció | 13 |
A leíró statisztikának a pedagógiában leggyakrabban használt fogalmai, módszerei | 14 |
Az adatok csoportosítása | 14 |
A gyakorisági eloszlás | 18 |
Amire a grafikonok készítésekor ügyelni kell! | 22 |
Többdimenziós eloszlások | 26 |
A középértékek | 28 |
A modus | 29 |
A medián | 30 |
A kvartilisek | 32 |
Az átlag | 35 |
Az adatok transzformációja | 37 |
A szóródás mérőszámai | 39 |
Minták szórásának összehasonlítása | 46 |
Ízelítő a matematikai statisztikából | 47 |
Valószínűségi változó | 47 |
A valószínűség fogalma | 48 |
Normális eloszlás | 50 |
A populáció jellemzése | 51 |
A statisztikák | 52 |
Az eloszlási táblázatokról | 53 |
Következtetés a mintából a populációra | 57 |
A t-próba | 59 |
A szignifikanciaszint | 63 |
A kétmintás t-próba | 65 |
A változók közötti kapcsolat megállapítása | 70 |
A korrelációs együttható | 72 |
Az összefüggést leíró függvény | 75 |
A mintavételről | 83 |
A reprezentatív minta | 85 |
A pedagógiai kutatás néhány módszerének bemutatása | 91 |
Az interjúmódszer | 93 |
Az interjúmódszer felhasználásának lehetőségei | 93 |
Az interjú tervezése, típusai | 94 |
Az interjú szervezése | 96 |
Az interjú lebonyolítása | 97 |
Az interjú elemzése | 98 |
A kérdőíves módszer | 102 |
A megkérdezés két módszere közötti különbségek | 102 |
A kérdőíves vizsgálat tervezése, a kérdések típusai | 104 |
Időmérleg-felvételek és értékelésük módszerei | 112 |
A módszer alkalmazási területei | 112 |
Az időmérleg-felvételek végrehajtása | 113 |
Az időmérlegadatok kvantitatív értékelése | 114 |
Képességvizsgálati módszerek | 118 |
A pályakövetelmény-rendszerekről | 118 |
A rangkorrelációs módszerek | 120 |
A tanulmányi teljesítmény mérése | 122 |
A tantárgyteszt-kérdések statisztikai paraméterei | 123 |
A kategóriába osztás | 127 |
Az érdemjegyekké alakítás | 130 |
Szociometria | 132 |
A szociometriai kérdőívek előzetes feldolgozása | 133 |
Az osztály-szociogram | 135 |
Kvantitatív szociometriai mutatók | 138 |
A szociometria alkalmazásáról | 140 |
Szervezetkutatás | 142 |
Ajánlott irodalom | 147 |
Táblázatok | 149 |