1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A MÁV Északi Járműjavító Kft. 140 éve

1867-2007

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezúton is köszöntöm a vasutat szerető és a vasúti járművek iránt érdeklődő olvasót. Külön is szeretném az Északi Járműjavító Üzem 140 éves jubileuma alkalmából elismerésemet és jókívánságomat... Tovább

Előszó

Ezúton is köszöntöm a vasutat szerető és a vasúti járművek iránt érdeklődő olvasót. Külön is szeretném az Északi Járműjavító Üzem 140 éves jubileuma alkalmából elismerésemet és jókívánságomat tolmácsolni az Üzem vezetőinek és dolgozóinak, beleértve a már nyugállományban levő munkatársakat is.
A magyar gépi vontatású vasút 2006-ban ünnepelte a 160 éves születésnapját, mivel 1846. július 15-én indult meg a gőzvontatású vasúti közlekedés a Pest és Vác közötti vonalon. Európában akkor hazánk a kilencedik ország volt, ahol a gőzvontatású vasút megjelent. A vasúti közlekedés műszaki hátterét biztosító gyárak, üzemek közül mindig is kiemelkedett az ez évben 140 éves Északi Járműjavító, amely technológiai és ipari kultúrájával a mai napig alapvető bázisa a megbízható vasútüzemnek. A vasút - történetének első évtizedeiben - a szárazföldi közlekedésben gyakorlatilag egyeduralkodó szerepet töltött be, manapság viszont (az igen látványos vasúti pálya- és járműfejlesztések ellenére) mindent átható versenyre kényszerül elsősorban a közúti közlekedés robbanásszerű fejlődése következtében. A vasút nagy ívű fejlődését mutatja a vasúti mozdonyok folyamatos átalakulása. A mai értékelés szerint szinte elfogadhatatlanul rossz hatásfokú gőzvontatás évszázados egyeduralmát a dízel- és villamos vontatás váltotta fel, és ezen belül a két vontatási rendszer aránya egyre inkább a villamos vontatás felé tolódik. Vissza

Tartalom

A magyar vasút építés kezdete 9
A vasúti járműjavítás kialakulása, a MÁV műhelyének létrejötte 13
A MÁV Északi Járműjavító története 23
Az Északi Járműjavító a magyarországi vasúti villamos vontatás szolgálatában 45
A MÁV Északi Járműjavító Kft. lehetséges jövője a magyarországi vasúti villamos vontatás szolgálatában 57
Az Északi Járműjavító Igazgatóinak visszaemlékezései 65
Görbicz Sándor: Visszaemlékezés 65
Balogh Sándor: Visszaemlékezés 68
Soós Endre: Visszaemlékezés 72
Novák József: Visszaemlékezés 77
dr. Márkus Imre: Visszaemlékezés 81
A munkavállalók helyzete az Északiban 84
Fiatal pályakezdők jövőképe az Északiban 94
A MÁV ÉSZAKI Járműjavító Kft. jóléti szolgáltatásai munkavállalóinknak 97
A járműjavítói munkásság a magyar munkásmozgalomban 100
A Törekvés Művelődési Központ 120 éve 106
A Törekvés Sportegyesület 107 éves története 109
A MÁV Északi Járműjavító Kft. vezetői 115
A MÁV Északi Járműjavító Kft. szervezeti egységei 124
A MÁV Északi Járműjavító Kft. munkatársai 2007. március 1-én 138
A MÁV Északi Járműjavító Kft. és jogelődjeinek igazgatói (műhelyfőnökei) 159
Felhasznált irodalom 160
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem