kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Argumentum Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 404 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-7719-77-6 |
Bevezetés | 15 |
Az amerikai minimalista próza szerzőközelben, műközelben | 19 |
A minimalizmusról elöljáróban | 21 |
A jelenség | 21 |
Terminológiai előzmények | 25 |
A "minimalizmus" kategóriája I: társművészeti kitekintés | 29 |
A "minimalizmus" kategóriája II: terminológiai zavar az irodalomban | 36 |
Definíciók | 41 |
Nevek | 48 |
A hetvenes hullám | 53 |
Raymond Carver | 53 |
Carver írásművészetéről | 54 |
Carvele művei 1990-ig | 56 |
What We Talk About When We Talk About Love | 58 |
Cathedral | 62 |
Ann Beattie | 69 |
Beattie írásművészetéről | 70 |
Beattie művei 1990-ig | 71 |
Falling in Place | 72 |
Where You'll Find Me | 79 |
Frederick Barthelme | 85 |
Barthelme írásművészetéről | 86 |
Barthelme művei 1990-ig | 89 |
Chroma | 90 |
Joy Williams | 94 |
Williams írásművészetéről | 95 |
Williams művei 1990-ig | 96 |
Breaking and Entering | 97 |
Bobbie Ann Mason | 102 |
Mason írásművészetéről | 102 |
Mason művei 1990-ig | 105 |
Shiloh and Other Stories | 106 |
In Country | 110 |
Jayne Anne Phillips | 115 |
Phillips írásművészetéről | 116 |
Phillips művei 1990-ig | 118 |
Black Tickets | 119 |
Machine Dreams | 125 |
Richard Ford | 133 |
Ford írásművészetéről | 133 |
Ford művei 1990-ig | 134 |
Rock Springs | 135 |
Mary Robison | 139 |
Robison írásművészetéről | 140 |
Robison művei 1990-ig | 142 |
Days | 143 |
A nyolcvanas hullám | 149 |
Tobias Wolff | 149 |
Wolff írásművészetéről | 150 |
Wolff művei 1990-ig | 151 |
The Barracks Tief and Selected Stories | 153 |
Elizabeth Tallent | 158 |
Tallent írásművészetéről | 158 |
Tallent művei 1990-ig | 160 |
In Constand Fligtht | 161 |
David Leavitt | 167 |
Leavitt írásművészetéről | 168 |
Leavitt művei 1990-ig | 171 |
Family Dancing | 171 |
Jay McInerney | 176 |
McInerney írásművészetéről | 177 |
McInerney művei 1990-ig | 1180 |
Brights Lights, Big City | 181 |
Bret Easton Ellis | 186 |
Ellis írásművészetéről | 187 |
Ellis művei 1990-ig | 188 |
Less Than Zero | 189 |
Határesetek | 194 |
Alice Adams | 194 |
Adams írásművészetéről | 194 |
Adams művei 1990-ig | 195 |
Superior Women | 197 |
Toby Olson | 201 |
Olson írásművészetéről | 202 |
Olson művei 1990-ig | 203 |
Seaview | 204 |
Annie Dillard | 207 |
Dillard írásművészetéről | 208 |
Dillard művei 1990-ig | 210 |
Holy the Firm | 212 |
Az amerikai minimalista próza világképi, formai és művészetfilozófiai sajátosságai | 219 |
A minimalista világkép | 221 |
A minimalizmus emberképe | 221 |
A minimalizált személyiség | 222 |
A személyiségfunkció minimalista módszerei | 226 |
A következményes én | 227 |
A fenomenológiai ember | 230 |
Az érzéstelenített én | 234 |
Az artikulációképtelen ember | 237 |
Minimalista személyiségstratégiák | 238 |
A lekapcsolódás változatai | 238 |
Apatikus túlélés | 244 |
A minimalizmus Amerika-képe | 249 |
Privatizált ember - trivializált világ? | 249 |
A közösség alatti ember | 251 |
A minimalizált Amerika | 253 |
A politika eltűnése a minimalista prózából | 253 |
Szabadulás a történelemtől | 255 |
A szociológiai kép | 260 |
A minimalista mű formai sajátosságai | 275 |
Módszer és elmélet | 275 |
Jelentéskérdések | 282 |
Minimalizmus és jelentés | 282 |
Minimalizmus és közlésfunkció | 285 |
Fokális, ellipszis eredetű és eszköz genezisű téma | 289 |
Cselekmény és másodlagos narratív struktúra | 294 |
A minimalista jellemábrázolás | 301 |
Rejtett jellemdimenziók | 301 |
Motivációs homály | 303 |
Lapos vagy kerek? | 307 |
Statikus vagy dinamikus? | 309 |
Epifánia | 312 |
Narrátor, perspektíva | 313 |
A minimalista tér (és idő) | 322 |
A minimalizmus képvilága | 335 |
Kép, motívum, jelkép | 336 |
Allegóriátlanítás | 339 |
Metonimikus próza, kontextualizált és dramatizált metafora | 340 |
Közelkép és képvilág | 346 |
A minimalista mű exponencialitása | 349 |
Képszerveződés: exponenciális poliszémia | 349 |
Képfunkció I: exponenciális poliszémia | 355 |
Képfunkció II: kompozíciós exponencialitás | 359 |
A művészetfilozófiai kérdés: minimalizmus és posztmodernizmus viszonya | 365 |
Az esztétikai megvalósításban megnyilvánuló közös vonások | 366 |
A minimalizmus mint szakítás a posztmodernizmussal | 369 |
Közös világnézeti platform, eltérő művészi reakció | 373 |
Összegzés, defínició | 379 |
Rövidítések | 385 |
Az elsődleges források rövidítésjegyzéke | 385 |
A rövidítések betűrendjében | 385 |
Cím szerinti elrendezésben | 386 |
Idézett újságok, folyóiratok rövidítései és egyéb rövidítések | 386 |
Felhasznált irodalom | 389 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.