Fülszöveg
„A klasszikus ószövetségi történeteket mai távlatból értelmező, első olvasatban szerelmi háromszögre, hatalomvágyra, örökösödési családháborúra épülő, mondhatni: kalandos bűnügyi családregény. Mélyebb járataiban: az ősi metaforák újraértelmezésében új isten-és emberképet kereső, humanisztikus erkölcsfilozófiai hitvallás. Mindvégig érződik, hogy a bibliai történetek ihletnek, jelen vannak, de a belső történetek nem ezen a síkon zajlanak. Az egész regény egy intellektuális kaland A regény csodálatos, lebilincselő, olvasmányos, mégsem könnyű. Hálás vagyok érte, hogy elolvashattam.
Várszegi Asztrík, pannonhalmi főapát
„ A sokszor olcsó megoldást kínáló programok, irányzatok, művek korában segíthet ez a könyv tépelődök, kételkedők és hívők (akik nem mások hitét akarják egyszerűen átvenni, hanem maguk akarnak hinni) számára egyarát "
Bölcskei Gusztáv református püspök
„ megítélésünk szerint a Bitó-regény a 20. századi magyar prózairodalom talán legmerészebb vállalkozásának a...
Tovább
Fülszöveg
„A klasszikus ószövetségi történeteket mai távlatból értelmező, első olvasatban szerelmi háromszögre, hatalomvágyra, örökösödési családháborúra épülő, mondhatni: kalandos bűnügyi családregény. Mélyebb járataiban: az ősi metaforák újraértelmezésében új isten-és emberképet kereső, humanisztikus erkölcsfilozófiai hitvallás. Mindvégig érződik, hogy a bibliai történetek ihletnek, jelen vannak, de a belső történetek nem ezen a síkon zajlanak. Az egész regény egy intellektuális kaland A regény csodálatos, lebilincselő, olvasmányos, mégsem könnyű. Hálás vagyok érte, hogy elolvashattam.
Várszegi Asztrík, pannonhalmi főapát
„ A sokszor olcsó megoldást kínáló programok, irányzatok, művek korában segíthet ez a könyv tépelődök, kételkedők és hívők (akik nem mások hitét akarják egyszerűen átvenni, hanem maguk akarnak hinni) számára egyarát "
Bölcskei Gusztáv református püspök
„ megítélésünk szerint a Bitó-regény a 20. századi magyar prózairodalom talán legmerészebb vállalkozásának a nagyszerű eredménye A regény valósága végtelenül gazdag és árnyaltan megfogalmazott, szervező elve pedig a titok, a csoda, amely Szerb Antal regényelmélete szerint csak a legnagyszerűbb alkotások sajátossága."
Román Károly (Árgus 1999. 4. szám)
„ Kije is hát az Úrnak Ábrahám? Rabja? Kezes eszköze? Játékszere? Hol a határ, melyen túl az engedelmesség: esztelen adoráció? Bitó a mintegy társszerzővé avatott olvasóval együtt keresi a választ."
(Moszkovszkaja Pravda)
Vissza