Fülszöveg
"A klasszikus ószövetségi történeteket mai távlatból értelemező, olvasatban szerelmi háromszögre, hatalomvágyra, örökösödési családháborúra épülő, mondhatni: kalandos bűnügyi családregény. Mélyebb járataiban: az ősi metaforák újraértelmezésében új isten- és emberképet kereső, humanisztikus erkölcsfilozófiai hitvallás. (...) Mindvégig érződik, hogy a bibliai történetek ihletnek, jelen vannak, de a belső történetek nem ezen a síkon zajlanak. Az egész regény egy intellektuális kaland. (...) A regény csodálatos, lebilincselő, olvasmányos, mégsem könnyű. Hálás vagyok érte, hogy elolvashattam.
Várszegi Asztrik, pannonhalmi főapát
"(...) A sokszor olcsó megoldást kínáló programok, irányzatok, művek korában segíthet ez a könyv tépelődők, kételkedők és hívők (akik nem mások hitét akarják egyszerűen átvenni, hanem maguk akarnak hinni) számára egyaránt..."
Bölcskei Gusztáv reformátuspüspök
"... megítélésünk szerint a Bitó-regény a XX. századi magyar prózairodalom talán legmerészebb...
Tovább
Fülszöveg
"A klasszikus ószövetségi történeteket mai távlatból értelemező, olvasatban szerelmi háromszögre, hatalomvágyra, örökösödési családháborúra épülő, mondhatni: kalandos bűnügyi családregény. Mélyebb járataiban: az ősi metaforák újraértelmezésében új isten- és emberképet kereső, humanisztikus erkölcsfilozófiai hitvallás. (...) Mindvégig érződik, hogy a bibliai történetek ihletnek, jelen vannak, de a belső történetek nem ezen a síkon zajlanak. Az egész regény egy intellektuális kaland. (...) A regény csodálatos, lebilincselő, olvasmányos, mégsem könnyű. Hálás vagyok érte, hogy elolvashattam.
Várszegi Asztrik, pannonhalmi főapát
"(...) A sokszor olcsó megoldást kínáló programok, irányzatok, művek korában segíthet ez a könyv tépelődők, kételkedők és hívők (akik nem mások hitét akarják egyszerűen átvenni, hanem maguk akarnak hinni) számára egyaránt..."
Bölcskei Gusztáv reformátuspüspök
"... megítélésünk szerint a Bitó-regény a XX. századi magyar prózairodalom talán legmerészebb vállalkozásának a nagyszerű eredménye. (...) A regény valósága végtelenül gazdag és árnyaltan megfogalmazott, szervező elve pedig a titok, a csoda, amely Szerb Antal regényelmélete szerint csak a legnagyszerűbb alkotások sajátossága."
Román Károly (Árgus 99/4)
"... Kije is hát az Úrnak Ábrahám? Rabja? Kezes eszköze? Játékszerek? Hol a határ, melyen túl az engedelmesség: esztelen adoráció? Bitó a mintegy társszerzővé avatott olvasóval együtt keresi a választ.
Vissza