1.062.424

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A matematikatanítás módszertanának néhány kérdése

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 343 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-17-1552-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52728.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezető5
A matematikatanítás módszertanáról7
A módszertanról mint tudományról7
A matematikatanítás vázlatos hazai története11
A tanítási cél és a tananyag kapcsolata26
A tananyag-kiválasztás nevelési szempontjai27
A tananyag-kiválasztás gyakorlati szempontjai56
A tananyag-kiválasztás pszichológiai szempontjai58
A gondolkodásra való nevelésről65
A gondolkodási műveletek tanításáról65
Az általános iskola 4. és 5. osztálya közötti átmenet78
Az általános iskola és a középiskola közötti átmenet81
A tanítási óra problémái86
Az új ismeret átadása87
A folyamatos ismétlés87
Összefüggő tanári előadás91
Frontális osztályfoglalkoztatás94
A differenciált és a csoportos foglalkoztatás99
A megértésről való meggyőződés111
Tipikus gondolkodási hibák114
Módszertani segédeszközök136
A módszertani segédeszközök fogalma136
A tankönyv136
Kész eszközök139
A tanulói modellezés147
Szerkesztő- és mérőeszközök150
Az audiovizuális eszközök154
A tanár munkája az eszközökkel173
Az ismeretek rögzítése178
Az emlékezet szerepe a matematika tanulásában178
A gyakorlás új formái191
A problémamegoldásra nevelés194
Összefoglaló ismétlések218
Az érettségi222
A tanulók munkájának elbírálása231
Az elbírálás célja231
Az információk gyűjtése232
Az értékelés237
Az osztályozás239
A tanítási órák sorának megtervezése: tanmenetkészítés241
Oktatás és nevelés a tanítási órán kívül252
A tanár és a tanuló közti viszony252
A hátrányos helyzetű tanulók segítése267
Kiváló tanulók fejlődésének elősegítése275
A matematika tanításának várható fejlődése292
Előzmények292
Fordulatok294
Túlzások, hibák, Józan kritika296
Kísérletek a tanulók önálló munkájának megvalósítására298
Komplex matematikatanítási kísérlet301
Utószó335
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem