1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae Sectio Paedagogica et Psychologica 31.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
"Jelen korunkban az emberrel foglalkozó tudományok egyik központi problémája a személyiség lényegének, jellemző' sajátosságainak, individuális tulajdonságainak, fejlődésének és... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
"Jelen korunkban az emberrel foglalkozó tudományok egyik központi problémája a személyiség lényegének, jellemző' sajátosságainak, individuális tulajdonságainak, fejlődésének és fejlesztésének minél hitelesebb feltárása. Ez a tendencia nem csak a problémakör tudományos vizsgálatában különösen érdekelt filozófia, szociológia, pszichológia és pedagógia "öntörvényű" belső fejlődésének logikájával magyarázható, hanem szervesen összefügg a mindennapi élet, a gyakorlat növekvő igényével, a társadalmi fejlődés mozgásirányával. Gyorsan változó világunkban a tudományos-technikai haladás egyre differenciáltabban állítja előtérbe a sokat emlegetett emberi tényező s vele együtt a személyiségi értékek minél teljesebb kibontakoztatásának és érvényesülésének szükségességét az alkotó tevékenység valamennyi szférájában.
Ezzel összefüggésben természetes az, hogy egyre határozottabban vetődik fel a személyes felelősség, az egyéni cselekvés jelentősége, a személyiség alkotó fejlesztésének és az emberi kapcsolatok humanizálódásának szükségessége. Mindez hangsúlyozottan jelzi a személyiség fokozódó törekvését egyéniségének megőrzésére és igényét ennek megfelelő bánásmódra a munkahelyen, a társadalmi érintkezésben és a magánélet szférájában. Az emberek megítélésének gyakran tapasztalható felületessége, egysíkúsága, uniformizált jellege az általánostól eltérő egyéni jellegzetességek mellőzésére vagy nem megfelelő figyelembe vételére vezethető vissza." Vissza

Tartalom

Duró Lajos: A differenciált személyiségfejlesztés mint felsőoktatási neveléspszichológiai probléma 3
Rókusfalvy Pál: A tanárképzésben való beválás egy konkrét vizsgálata a
lemorzsolódás felől megközelítve 15
Zakar András: A szakmai életút kutatásának főbb tendenciái 23
Helembai Kornélia: Személyiségszabályozási modellek a
pályaidentifikáció folyamatában 33
Gergely Jenő: Néhány pszichológiai irányzat értékfelfogása 45
Kékes Szabó Mihály: A hazai tanárképzés kialakulása és fejlődésének
főbb jellemzői a dualizmus korában (Részlet A tanárképzés rendszere a kolozsvári egyetemen
c. írásból) 57
Ágoston György: Felméri a vallásról és a vallásos nevelésről 83
Hunya Péterné: Matematikai statisztikai módszerek alkalmazásának problémái az empirikus pszichológiai vizsgálatokból származó adatok feldolgozásában 97
Vidákovich Tibor: Klasszikus vagy releváns logika szerint következtetnek-e a 14 évesek? 105
Zsolnai Anikó: Kötődési rendellenességek gyermekkorban 117
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae Sectio Paedagogica et Psychologica 31. Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae Sectio Paedagogica et Psychologica 31. Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae Sectio Paedagogica et Psychologica 31.

A borító enyhén elszíneződött, a gerinc foltos, töredezett.

Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba