1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae Sectio Paedagogica et Psychologica 25.

Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tanszékcsoportunk ez évi kiadványa az Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae Sectio Paedagogica 25. köteteként jelenik meg. Egy tudományos kiadványsorozat életében a... Tovább

Előszó

Tanszékcsoportunk ez évi kiadványa az Acta Universitatis Szegediensis de Attila József Nominatae Sectio Paedagogica 25. köteteként jelenik meg. Egy tudományos kiadványsorozat életében a "negyedszázadik11 gyűjteményes kötet közreadása viszonylag rövid időtartamnak minősül. A Pedagógiai és Pszichológiai Tanszékcsoport oktatói és kutatói kollektivája számára mégis olyan jelentős esemény ez, amely dokumentálja a tudományos műhelyeink eredményeiről való tájékoztatás immár hagyományosnak tekinthető folyamatosságát. E szerény jubileum alkalmából tanulságos lenne az eddig megtett út történetének elemző feldolgozása és értékelése. Ezt ezúttal nem tekintjük feladatunknak: csupán néhány gondolat felvetésére vállalkozhatunk. Szükségesnek tártjuk megemlíteni azt, hogy az intézeti acta soros köteteinek megjelentetése nem az egyetlen tudományos fórum az eredmények közlésére /munkatársaink emellett rendszeresen publikálnak országos hazai és külföldi szakfolyóiratokban, tanulmánykötetekben/, de mégis egyik nélkülözhetetlen eleme a műhelymunkának, ösztönzője és szervezője az alkotó együttműködésnek, a tudományos kapcsolatok erősitésének. Az actában közzétett tanulmányokon keresztül nyomonkövethető az a folyamat, ahogyan tanszékeink oktatói, kutatói reagálnak a tudomány, a gyakorlat, az élet által felvetett problémákra s milyen új válaszokat keresnek ezek megoldásához. Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy sorozatunk eddig megjelent köteteinek tematikai tagolódása szorosan összefügg a pedagógia és pszichológia hazai s nemzetközi fejlődésének mozgásirányával, az iskolai nevelés, a tanárképzés korszerűsítésének aktuális és perspektivikus, feladataival. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ
ÁGOSTON GYÖRGY: Az iskolakísérletek egyes kutatásszervezési és kutatásmódszertani kérdései 9.
KOMLÓSSY ÁKOS: Az egységes alapú középiskola modellje 23.
JAZIMICZKYNÉ TANÁCS ERZSÉBET: Az orientáció szerepe az egységes alapú középiskolai képzésben 41.
LASZLAVTK ÉVA: Az idegen nyelvi képzés helyzete a kísérleti egységes alapú képzésben 59.
NAGY JÓZSEF: A műveleti képességek rendszere 79.
CSAPÓ BENŐ: A kombinatív képesség bonyolult rendszerként való leírásának stratégiája 97.
HUNYA PÉTERNÉ: Többváltozós matematikai statisztikai módszerek a pedagógiai kutatásban 115.
BÉKES SZABÓ MIHÁLY: Csongrád megyei középiskolák KISZ-munkájának időszerű kérdései 137.
KUNSÁGI ELEMÉR: 17-18 éves fiatalok eszményképválasztásának forrásai 147.
DURÓ LAJOS: Középiskolai tanulók értékorientációjának strukturális és dinamikai jellemzői 163.
VECZKÓ JÓZSEF: A tanulók iskolai viszonyának alakulása egy longitudinális vizsgálat tükrében 175.
GERGELY JENŐ: Középiskolai tanulók életfelfogásának értékorientációs tényezői 193.
KECZER TAMÁS: Középiskolai osztályközösségek pszichikus szerkezetének összehasonlító vizsgálata fakultatív rendszerű oktatási kísérlet után 205.
ZAKAR ANDRÁS: A pályakép vizsgálata középiskolai tanulók körében 217.
SEBŐNÉ, SZENES MÁRTA: Adatok a középiskolások baráti kapcsolatainak többszempontú elemzéséhez 231
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem